Δηλητήριο από Βασιλάκο…

Μίλησαν οι πρώην υπουργοί Πάνος Μπεγλίτης και Λούκα Κατσέλη που παραδέχτηκαν -έτσι απλά- ότι έγιναν λάθη κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΓΑΠ και ότι «θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερη συνεργασία μεταξύ των συναρμοδίων υπουργείων» πάνω στο θέμα των Ναυπηγείων. Παρ’ όλα αυτά, όλοι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ψήφισαν τον Οκτώβριο του 2010 χωρίς δεύτερη σκέψη την περιβόητη «Συμφωνία Πακέτο Βενιζέλου» για την πώληση των Ναυπηγείων στην Abu Dhabi Mar και μάλιστα, έπειτα από την επιμονή της κυβέρνησης, η συμφωνία κυρώθηκε με νόμο στη Βουλή.

Αίσθηση ωστόσο προκάλεσε η τοποθέτηση του πρώην γενικού διευθυντή Εξοπλισμών Ευάγγελου Βασιλάκου, ο οποίος, θυμίζουμε, διορίστηκε το 2006 από τον τότε ΥΕΘΑ Ευάγγελο Μεϊμαράκη. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο πρώην στενός συνεργάτης του νυν προέδρου της Βουλής κατηγόρησε τον «ευεργέτη» του για μεγάλη «αναποφασιστικότητα» και ότι η ιστορία με τα υποβρύχια θα μπορούσε να είχε τελικά διαφορετική έκβαση, αν ο Μεϊμαράκης είχε αρπάξει την ευκαιρία στο τέλος του 2008, τότε που οι Γερμανοί πρότειναν αντί να εκσυγχρονίσουν δύο παλαιά υποβρύχια τ. 209 που προέβλεπε η σύμβαση, να έδιναν δύο καινούργια χωρίς επιπλέον κόστος. Επίσης ο κ. Βασιλάκος κατηγόρησε εμμέσως και τον Ευάγγελο Βενιζέλο -ο οποίος τον διατήρησε στη θέση του- για τη Συμφωνία Πακέτο με την Abu Dhabi Mar, λέγοντας ότι ο αγοραστής επιβλήθηκε, άρα η διαπραγματευτική δυνατότητά μας μειώθηκε και ότι η συμφωνία ήταν θνησιγενής. Βέβαια επί της ουσίας έχει δίκιο, αλλά γεννάται το ερώτημα: Αφού έβλεπε το λάθος, γιατί δεν διαφώνησε δημόσια και δεν παραιτήθηκε; Ενδιαφέρον είχε επίσης και η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Abu Dhabi Mar, κ. Ισκαντάρ Σαφά, ο οποίος είπε ξεκάθαρα ότι εξαπατήθηκε το 2010 από την τότε κυβέρνηση και έθεσε μάλιστα και όρους για να ξαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία και να απεμπλακεί το πρόγραμμα των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Οι όροι είναι: πρώτον, να μπορεί το ναυπηγείο να παίρνει παραγγελίες από Ναυτικά ξένων χωρών, κάτι που τώρα απαγορεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεύτερον, να καταβληθούν οφειλόμενα ποσά από τα προγράμματα «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών» των υποβρυχίων, τρίτον, να «πάρει» το ναυπηγείο το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών τ. ΜΕΚΟ του ΠΝ που -όπως είπε- του υποσχέθηκε η κυβέρνηση του ΓΑΠ και, τέταρτον, να απαλλαγεί από την απαίτηση του ΟΣΕ, που διεκδικεί από τα ναυπηγεία 300 εκατ. ευρώ από παλαιότερες εκκρεμότητες. Όλα εκ του αποτελέσματος κρίνονται και, ως εκ τούτου, η «Συμφωνία Πακέτο Βενιζέλου» ήταν μια παταγώδης αποτυχία, όπως πολλές φορές έχει γράψει το «ΠΑΡΟΝ». Όμως τα προβλήματα είναι για να επιλύονται από τις κυβερνήσεις και ελπίζουμε η νυν πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, που συμπλήρωσε 4 μήνες στο τιμόνι, να λύσει τον Γόρδιο Δεσμό. Όλα τα μάτια είναι στραμμένα πάνω της…


Σχολιάστε εδώ