υπουργείο Εξω(φρεν)ικών

Δηλαδή πολύ απλά, δεν μπορεί καν να γίνεται συζήτηση για πώληση κτιρίων στην Τουρκία, ειδικά στη Σμύρνη ή στην Κωνσταντινούπολη, για λόγους εθνικούς και ιστορικούς. Δεν είναι δυνατόν αυτό που δεν μπόρεσαν να τελειώσουν τα τουρκικά πογκρόμ εναντίον του Ελληνισμού να το ολοκληρώσει το ίδιο το ελληνικό κράτος, εξαφανίζοντας έναντι πινακίου φακής τα τελευταία απομεινάρια της ελληνικής παρουσίας στις Χαμένες Πατρίδες.

Μπορεί να διαψεύστηκε η πώληση του ιστορικού κτιρίου που στεγάζει το Ελληνικό Γενικό Προξενείο Σμύρνης, αλλά θα πρέπει να δοθούν διαβεβαιώσεις ότι κανένα άλλο κτίριο ελληνικής ιδιοκτησίας στην Τουρκία δεν πρόκειται να πωληθεί…

****

-Κάποιοι κακόπιστοι έσπευσαν να πουν ότι κατόπιν ελληνικού αιτήματος η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ (στην οποία είναι… αναγκαία η παρουσία του έλληνα υπουργού Εξωτερικών) θα παραταθεί μέχρι τη 18η Οκτωβρίου, ώστε να έχει ολοκληρωθεί στην Αθήνα ο γολγοθάς της κυβέρνησης με την ψήφιση των μέτρων.

Τι θα γίνει με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 έτη; Στο υπόλοιπο Δημόσιο ουρλιάζουν αυτοί που ήταν έτοιμοι να βγουν στη σύνταξη και πρέπει να περιμένουν δύο ακόμη χρόνια, αλλά στο ΥΠΕΞ θρηνούν αυτοί που περίμεναν να αδειάσει καμιά θέση, ώστε να ξεμπλοκάρουν το σύστημα και η επετηρίδα.

Και δεν είναι λίγοι αυτοί (σχεδόν 25 πρέσβεις) που βρίσκονται στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης και σε περίπτωση θέσπισης του νέου ορίου των 67 ετών θα παραμείνουν. Και όλοι, λόγω και του βαθμού και της προϋπηρεσίας, αυτήν τη στιγμή είναι σε μερικά από τα καλύτερα πόστα.

Με δεδομένη την οικονομική στενότητα, θεωρείται σίγουρο ότι εκτός ακραίων περιπτώσεων δεν θα μετακινηθούν ακόμη και όσοι συμπληρώνουν το μέγιστο διάστημα παραμονής. Έτσι, οι πρέσβεις που περίμεναν να πάρουν ένα καλό πόστο βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού.

Φορτώνουν με νέους Ακολούθους!

Μέσα στην κρίση και στις περικοπές, και ενώ η επετηρίδα θυμίζει «στοιβαγμένες σαρδέλες», μπορεί κάποιος να δώσει μια πειστική και λογική εξήγηση για την ανάγκη να προκηρυχθούν είκοσι νέες θέσεις Ακολούθων;

Όταν κλείνουν πρεσβείες και προξενεία, όταν οι διπλωματικοί που είναι στην Κεντρική Υπηρεσία προσπαθούν να βρουν δεύτερη δουλειά για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους, όταν οι περισσότερες Διευθύνσεις βρίσκονται εν υπνώσει, για ποιο λόγο πρέπει να φορτωθεί το ΥΠΕΞ είκοσι ακόμη διπλωματικούς; Να θυμίσουμε στους υπευθύνους ότι η χώρα μας έχει 600 σχεδόν διπλωματικούς υπαλλήλους, με τον αριθμό αυτό να μην ξεπερνά τους 400 για χώρες της Βορείου Ευρώπης με ανάλογο πληθυσμό.

Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι έχουν μείνει παιδιά και ανίψια από παλιά τζάκια της διπλωματίας και της πολιτικής τα οποία δεν πρόλαβαν να αποκατασταθούν και ελπίζουν να τρυπώσουν ως Ακόλουθοι. Θα περιμένουμε, πάντως, με πολύ ενδιαφέρον τα ονοματεπώνυμα των επιτυχόντων του διαγωνισμού, για τις αναγκαίες συγκρίσεις με τον κατάλογο νυν και συνταξιούχων πρέσβεων.

