Κύμα χρεοκοπιών σαρώνει τις γερμανικές εκδοτικές επιχειρήσεις

Γερμανικές εκδοτικές επιχειρήσεις χρεοκοπούν, με τη διαφημιστική πίτα να έχει καταρρεύσει.

Πολύ αποκαλυπτικό για το τι συμβαίνει στον χώρο του Τύπου στη Γερμανία είναι το ρεπορτάζ που έκανε ο καλός συνάδελφος Παναγής Γαλιατσάτος στην «Καθημερινή» της περασμένης Κυριακής, από το οποίο παραθέτουμε τα παρακάτω λίαν ενδιαφέροντα στοιχεία:

«Από τις αρχές της νέας χιλιετίας ο γερμανικός Τύπος ταλανίζεται από οικονομικά προβλήματα, που έχουν ως αιτία την κατάρρευση της διαφημιστικής αγοράς και της αγοράς των μικρών αγγελιών. Η διαφημιστική πίτα για τις εφημερίδες έφτασε στο ζενίθ το έτος 2000 (περίπου 7 δισ. ευρώ) και έκτοτε υποχωρεί ραγδαία. Το 2010 ήταν έτος-σταθμός για τις γερμανικές εκδοτικές επιχειρήσεις, αφού, για πρώτη φορά, η διαφήμιση υποχώρησε στα 3,9 δισ. ευρώ και για πρώτη φορά κάτω από τα έσοδα από τις πωλήσεις (4,47 δισ. ευρώ). Παραδοσιακά, ο γερμανικός Τύπος βασιζόταν οικονομικά κατά το ένα τρίτο στις πωλήσεις και τις συνδρομές, και κατά τα δύο τρίτα στις διαφημίσεις και τις μικρές αγγελίες. Από το 2000, όμως, χάνει συνεχώς διαφήμιση προς όφελος του Διαδικτύου. Το Διαδίκτυο και η αλλαγή των αναγνωστικών συνηθειών, ιδιαίτερα της νέας γενιάς, είναι υπεύθυνο και για τη συρρίκνωση των κυκλοφοριών. Τα τελευταία 10 χρόνια οι εφημερίδες έχασαν 6 εκατ. φύλλα και υποχώρησαν στα 24 εκατ. φύλλα ημερησίως. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών αφορά συνδρομές, δηλαδή την παραδοσιακή πελατεία. Οι εκδοτικοί οίκοι αντέδρασαν στην κρίση με αιματηρές περικοπές, που όπως αποδεικνύεται όμως δεν ήταν αρκετές.

Τις τελευταίες εβδομάδες ένα κύμα χρεοκοπιών σαρώνει τις γερμανικές εκδοτικές επιχειρήσεις. Πρώτο κατέρρευσε το δεύτερο σε μέγεθος πρακτορείο ειδήσεων DAPD, για να ακολουθήσει λίγες μέρες αργότερα η εμβληματική για τη μεταπολεμική σοσιαλδημοκρατία Frankfurter Rundschau. Το “κερασάκι στην τούρτα” ήταν η χρεοκοπία των Financial Times Deutschland, που πήγε στο πιεστήριο για τελευταία φορά την Παρασκευή».


Σχολιάστε εδώ