Διπλή επέτειος (γαλλιστί Double Anniversaire)

= Μας διέφυγε εντελώς από το κείμενο της προηγούμενης εβδομάδας για τη δέκατη επέτειο του σκανδάλου αγοράς των ελικοπτέρων ΑΠΑΤΣΙ από την «τρελή» παρέα (Σημίτης – Παπαντωνίου – DEUTSCHE BANK) ότι την ίδια ημέρα γιόρταζε την ίδια επέτειο η ίδια παρεούλα για την προμήθεια 20 μεταφορικών ελικοπτέρων NH-90. (Το κορυφαίο σκάνδαλο της Σημιτοκρατίας, ακόμα και από τα TOR-M1, υποβρύχια, ΑΠΑΤΣΙ κ.ά.)

= Προμηθεύτρια εταιρεία η NH-INDUSTRIES, παράρτημα του κολοσσού EADS (έδρα Γαλλία).

= Ευχαριστώ τον φίλο Α.Χ., Ταξίαρχο ε.α., που μας το υπενθύμισε. Το σκανδαλώδες θέμα έχει παρουσιασθεί πολλάκις από το «Π», χωρίς να συγκινηθεί κανείς. Σήμερα θα αναφέρουμε ελάχιστα. Επιφυλασσόμαστε για εκτενές ρεπορτάζ με συγκλονιστικά στοιχεία, αλλά και ντοκουμέντα που μας παραχώρησε ο Ταξίαρχος ε.α. κ. Γ. Πατρινός, που διασύρθηκε από όργανο του συστήματος γιατί έκανε καταγγελία της αμαρτωλής σύμβασης με την περίφημη έκθεσή του.

= Έχουμε και λέμε:

– Κόστος ελικοπτέρων (απευθείας ανάθεση, χωρίς διαγωνισμό, σε τιμή σχεδόν διπλάσια από αυτήν που πουλήθηκαν στους Φινλανδούς, με μηδενική ελληνική συμμετοχή και ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΓΝΩΣΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ) 658 εκατ. ευρώ.

– Καπέλωμα με swaps agreement μέσω DEUTSCHE BANK 70 εκατ. ευρώ (ψωνίζουμε εκτός Γερμανίας, έλεγε ο Σημίτης, αλλά να μην το ξεχνάμε ποτέ), όπως ακριβώς τα ΑΠΑΤΣΙ από ΗΠΑ.

– Συνολικό κόστος, μετά φεσίου, 720 εκατ. ευρώ.

– Προκαταβολή (για να ικανοποιηθούν ταχέως οι «υποχρεώσεις») 420 εκατ. ευρώ(!)

– Χρόνος παράδοσης 4 χρόνια (τέλος 2007). Σήμερα έχουν παραδοθεί μόνο 4, που ίπτανται μόνο κατά τις Κυριακές και αργίες.

Οι πικάντικες λεπτομέρειες

= Πώς άρχισε το «συμπεθεριό» μεταξύ EADS – NH-INDUSTRIES – ελληνικού ΥΕΘΑ; Γιατί έγινε, γρήγορα γρήγορα, απευθείας ανάθεση με χοντρή προκαταβολή;

= Τον καλό εκείνο καιρό (2000-2006) στη Γαλλία κυριαρχούσε η μορφή του κ. Αρνό Λαγκαντέρ, μεγαλοεκδότη (HACHETTE, ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος της Ευρώπης) και συγχρόνως μεγαλομετόχου στην EADS σε άλλους κολοσσούς. Μόλις μία εβδομάδα πριν, τη Δευτέρα, διάβασα στον Τύπο ότι παραμελεί τις επιχειρήσεις του για μια νεαρά, που την αφήνει πίσω 30 χρόνια αλλά και 30 cm στο ύψος. Είναι κοντός, όπως ο Σημίτης.

= Ο κ. Α.Λ., λοιπόν, έκλεισε τότε συμφωνία με την ΠΗΓΑΣΟΣ του κ. Μπόμπολα, για έκδοση γαλλικών περιοδικών εδώ κι ενταύθα. Δεν του έφταναν όμως του γάλλου ευπατρίδη τα περιοδικά. Ήθελε κι εξοπλισμούς.

= Του τους έδωσαν «εν τω άμα» οι Σημιτο-Γιάννοι και ΣΙΑ, με τιμές και όρους που είδαμε πιο πάνω.

= Στο τραπέζι των «διαπραγματεύσεων» κάθισαν, εκ μέρους των EADS, οι κ. Βάις, Πατεράκης και Γ. Χριστοφορίδης και του ΥΕΘΑ οι κ. Παπαντωνίου και Τραυλός (γενικός γραμματέας εξοπλισμών). Ταχέως συμφώνησαν και ανοίχθηκαν σαμπάνιες Dom Perignon.

= Την επομένη, στο τραπέζι των OFFSETS (αντισταθμιστικών) κάθισαν εκπρόσωποι της ACTOR (κ. Μπόμπολας), ΑΧΟΝ (εξ οφίκιο. Η εταιρεία ήταν το pass par tout για κάθε μεγάλη δουλειά), δηλαδή ο κ. Η. Αρκουμανέας και πάλι οι κ. Βάις και Τραυλός. Κι εκεί συμφώνησαν να μη δοθεί στην Ελλάδα ούτε ένα καρφί ως συμπαραγωγή και τα ΑΩ να λάβουν τεράστιες ονομαστικές τιμές.

= Σήμερα η NH-INDUSTRIES μας οφείλει τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από υλικό που δεν μας έχει δώσει. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΕΝΟΧΛΗΣΕΙ, ενώ ο Στρατός δεν έχει καύσιμα. Και δεν έχει πραγματοποιήσει ούτε το ένα τρίτο των αντισταθμιστικών.

= Εις υγείαν μας, καθώς και του κ. Αρνό, του κ. Βάις, του Γιάννου, των ΟΦΣΕΤΑΔΩΝ και των διατέλεσαντων υπουργών και γενικών γραμματέων εργαζομένων από το 2003 μέχρι σήμερα.

= Εν τω μεταξύ, η ασυδοσία ταχέων διευθετήσεων εκκρεμουσών αντισταθμιστικών για την BOEING και τα ΑΠΑΤΣΙ συνεχίζεται, ενώ το υπουργείο και τα Επιτελεία καθεύδουν, τυρβάζουν περί πολλά… Μόλις προ εβδομάδος υπεγράφησαν αποφάσεις (Φ 095/15195/ΓΔΕ και Φ095/15835/ΓΔΕ) «εκτελέσεως» ΑΩ ύψους 15,3 εκατ. δολάρια και 2,4 σε δολάρια αντίστοιχα.

= Ανταλλακτικά για τα ελικόπτερα ΑΠΑΤΣΙ έχετε, κύριοι του ΓΕΣ;


Σχολιάστε εδώ