«Βουτιά προς τα κάτω» για τις θυγατρικές του ΔΟΛ
Στον εκδοτικό κλάδο τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση πωλήσεων (48,8%) κατέγραψε η εταιρεία Μέλλον Γκρουπ (ΔΟΛ 50% – Πήγασος 50%). Σύμφωνα με τα στοιχεία του απολογισμού, η μητρική εταιρεία κατέγραψε μείωση πωλήσεων 23,7%, ενώ και οι λοιπές εταιρείες του κλάδου κατέγραψαν επίσης μειώσεις (Νέα Ακτίνα 17% και Hearst ΔΟΛ Εκδοτική ΕΠΕ 27%). Η πτώση των πωλήσεων του εκδοτικού κλάδου ήταν της τάξεως του 24,6% (20,3 εκατ. ευρώ) έναντι του 2011 «και αποτυπώνει τη συνεχιζόμενη ύφεση της αγοράς εφημερίδων και περιοδικών, καθώς και τη μείωση της ζήτησης διαφημιστικού χώρου».
Οι πωλήσεις του εκτυπωτικού κλάδου συνολικά παρουσίασαν και αυτές μείωση κύκλου εργασιών, πιεζόμενες από την ύφεση που πλήττει τον κλάδο των εκδόσεων και τη διαφημιστική αγορά. Η εταιρεία Εκτυπώσεις Ίρις ΑΕΒΕ κατέγραψε μείωση των πωλήσεων κατά 11% (8,1 εκατ. ευρώ) και η εταιρεία ψηφιακών προεκτυπώσεων Multimedia ΑΕ κατά 38,7% (1,5 εκατ. ευρώ). Ο κύκλος εργασιών του κλάδου ηλεκτρονικών και ψηφιακών μέσων παρουσίασε μείωση κατά 14% (0,5 εκατ. ευρώ) έναντι του 2011, κυρίως λόγω της μείωσης των πωλήσεων της ΔΟΛ Digital AE, που επηρεάστηκαν από τη μεγάλη πτώση της διαφημιστικής αγοράς του κλάδου.
Στον τομέα των τηλεοπτικών παραγωγών, η εταιρεία Studio ATA ΑΕ κατέγραψε ιδιαίτερα μεγάλη μείωση πωλήσεων (40,2%), η οποία «απεικονίζει τη μεγάλη οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί και την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης υπηρεσιών τηλεοπτικών παραγωγών». Παράλληλα, η εταιρεία Ελληνικά Γράμματα ΑΕ, που τέθηκε σε εκκαθάριση το 2010, παρουσίασε κατακόρυφη μείωση του κύκλου εργασιών της κατά 87,2% (1,2 εκατ. ευρώ).
Η εξαίρεση του Βήμα FM
Θετική είναι η πορεία του ραδιοφωνικού σταθμού Βήμα FM. Τα έσοδα της εταιρείας σημείωσαν μικρή άνοδο 4% (46.000 ευρώ) έναντι του 2011, με διατήρηση των διαφημιστικών εσόδων στο επίπεδο του 2011 και ενίσχυση των εσόδων ειδικών ενεργειών. Τέλος, ο κλάδος των λοιπών δραστηριοτήτων παρουσίασε συνολικά μεγάλη μείωση στις πωλήσεις, κατά 49,8%.
«Κρατάνε» οι Αττικές Εκδόσεις
Μείωση υπέστησαν και τα διαφημιστικά έσοδα των Αττικών Εκδόσεων Η μητρική εταιρεία είχε κάμψη κατά 27,27% και ο όμιλος μείωση κατά 17,39%. Τα έσοδα από την κυκλοφορία των περιοδικών μειώθηκαν οριακά, κατά 0,22%, για τον όμιλο και κατά 5,92% για την εταιρεία και ανήλθαν σε 38,92 εκατ. ευρώ (όμιλος) και 24,55 εκατ. ευρώ (εταιρεία). Η αντιμετώπιση της καταστροφής των ΜΜΕ με αυτόν τον τρόπο οφείλεται, κατά τη διοίκηση των Αττικών Εκδόσεων, στην εβδομαδιαία παρακολούθηση των διαφημιστικών εσόδων και τον ανάλογο περιορισμό των δαπανών λειτουργίας και παραγωγής. Σε επίπεδο πρωτοβουλιών, οι Αττικές Εκδόσεις προχώρησαν σε συμφωνία με τον ΟΤΕ TV διαθέτοντας το κανάλι με τις παλιές ελληνικές ταινίες, και το ίδιο μοντέλο ακολουθήθηκε και στις ΗΠΑ μέσω της συνδρομητικής πλατφόρμας DISH. Δύο νέα σάιτ δημιουργήθηκαν, το www.missbloom.gr και το www.tvshow.gr, ενώ οι Αττικές Εκδόσεις ανέλαβαν και το σάιτ www.yupii.gr, που λειτουργούσε ως www.yupi.gr υπό τον έλεγχο του Π. Κωστόπουλου. Τέλος, υπάρχει και η συμμετοχή με 5%, μαζί με τον Alpha, στην Alpha Editions, η οποία απέκτησε τους τίτλους «Hello», «Εγώ», «7 Μέρες TV» και «Τηλεκοντρόλ», με δυνατότητα αύξησης του μεριδίου σε 50% μέσα σε μία τριετία.