Αλλάξαμε γραμμή;

Τελικά τι ειπώθηκε στη συνάντηση Αβραμόπουλου – Πόποσκι στη Νέα Υόρκη; Όχι ότι έχουμε σε οποιαδήποτε εκτίμηση και υπόληψη τον κ. Πόποσκι, αλλά πρέπει να σας πω ότι προβληματίστηκα από τα όσα μετέδωσαν τα σκοπιανά ΜΜΕ, ότι δήθεν ο κ. Αβραμόπουλος είπε στον σκοπιανό υπουργό πως η χώρα του δεν συνιστά πλέον απειλή για την Ελλάδα. Αν δεν κάνω λάθος, αυτό είναι ένα από τα βασικά επιχειρήματα της χώρας μας για να καταδείξουμε τη σκοπιανή αδιαλλαξία και τον αλυτρωτισμό. Δυστυχώς, η εντύπωση αυτή δεν διαλύθηκε ούτε με τη διορθωτική δήλωση του εκπροσώπου του ΥΠΕΞ.

Δεν θέλουμε να γινόμαστε διαρκώς κακοί, αλλά στη Νέα Υόρκη, αντί για διάφορους παρατρεχάμενους, δεν θα έπρεπε να έχει ο κ. Αβραμόπουλος στο πλευρό του τους διπλωμάτες μας που ασχολούνται με τη Μ. Ανατολή και τον ισλαμικό κόσμο; Αν μπορεί η χώρα μας να διεκδικήσει έναν διεθνή ρόλο, αυτός δεν θα είναι τόσο στα Βαλκάνια, όσο στη Μ. Ανατολή και στη Β. Αφρική. Αρκεί βεβαίως να υπάρχουν η θέληση και ο αναγκαίος σχεδιασμός.

• Σε ό,τι αφορά τα Σκόπια, πάντως, ο κ. Γκρούεφσκι επιμένει ότι ή θα πάμε τώρα σε συμφωνία (όπως τη θέλουν τα Σκόπια) ή θα προχωρήσουμε με ΜΟΕ και μετά βλέπουμε… Αυτά, όπως είπε ο ίδιος, τα προτείνει στην επιστολή που είχε στείλει στον Α. Σαμαρά και η απάντηση που πήρε αρκετές εβδομάδες μετά δεν αφήνει αμφιβολίες, σε ό,τι αφορά τα τμήματά της που δημοσιοποιήθηκαν, ότι η Αθήνα δεν «μασάει ταραμά» (του κ. Γκρούεφσκι τουλάχιστον).

• Καλών προθέσεων είναι, όπως μας μεταφέρουν, ο αλβανός υπουργός Εξωτερικών Ε. Παναρίτι, αλλά ας έχουν μάτια και αυτιά ανοικτά οι υπεύθυνοι εν όψει της επίσκεψής του στην Αθήνα τις επόμενες ημέρες. Υπάρχει πολλή πίεση από εθνικιστικές οργανώσεις και κόμματα και, καθώς οι εκλογές πλησιάζουν, όλο και κάποια κορόνα θα θελήσει να ρίξει ο κ. Παναρίτι. Δεν ξέρω, αλλά φοβάμαι ότι θα θίξει θέμα «τσάμηδων», αλλά και άλλα ευαίσθητα όχι μόνο θέματα, όπως τα αλβανικά σχολεία στην Ελλάδα, την «καλύτερη μεταχείριση» των αλβανών λαθρομεταναστών και άλλα τέτοια…

• Σε πολύ θετική κατεύθυνση η ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ για κατάργηση της σαρίας στη Θράκη. Έχουν όμως αναρωτηθεί οι δυο βουλευτές πόσοι από τους μειονοτικούς είναι έτοιμοι να δεχτούν μια τέτοια αλλαγή; Γιατί φοβάμαι ότι μια τέτοια απόφαση θα έχει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή πολύ χειρότερες συνέπειες από τα γεγονότα της δεκαετίας του ’80 στη Θράκη. Και συγχρόνως θα βρεθεί ένα ακόμη ισχυρό θέμα για το οποίο θα πρέπει να απολογείται η Ελλάδα στα διεθνή φόρουμ.

• Στη Θράκη το θέμα της δικαστικής δικαιοδοσίας των μουφτήδων αφορά τους ψευδομουφτήδες, που κινδυνεύουν κάθε φορά με την απαγγελία κατηγορίας για αντιποίηση αρχής. Το πρόβλημα στη Θράκη δεν είναι η σαρία. Το πρόβλημα έχει όνομα, λέγεται «τουρκικό προξενείο Κομοτηνής» και όλοι όσοι το υπηρετούν με μισθό, είτε σε συνάλλαγμα είτε σε ψηφαλάκια.

Όσο για τη ΔΗΜΑΡ, δεν βλέπει το… παράδειγμα του ΣΥΡΙΖΑ, που η προοδευτικότητά του φτάνει μέχρι τα όρια της Θράκης; Γιατί δεν φαντάζομαι ότι θα συμπράξουν στην πρωτοβουλία για κατάργηση της σαρίας και οι δύο μειονοτικοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ…


Σχολιάστε εδώ