Δύο υφυπουργοί πήγαν να βάλουν τέλος στη λαθραία διακίνηση καυσίμων και βρέθηκαν στο σπίτι τους…

Υπήρξαν ολοκληρωμένοι φάκελοι με συγκεκριμένες προτάσεις, που θα έκλειναν διά παντός τη στρόφιγγα της λαθραίας διακίνησης καυσίμων, προτάσεις που το κόστος τους ήταν μηδαμινό, σε σχέση με τα εκατοντάδες εκατομμύρια που χάνει το Δημόσιο κάθε χρόνο. Όμως, όταν ήρθε η ώρα της υλοποίησης, οι υφυπουργοί απομακρύνθηκαν… Οι πετρελαιάδες για άλλη μια φορά έδειξαν ποιος κυβερνάει…

Το συμπέρασμα κάθε άλλο παρά πρωτόγνωρο είναι. Πάντοτε, σε όλες τις περιόδους, όποιο κόμμα και αν ήταν στην εξουσία, αυτό που απουσιάζει, που λείπει, είναι η πολιτική βούληση!

Όταν ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Γεωργακόπουλος, πρόθυμο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, ήταν το 2009 γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών, όλο το θέμα είχε μελετηθεί σε βάθος και η κοινή διαπίστωση ήταν ότι κλειδί για να σταματήσει η λαθραία διακίνηση από τα Διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια είναι να μπει σύστημα αυτόματης καταγραφής εκροών και εισροών.

Σε όλες τις φάσεις, από τις δεξαμενές των διυλιστηρίων και τις φορολογικές αποθήκες στη συνέχεια στα βυτιοφόρα και στον τελικό προορισμό, τα πρατήρια, όπου θα υπήρχε ένας ηλεκτρονικός μηχανισμός, που αυτόματα θα κατέγραφε τις τιμολογημένες εισροές στη δεξαμενή τους και τις εκροές. Το κόστος του μηχανισμού ήταν 12.000 ευρώ. Έτσι αυτόματα θα φαινόταν αν πουλάει περισσότερα λίτρα απʼ αυτά που πήρε από το βυτιοφόρο. Υπήρξαν αντιδράσεις και το αποτέλεσμα ήταν να μπει στο ράφι το σχέδιο και ο υφυπουργός να πάει στο σπίτι του.

Και δεύτερος…

Μια ανάλογη προσπάθεια είχε κάνει και ο υφυπουργός Οικονομικών Αδάμ Ρεγκούζας, επί κυβέρνησης Καραμανλή. Έπειτα από πολλές συσκέψεις αποφασίστηκε να μπει σε κάθε βυτιοφόρο πομπός, οπότε θα ήξερε η αρμόδια αρχή (Τελωνείο, ΣΔΟΕ κ.λπ.) κάθε στιγμή πού βρίσκεται, κατά τη διάρκεια της μεταφοράς των καυσίμων από τα Διυλιστήρια μέχρι το πρατήριο. Έτσι δεν θα μπορούσε να «σταματήσει» σε κάποια μυστική αποθήκη με δεξαμενές και να αδειάσει μέρος του φορτίου, γιατί αμέσως θα εντοπιζόταν.

Το συνολικό κόστος του συστήματος ήταν περίπου 120.000.000 ευρώ.

Όμως και αυτό το μπλόκαραν (ποιοι δεν είναι αναγκαίο να διερωτηθείτε, αφού όλοι ζούμε στην… Ιερουσαλήμ και γνωρίζουμε).

Έτσι πήγε… περίπατο και αυτή η λύση της λαθραίας διακίνησης καυσίμων και ο Ρεγκούζας στο σπίτι του, στη Β΄ Θεσσαλονίκης. Προηγουμένως διάφορα πρόθυμα ΜΜΕ τον… κρέμασαν, γιατί έδωσε διαφήμιση των Κρατικών Λαχείων (ως αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών) σε ένα τσοντοκάναλο της Θεσσαλονίκης, σε γιορτή του οποίου είχε παραβρεθεί ως βουλευτής ο Ρεγκούζας.

Έτσι, για να ξέρουν όλοι τι έχουν να πάθουν αν επιχειρήσουν να μπουν σε ξένα χωράφια…

Και η κομπίνα
με τα σλέπια!

Μεγάλες ποσότητες καυσίμων, κυρίως πετρελαίου, διακινούνται λαθραία μέσα από τα σλέπια. Πρόκειται για μικρά δεξαμενόπλοια, που φορτώνουν πετρέλαιο από τα Διυλιστήρια και τροφοδοτούν πλοία, εμπορικά πρωτίστως, είτε αρόδο είτε σε λιμάνια που φορτώνουν εμπορεύματα.

Το ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι αφορολόγητο. Η κομπίνα γίνεται δηλώνοντας ότι το εμπορικό πλοίο πήρε μεγαλύτερες ποσότητες και η διαφορά διοχετεύεται μετά στη μαύρη αγορά και από εκεί και πέρα διακινείται είτε σε πρατήρια είτε αλλού… Να σημειωθεί ότι τα σλέπια που κάνουν αυτή τη δουλειά ανέρχονται σε 50.


Σχολιάστε εδώ