Με 5.000 ευρώ αμοιβή το επεισόδιο αυτό δεν θα οδηγούσε σε λουκέτο;

Όσο για τον ΑΝΤ-1, θα πορευτεί μόνο με τη συνέχεια της σειράς «Το αμάρτημα της μητρός μου» και μέχρι εκεί, αφού η νέα κωμική σειρά του Χάρη Ρώμα με τον Γιάννη Τσιμιτσέλη και τη Μαρία Λεκάκη… πάγωσε.

Πώς έφτασε όμως η ελληνική τηλεοπτική παραγωγή να καταγράφει 97% ανεργία; Ενώ το υπόλοιπο 3% που απασχολείται -θεωρητικά βέβαια- να μην αμείβεται, να οφείλονται δεδουλευμένα, τα οποία καθυστερούν ακόμη και δυο χρόνια όπως ενημερωθήκαμε και από τη συνέντευξη της Έλενας Ακρίτα, η οποία ακόμη έχει χρωστούμενα από τα «Μυστικά της Εδέμ»; Πώς φτάσαμε στο να κατεβάσουν ρολά τα στούντιο ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής; Φταίει μόνο η οικονομική κρίση ή τα προηγούμενα χρόνια υπήρξε τρομερή σπατάλη, τη στιγμή που για ένα επεισόδιο οι πρωταγωνιστές έπαιρναν από 5.000 έως 15.000 ευρώ;

Τρελά λεφτά, τα οποία δεν έπαιρναν μόνο οι πρωταγωνιστές αλλά και οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι, οι ενδυματολόγοι. Στις χρυσές εποχές της ελληνικής τηλεοπτικής παραγωγής που μπορούσες να δεις μέχρι και 40 σειρές μέσα σε μια τηλεοπτική σεζόν, κάποιοι ηθοποιοί, παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι έβγαλαν πολλά λεφτά, γιατί τα κασέ τους ήταν αστρονομικά και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δαχτυλάκι μας.

Αυτήν τη στιγμή τέσσερις σειρές γυρίζονται για τη μικρή οθόνη για το MEGA και τον ΑΝΤ-1 -τα άλλα κανάλια ούτε το διανοούνται το σπορ και προτιμούν ριάλιτι και ξένες σειρές-, αν και αυτά έχουν κάνει στροφή προς τις τούρκικες σειρές που είναι και πιο φθηνές και έχουν και υψηλή τηλεθέαση.

Άνθρωποι της τηλεοπτικής αγοράς αναρωτιούνται αν θα ξαναγυριστούν σειρές για την ελληνική τηλεόραση και πώς θα πείσουν ξανά τα κανάλια να τους δώσουν βήμα. Το δέλεαρ είναι το χαμηλό κασέ για κάθε επεισόδιο. Αλλά σ’ αυτό το μονοπάτι δεν πρέπει να βαδίσουν μόνο οι παραγωγοί, αλλά και οι σκηνοθέτες και οι σεναριογράφοι και οι ηθοποιοί και οι τεχνικοί αν θέλουν να εργαστούν πλέον στον χώρο της τηλεόρασης.

Όλοι μιλούν πια για εκλογίκευση των τιμών και να προσγειωθεί η τιμή του ενός επεισοδίου μάξιμουμ στα 50.000 ευρώ από 150.000 ευρώ που κόστιζε στις εποχές της γκλαμουριάς!

Πολλοί παραγωγοί και σεναριογράφοι τονίζουν ότι αυτό είναι εφικτό, αρκεί να γυρίζονται πλέον τα επεισόδια τρικάμερα στο στούντιο και να είναι εμπνευσμένα στη γραφή. Μάλιστα, όσοι παραγωγοί θέλουν να προσελκύσουν τους σταθμούς μιλάνε ξεκάθαρα για κωμικές σειρές, καθώς οι δραματικές δεν έχουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης στις επαναλήψεις.

Για να τρέξει όμως ξανά η μηχανή και να ρολάρει, πρέπει κάποιοι να βάλουν πολύ νερό στο κρασί τους. Οι εποχές για τους σταρ πέρασαν ανεπιστρεπτί. Και όταν ένας ιδιωτικός υπάλληλος δουλεύει για χίλια ευρώ το μήνα και πολλά λέμε πλέον, γιατί να παίρνει ο ηθοποιός 8.000 ευρώ το επεισόδιο; Θα μου πείτε στο τηλεοπτικό χρηματιστήριο κάποιες καλλιτεχνικές αξίες πουλάνε και η δημιουργία και η φαντασία πληρώνονται. Ναι, στις εποχές των παχιών αγελάδων… Με τη διαφήμιση να έχει πάρει την κατιούσα δεν είναι καιρός για ντίβες.

Η λάμψη χρειάζεται λεφτά και εδώ δεν υπάρχει σάλιο… Ας θυμηθούμε ότι υπήρχαν και ηθοποιοί που εν ζωή έπαιρναν απλά έναν αξιοπρεπή μισθό και κάποιοι πέθαναν ακόμη και στην ψάθα, απλά γιατί έκαναν το μεράκι τους στο θέατρο. Μήπως τελικά και οι ηθοποιοί στους καιρούς της ευμάρειας αντί για σκαπανείς του Διονύσου έγιναν αστέρες του Χόλιγουντ;


Σχολιάστε εδώ