Διχάζουν οι μετρήσεις στο διαδίκτυο
Οι ενστάσεις έγιναν στο IAB Hellas, το οποίο συνεργάζεται με την Ένωση Εκδοτών και παρακολουθεί τη διαδικασία, στο πλαίσιο της αποχώρησης από την παγκόσμια αγορά της εταιρείας Nielsen τον προσεχή Ιούνιο. Σύμφωνα με το «Newsletter Business Today», η ΕΝΕΔ ύστερα από διαγωνισμό που διενήργησε ανέθεσε τη μέτρηση επισκεψιμότητας στην εταιρεία ΑΤ Ιnternet.
Το θέμα προκαλεί συζητήσεις και αντιδράσεις, καθώς οι μετρήσεις επισκεψιμότητας στο διαδίκτυο θα λειτουργούν ως το νέο «ενιαίο νόμισμα» για το μοίρασμα της διαφήμισης. Είναι, δηλαδή, ό,τι ήταν η AGB για την ιδιωτική τηλεόραση στις αρχές του 1990 που λειτούργησαν τα πρώτα ιδιωτικά κανάλια. Κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ΙΑΒ Hellas το ζήτημα συζητήθηκε εκτενώς και εκ μέρους της ΕΝΕΔ έδωσε εξηγήσεις ο πρόεδρός της Θωμάς Σιωζόπουλος από τον Πήγασο.
Όπως είπε, η ΕΝΕΔ έχει σκοπό να δημιουργήσει ένα δίκτυο συνεργαζόμενων εταίρων, τα Μέσα των οποίων επίσης θα μετέχουν στη μέτρηση επισκεψιμότητας, με όρο να αποδέχονται τον Κώδικα Δεοντολογίας. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι δεν θα έχουν ρόλο στην πιστοποίηση των μετρήσεων. Θυμίζουμε ότι ο έλεγχος της πιστοποίησης έχει ήδη ανατεθεί στον διεθνή οργανισμό OJD, με έδρα την Ισπανία. Τα μέλη του IAB Hellas συμφώνησαν να συζητήσουν και πάλι το θέμα σε έκτακτο συνέδριό τους.