Επόμενος σταθμός του τραμ, το λιμάνι!
Είναι αλήθεια ότι για την έλευση του τραμ στον Πειραιά έχουν διατυπωθεί πολλές αντιδράσεις από φορείς και κόμματα και μάλιστα ο ίδιος ο δήμαρχος είχε πει πέρυσι κατά τη διάρκεια ανοιχτής συζήτησης ότι μόνο με προϋποθέσεις θα έλθει το τραμ στον Πειραιά γιατί θα προκαλέσει πολλές αλλαγές στην πόλη. Διεκδίκησε δε, γι’ αυτό και πέτυχε, τα καλύτερα δυνατά αντισταθμιστικά οφέλη.
Ένα απ’ αυτά είναι η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Ν. Φάληρο μέχρι το λιμάνι.
Σήμερα οι γραμμές χωρίζουν τον Πειραιά στα δύο: Στο ευνοημένο κέντρο αλλά και στις υποβαθμισμένες συνοικίες.
Το όνειρο πολλών γενεών Πειραιωτών ήταν να φύγει αυτό το… τείχος του αίσχους, όπως το έλεγαν, για να ενοποιηθεί η πόλη! Τώρα με την ευκαιρία της επέκτασης του τραμ μέχρι το λιμάνι, το έργο αυτό θα γίνει!
Περιλαμβάνεται στα αντισταθμιστικά οφέλη που είχε διεκδικήσει ο δήμαρχος και ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης όχι μόνο το αποδέχθηκε αλλά το ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη όταν επισκέφθηκε στο δημαρχείο τον Β. Μιχαλολιάκο!
Ανακοίνωσε επίσης την παραχώρηση στον δήμο του βρεφονηπιακού σταθμού των ΗΣΑΠ στο Ν. Φάληρο, μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο έκτασης 5 στρεμμάτων που μπορεί να αποτελέσει έναν εξαιρετικό χώρο πρασίνου.
Παράλληλα δεσμεύτηκε να συνεργαστεί με τον Δήμο Πειραιά για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Πειραιά. Τέλος ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι η ΜΕΤΡΟ ΑΕ θα χρηματοδοτήσει τις μελέτες για τις μονοδρομήσεις στον Πειραιά και την οριστική εφαρμογή τους, ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία και να μην έχει κυκλοφοριακά προβλήματα η πόλη.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε πως μέχρι μεθαύριο το αρμόδιο συμβούλιο του υπουργείου και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων θα έχουν αποφασίσει και θα έχουν εγκρίνει -όπως προβλέπει ο νόμος- τη διαδικασία για την αξιοποίηση των κτιρίων-φαντασμάτων της πόλης και των οικοπέδων στη Ρετσίνα και τη Θηβών, με τη διαδικασία των συμβάσεων παραχώρησης.