ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ Εξωφρενικών

— Έτσι έχει πέσει και πολλή δουλειά στον Π. Ζωγράφο, ο οποίος φεύγει για το Βερολίνο έχοντας τις ευχές και το κατευόδιο του πρωθυπουργού, αν και, από ό,τι γνωρίζουμε, καμία σχέση δεν έχει με τη Μεσσηνία, αλλά το τελευταίο εξάμηνο έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στους εκ Μεσσηνίας ορμώμενους υπαλλήλους του ΥΠΕΞ.

• Ποιος διπλωμάτης έχει βάλει λυτούς και δεμένους, αμούστακους και… μουστακαλήδες ενοίκους του Μαξίμου, προκειμένου να μετατεθεί, εάν χρειαστεί, σε γειτονικό πόστο από αυτό που σήμερα υπηρετεί (γειτονικής χώρας) με έναν και μοναδικό στόχο; Να μην απολέσει τη συντροφιά της αιθέριας ύπαρξης με την όποια συνδέεται αισθηματικώς;
Το τραγικό είναι ότι το πόστο το οποίο διεκδικεί θέλει ανθρώπους σοβαρούς και εργατικούς, καθώς απαιτεί λεπτούς χειρισμούς…

— Δεν είμαι σίγουρος ότι οι Ρώσοι άκουσαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό τη… δέσμευση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Ν. Δένδια, ότι το θέμα των θεωρήσεων και της άρσης των περιορισμών διακίνησης όσων Ρώσων έχουν σύγχρονα διαβατήρια, εξοπλισμένα με βιομετρικά στοιχειά, θα προωθηθεί από τον Δ. Αβραμόπουλο όταν αναλάβει η χώρα μας την προεδρία της ΕΕ, το πρώτο εξάμηνο του 2014. Με τη σημερινή κατάσταση, μάλλον είναι υπερβολικά φιλόδοξος και μακροπρόθεσμος ο σχεδιασμός του κ. Δένδια…

— Το νεοκλασικό κτίριο που στεγάζει το ΥΠΕΞ ήθελε από καιρό κάποια μερεμέτια. Εξάλλου, σχεδόν κάθε υπουργός που περνά, όλο και αφήνει το προσωπικό του στυλ στη διακόσμηση του κτιρίου.

— Ο Γ. Παπανδρέου φρόντισε για τη φιστικί απόχρωση του εξωτερικού του κτιρίου και στο εσώτερο περιορίστηκε στην υποστολή των πολύτιμων ιστορικών πινάκων που στόλιζαν και το γραφείο του και τον προθάλαμό του, αντικαθιστώντας τους με γνωστούς μοντέρνας τεχνοτροπίας πίνακες, που τους συναντάς από τα λόμπι των μεγάλων απρόσωπων ξενοδοχείων της Νέας Υόρκης, μέχρι το φοιτητικό δωμάτιο του Χάρβαρντ..

— Η Ντόρα Μπακογιάννη απλώς άλλαξε τους παλιούς ξύλινους καναπέδες στον προθάλαμο του Α’ ορόφου και επέμενε στον στολισμό με λουλούδια και φυτά εσωτερικού χώρου. Αν πιστέψουμε τις περιγραφές όσων είχαν επισκεφτεί το γραφείο της, οι τεραστίων διαστάσεων ανθοδέσμες, που άλλαζαν σχεδόν καθημερινά, θα στοίχιζαν ίσως το ίδιο ή και περισσότερο από την αγορά των πινάκων που έγινε από τον Γ. Παπανδρέου.

— Όμως ήρθε η στιγμή που όλοι και όλα ξεπεράστηκαν, καθώς ο Δ. Αβραμόπουλος έχει δώσει το στίγμα του και από το δημαρχείο της Αθήνας, αφήνοντας τη σφραγίδα του στους χώρους απ’ όπου περνά.

Έτσι, έπειτα από πυρετώδεις εργασίες στο ΥΠΕΞ, αφού ολοκληρώθηκε η εκ βάθρων ανακαίνιση του ισογείου για να στεγάσει το «στρατηγείο» του γ.γ. Αριστείδη Καλογερόπουλου, έγινε η αλλαγή στο γραφείο του υπουργού.

— Τα δεξιά πήγαν αριστερά, άνοιξε η για δεκαετίες κλειστή πόρτα, που προσφέρει πρόσβαση χωρίς να περνάς από τον στενό προθάλαμο, το γραφείο απέκτησε χρωματισμό σε βαριές αποχρώσεις του καφέ, οι δερμάτινοι ακριβοί καναπέδες βρίσκονται πια κάτω από τους παλιούς πίνακες, με πρώτον αυτό του Μιαούλη επί τω έργω, πυρπολώντας την τουρκική ναυαρχίδα. Αλλά και ο μεγάλος πίνακας του Ελευθέριου Βενιζέλου ξαναβγήκε από τις αποθήκες και ατενίζει εξ αριστερών το γραφείο του Δ. Αβραμοπούλου.

