«Πρόβα» κατά των λαθρεμπόρων…

Έχει, όμως, τεράστια τεχνικά προβλήματα και το υπουργείο Ανάπτυξης υποχρεώθηκε να εκδώσει νέα, διορθωτική εγκύκλιο για τις τεχνικές του προδιαγραφές, ώστε να ξεπεραστούν ορισμένα από αυτά τα προβλήματα, που είχαν προκαλέσει μάλιστα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της αρχικής υπουργικής απόφασης για τις προδιαγραφές.

Σε αυτήν τη διορθωτική υπουργική απόφαση, όμως, διαβάζουμε πράγματα που δεν εμπνέουν την παραμικρή εμπιστοσύνη στην τεχνική επάρκεια ενός συστήματος στο οποίο θα βασισθεί η Πολιτεία για να χτυπήσει το λαθρεμπόριο. Κατ’ αρχάς, τα συστήματα αυτά δεν θα λειτουργήσουν εξαρχής κανονικά, αλλά θα υπάρξει μια μακρά περίοδος «δοκιμαστικής εφαρμογής», ως τις 31 Μαρτίου 2014! Σημειώνουμε ότι ο νόμος που επέβαλε την εγκατάσταση των συστημάτων και έφερε την υπογραφή του σημερινού υπουργού Κ. Χατζηδάκη, ψηφίσθηκε τον Αύγουστο του 2009. Δηλαδή έχουν περάσει τρία χρόνια από τη δημοσίευση του νόμου και εξακολουθούμε να μιλάμε όχι για οριστική εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων, αλλά για δοκιμαστική εφαρμογή. Μιλάμε για τη μεγαλύτερη… «πρόβα» πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων στα διεθνή χρονικά!

Σε αυτήν τη δοκιμαστική περίοδο τα συστήματα θα λειτουργούν με μέγιστο επιτρεπτό σφάλμα στο ισοζύγιο εισροών-εκροών ίσο με 1,5%, «συμπεριλαμβανομένων όλων των αβεβαιοτήτων των μετρήσεων του συστήματος».

Ατιμώρητοι!

Τι θα συμβαίνει, όμως, αν κάποιος ξεπερνά το όριο αυτό; Θα τιμωρείται αμέσως για λαθρεμπορία; «Όχι», είναι η απάντηση της υπουργικής απόφασης! Θα ακολουθεί έλεγχος και εάν «προκύψει ότι η απόκλιση δεν δικαιολογείται από τις αβεβαιότητες των μετρήσεων του συστήματος, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις». Μετάφραση: Θα εγκατασταθούν σε όλα τα πρατήρια της χώρας πανάκριβα ηλεκτρονικά συστήματα, αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, αλλά τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις τους, επειδή υπόκεινται σε «αβεβαιότητες», δεν θα είναι επαρκή για να τιμωρηθεί ένας βενζινοπώλης για λαθρεμπορία!

Και επειδή στον έλεγχο όλα είναι σχετικά και με έναν καλό τεχνικό σύμβουλο και έναν καλό δικηγόρο μπορούν να βρεθούν ουκ ολίγα προσχήματα για να δικαιολογηθούν οι «άστοχες» καταγραφές του συστήματος εισροών-εκροών (για να μη μιλήσουμε για το τι μπορεί να πετύχει κανείς με ένα κατάλληλο… «φακελάκι»), η στήλη έχει τη (βάσιμη) υποψία ότι και πάλι οι λαθρέμποροι θα συνεχίσουν να μεγαλουργούν.

Τι χρειαζόταν, λοιπόν, αυτή η πανάκριβη υπόθεση με την εγκατάσταση αυτών των μοναδικών στον κόσμο πληροφοριακών συστημάτων στα βενζινάδικα; Δεν θα ήταν αρκετή, άραγε, η εγκατάσταση ταμειακών μηχανών συνδεδεμένων με τις αντλίες, που και φθηνότερη λύση αποτελεί (με μεγάλη διαφορά…) και δοκιμασμένη είναι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και πολύ πιο γρήγορα θα έδινε αποτελέσματα; Ποια η σκοπιμότητα, άραγε, της κυβερνητικής επιμονής (κόντρα ακόμη και στις υποδείξεις της «τρόικας») σε αυτά τα πανάκριβα συστήματα πληροφορικής; Μήπως επειδή ακριβώς μιλάμε για μια τεράστια δουλειά για μετρημένες στα δάκτυλα εταιρείες, θα πρέπει να πάει η σκέψη μας σε πιο «πονηρά» μονοπάτια; Μήπως;


Σχολιάστε εδώ