Από το 2011 φωνάζει το «ΠΑΡΟΝ» για το σκάνδαλο της Χόχτιφ

Σήμερα αποδεικνύεται το βάθος της τεράστιας κλοπής ΦΠΑ, την ώρα μάλιστα που οδηγούνται με χειροπέδες στο Αυτόφωρο επαγγελματίες για… πενταροδεκάρες σε σχέση με τα εκατοντάδες εκατομμύρια που χρωστάει η γερμανική εταιρεία. Και δεν πληρώνει όχι γιατί δεν έχει, αλλά γιατί απαιτεί να έχει προνομιακή μεταχείριση από τον λαουτζίκο.

Την Κυριακή 12 Ιουνίου 2011 (αριθ. φυλ. 971), με τίτλο «Πάνω από 500.000.000 ευρώ ΦΠΑ χρωστάνε οι Γερμανοί του αεροδρομίου μας» αποκαλύπταμε με στοιχεία την κομπίνα που είχε στηθεί:

«Για τα χρόνια 2001, 2002 και 2003 ο οφειλόμενος ΦΠΑ ανέρχεται συνολικά σε (κρατηθείτε) 150.295.602,1 ευρώ, σύμφωνα με τη συμπληρωματική έκθεση ελέγχου φόρου προστιθέμενης αξίας που συνέταξε το Ειδικό Συνεργείο Ελέγχου στο οποίο μετείχαν ο προϊστάμενος Ιωάννης Λιακόπουλος και οι ελεγκτές Δήμητρα Φίλιππα – Νικολάου και Αντώνιος Περίσσιος, βάσει της εντολής 1/7-3-2005 που πήραν.

Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, το σύνολο φόρου για βεβαίωση για το 2001 είναι 148.562,724 ευρώ, το 2002 είναι 813.410,12 ευρώ και το 2003 είναι 919.468 ευρώ!

Οι Γερμανοί, που έχουν την εκμετάλλευση του Αεροδρομίου Σπάτων, γνώριζαν από τις 20 Μαρτίου 1997 ότι η δικαιολογητική βάση της μη καταβολής που πρόβαλλαν δεν ισχύει. Και επομένως έπρεπε να καταβάλλουν στο ελληνικό Δημόσιο τον ΦΠΑ.

Συγκεκριμένα, την ημέρα εκείνη είχε δημοσιευτεί η υπ’ αριθμ. 162/1997 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, στην τελευταία παράγραφο της οποίας σημειώνονται τα εξής: “…η εταιρεία με την επωνυμία ‘Διεθνές Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.’ δεν έχει δικαίωμα συμψηφισμού (εκπτώσεως) του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) ο οποίος αφορά σε δαπάνες της παραγράφου 4 του άρθρου 23 του Ν. 1642/86. Όθεν επί του τεθέντος ερωτήματος προσήκει αρνητική απάντησης”.

Η εταιρεία του αεροδρομίου προσπάθησε να αποφύγει την πληρωμή του ΦΠΑ υποστηρίζοντας ότι οι δαπάνες πολυτελείας, ψυχαγωγίας ή κοινωνικής παραστάσεως (πώληση ποτών, τσιγάρων, πάρκινγκ κ.λπ.) απαλλάσσονται.

Τη σύνθεση του ΝΣΚ που εξέδωσε την πολύ σημαντική αυτή γνωμοδότηση αποτελούσαν ο αντιπρόεδρος Π. Κυριαζής, ως προεδρεύων, και οι νομικοί σύμβουλοι Γ. Πατρινέλης, Χρ. Τσεκούρας, Ευάγγ. Βολάνης, Π. Κισσούδης, Γρ. Κρόμπας και Ι. Πράσινος, ο οποίος ήταν και ο εισηγητής.

Παρά ταύτα, οι Γερμανοί επέμεναν να μην πληρώσουν ΦΠΑ. Επανήλθαν το 2009, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ξανασυνεδρίασε και στις 3/11/2009 στο Στ’ Τμήμα έκρινε ότι δεν συντρέχει περίπτωση αλλαγής της γνωμοδότησης υπ’ αριθμ. 162 του 1997 που είχε γίνει δεκτή από τον υπουργό Οικονομικών (ΠΟΛ 1190/ 1997) και δεν έχει διαφοροποιηθεί η κατάσταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για την απόφασή του αυτή το ΝΣΚ κατ’ επανάληψιν έχει ενημερώσει, ακόμη και τον Νοέμβριο του 2009, το υπουργείο Οικονομικών (Γεν. Γραμματεία Φορ/κου και Τελ/κών Θεμάτων) με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 941/6-11-2009 έγγραφο.

Οι Γερμανοί όμως επιμένουν. Ασφαλώς βάζουν και τα μεγάλα μέσα, σε μια προσπάθεια να μην πληρώσουν τα εκατοντάδες εκατομμύρια που όφειλαν ως ΦΠΑ στο Δημόσιο.

Όμως και πάλι προσκρούουν στη γνωμοδότηση του ΝΣΚ. Στις 30 Απριλίου 2010, η Γενική Διεύθυνση Φορολογίας με το υπ’ αριθμ. πρωτ. Δ147 1056436 ΕΞ 2010 προς το Ειδικό Συνεργείο Ελέγχου (υπ’ όψιν του κ. Λιακόπουλου), επαναλαμβάνει ότι με βάση τη γνωμοδότηση 162/1997 του ΝΣΚ «δεν υπάρχει λόγος έκδοσης νέας γνωμοδότησης», δηλαδή δεν υπάρχει θέμα ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ του «Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών» από την καταβολή ΦΠΑ. Και πάλι οι Γερμανοί προσπαθούν να αποφύγουν την πληρωμή του ΦΠΑ.

Όμως και πάλι η αίτηση ανακοπής και αναστολής καταβολής του ΦΠΑ που κατέθεσαν στο Διοικητικό Εφετείο απορρίφθηκε και κατόπιν αυτού υποχρεώθηκαν να καταβάλουν έπειτα από 10 χρόνια το 25% του ΦΠΑ που είχε βεβαιωθεί για τα χρόνια 2001, 2002 και 2003.

Συγκεκριμένα, πλήρωσαν 37.573.900,53 ευρώ στις 15 Οκτωβρίου 2010, από τα 150.295.602,1 ευρώ που ήταν το συνολικό οφειλόμενο ποσό για ΦΠΑ για τα τρία χρόνια, ήτοι 2001, 2002 και 2003, οφείλουν όμως οι Γερμανοί (Χόφτιχ) ΦΠΑ και για τα επόμενα χρόνια 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009 2010, 2011και 2012, εκτιμάται ότι ο ΦΠΑ για τα 9 αυτά χρόνια ανέρχεται σε 450.000.00 ευρώ, αν και πρέπει να είναι πολύ περισσότερα, λόγω αυξημένης κίνησης του αεροδρομίου και κατά συνέπεια και του τζίρου. Με τους παραπάνω πρόχειρους υπολογισμούς, η Χόφτιχ χρωστάει συνολικά ΦΠΑ από το 2001 μέχρι και το 2012 πάνω από 600.000.000 ευρώ».


Σχολιάστε εδώ