Υποβρύχια: Πολλή φασαρία για το τίποτα…

Ως γνωστόν, την εμπλοκή έφερε η ατυχής συμφωνία «πακέτο» που υπέγραψε το 2010 ο πρώην ΥΕΘΑ Ευάγγελος Βενιζέλος με τον λιβανέζο επιχειρηματία Ισκαντάρ Σαφά, ιδιοκτήτη της AbuDhabiMar, που αγόρασε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κληρονόμησε και τα προβλήματά τους.

Η πρόταση για την πώληση των δύο υποβρυχίων, που είχε πράγματι τεθεί από διάφορους κύκλους στον Ειδικό Συντονιστή του Μαξίμου για τα Ναυπηγεία, Νίκο Αναστασόπουλο, κρίθηκε ως «μη σοβαρή», αφού τόσο το Πολεμικό Ναυτικό όσο και σωρεία αμυντικών αναλυτών είχαν έγκαιρα τοποθετηθεί κατά της πώλησης των υποβρυχίων, αναδεικνύοντας ως επιχείρημα το επιχειρησιακό κενό που θα δημιουργείτο τα επόμενα χρόνια στο Αιγαίο και την Κύπρο από την έλλειψη των υπερσύγχρονων αυτών πολεμικών μηχανών.

Έτσι, λοιπόν, μετά και τη δημόσια αρνητική τοποθέτηση του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και «κύκλων» του ΥΠΕΘΑ, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έδωσε τέλος στα σενάρια πώλησης των υποβρυχίων με ένα κατηγορηματικό «όχι» κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διυπουργικής Επιτροπής την περασμένη Τετάρτη. Στη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν από τον κ. Αναστασόπουλο τρεις προτάσεις για την προώθηση και επίλυση του ακανθώδους αυτού ζητήματος. Εκτός από την πώληση των υποβρυχίων, απορρίφθηκε και η καταγγελία της σύμβασης με προσφυγή στη διεθνή διαιτησία, λόγω του χρονοβόρου της διαδικασίας. Επιθυμία της κυβέρνησης είναι να εντατικοποιηθούν οι διαπραγματεύσεις με τον Ισκαντάρ Σαφά, ώστε να βρεθεί γρήγορα λύση, πριν οι αβαρίες από την ακινησία των υποβρυχίων πολλαπλασιαστούν.

Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με την ατυχή συμφωνία «πακέτο» Βενιζέλου, τον Οκτώβριο του 2010, θα έπρεπε ήδη από τον Απρίλιο του 2012 να έχει παραληφθεί από το ΠΝ το δεύτερο υποβρύχιο τ. 214 «ΠΙΠΙΝΟΣ», από τον Μάιο του 2012 το εκσυγχρονισμένο υποβρύχιο τ. 209 «ΩΚΕΑΝΟΣ» και να ετοιμάζεται η τελετή παράδοσης του τρίτου υποβρυχίου τ. 214 «ΜΑΤΡΩΖΟΣ» (με συμβατική ημερομηνία παράδοσης τον Φεβρουάριο του 2013). Αντʼ αυτού, και παρά το γεγονός ότι η ελληνική Πολιτεία έχει πληρώσει ήδη το αστρονομικό ποσό των 2,3 δισ. ευρώ, χωρίς να έχει παραλάβει παρά μόνον ένα από τα πέντε υποβρύχια, οι προοπτικές επίλυσης του ζητήματος είναι μάλλον αμυδρές, αν η ελληνική πλευρά δεν βάλει και πάλι το χέρι στην τσέπη. Στο πλαίσιο αυτό, στη νέα διαπραγμάτευση κρίσιμο ρόλο θα παίξει το «γενναιόδωρο» πακέτο της αναβάθμισης των φρεγατών τ. ΜΕΚΟ, ενός προγράμματος εξαιρετικά επείγοντος για το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο διεκδικεί ανοικτά ο Ισκαντάρ Σαφά. Οψόμεθα…

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μόλις πριν από τρεις εβδομάδες ο αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού βγήκε γενναία και με συνέντευξή του στη «Real News» κτύπησε την καμπάνια (όχι καμπανάκι), λέγοντας ότι «η δυσκολία συντήρησης και αναβάθμισης του υπάρχοντος υλικού δεν μπορεί παρά να επηρεάσει την επιχειρησιακή ικανότητα των ΕΔ». Και για να το λέει αυτό ο αρχηγός του ΓΕΝ, κάτι ξέρει… Όπως ασφαλώς και ο υπουργός Άμυνας σίγουρα γνωρίζει τι εννοεί ο ναύαρχος κ. Κοσμάς Χρηστίδης – αλίμονο αν δεν έχει ιδέα τού τι γίνεται στα του οίκου του…


Σχολιάστε εδώ