— Όμως δεν θα μπορούσε να περιοριστεί η αισθητική παρέμβαση μόνο σε αυτές τις μικρολεπτομέρειες, καθώς η ανασυγκρότηση της εξωτερικής πολιτικής πρέπει να ξεκινά από το θυρωρείο.

— Το υπουργείο πλέον απέκτησε ένα (αναγκαίο ομολογουμένως) αξιοπρεπές θυρωρείο με γκισέ, ώστε να μην υπάρχει πλέον η γνωστή εικόνα των δυο-τριών υπαλλήλων αραδιασμένων σε ένα μεταλλικό γραφείο, μια εικόνα που θύμιζε μάλλον τελωνειακό σταθμό στην Κακαβιά (από την αλβανική πλευρά των συνόρων). Τώρα πλέον το θυρωρείο είναι από λευκό ξύλο, με λεπτομέρειες σε χρυσαφί αποχρώσεις.

— Η μεγάλη έκπληξη έρχεται αμέσως μετά. Όλος ο χώρος υποδοχής του ισογείου, με το γνωστό λευκό μάρμαρο και τη μεγάλη μαρμάρινη σκάλα, έχουν εξαφανιστεί. Όχι, δεν ξηλώθηκαν, αλλά σκεπάσθηκαν πλέον με γαλάζια μοκέτα στην οποία βουλιάζει ακόμη και ψηλοτάκουνη γόβα. Το ίδιο σκηνικό στις δύο ακόμη σκάλες, που οδηγούν στον χώρο υποδοχής του Α’ ορόφου. Και εκεί είναι η μεγάλη έκπληξη, που αποδεικνύει συγχρόνως ότι ο Δ. Αβραμόπουλος έχει σταθερές αισθητικές προτιμήσεις.

— Ένα τεράστιο, σε σχέση με τον χώρο, ξύλινο βάθρο, υπερυψωμένο, έχει στηθεί και πάνω σε αυτό δυο αναλόγια από το ίδιο βαρύτιμο ξύλο σε απόχρωση του μπεζ. Τα παράθυρα πίσω έχουν σφραγιστεί για λόγους τηλεοπτικού φωτισμού και ένα εντυπωσιακό νέο οικόσημο έχει τοποθετηθεί, στα πρότυπα του λογότυπου του Λευκού Οίκου των ΗΠΑ. Το οικόσημο απεικονίζει τον δικό μας Λευκό Οίκο (η μάλλον Φιστικί Οίκο), το υπουργείο Εξωτερικών.

— Παρά τις διαφωνίες που μπορεί να υπάρχουν για κάποιες εκ των παρεμβάσεων αυτών, δεν είναι αρνητικό να επιχειρείται η συντήρηση και η βελτίωση των χώρων των υπουργείων, πολύ περισσότερο μάλιστα εφόσον τα επισκέπτονται και ξένοι επίσημοι.

— Η κόντρα εναντίον των αυστριακών και λοιπών υποστηρικτών των Σκοπίων φαίνεται ότι έσωσε τον Θ. Σωτηρόπουλο, που απρόσμενα παραμένει στη ΜΑ Ε.Ε. σε μια παράταση που θα καλύψει προφανώς και την ελληνική προεδρία του Α’ εξαμήνου του 2014. Από τα γράψε-σβήσε και τις ανατροπές της τελευταίας στιγμής, μένει ξεκρέμαστος ο κ. Θεόδωρος Γεωργακέλος, για τον οποίο έχει ήδη αποφασισθεί η επιστροφή του από το Πεκίνο.

— Τι θα γίνει με το Πεκίνο; Ο Π. Μαυροειδής θα ήθελε να μετακομίσει ανατολικότερα από το Πακιστάν, όπου βρίσκεται τα τελευταία χρόνια, αλλά έχουν πέσει και άλλα «δόντια» για την περίοπτη θέση του Πεκίνου.
Μια και αναφερθήκαμε στο Πακιστάν, πρόκειται για μια ακόμη περίπτωση που δείχνει την παθογένεια της λειτουργίας του ΥΠΕΞ.

• Η πρεσβεία μας στη μεγάλη αυτή μουσουλμανική χώρα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον τόσο για το θέμα της λαθρομετανάστευσης, όσο και τη ναυτιλία, αλλά και για την παρουσία της χώρας μας στον μουσουλμανικό κόσμο. Από το να διατηρείς, όμως, απλώς μια πρεσβεία με έναν πρέσβη, συν δύο διπλωματικούς και μερικούς διοικητικούς υπαλλήλους, χωρίς στρατηγική και σχεδιασμό για ολόκληρη την περιοχή, καλύτερα να μην έχεις καθόλου εκπροσώπηση.


Σχολιάστε εδώ