Πανευρωπαϊκό κύκλωμα διακίνησης λαθραίων τσιγάρων από το λιμάνι

Ένα άλλο σημείο το οποίο έχουν επισημάνει οι εκπρόσωποι της «τρόικας» είναι ότι στη διακίνηση λαθραίων τσιγάρων εμπλέκονται και στελέχη της δημόσιας διοίκησης. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ανέφεραν πως η φοροδιαφυγή από τη διακίνηση των λαθραίων τσιγάρων ξεπερνάει τα 500 εκατ. ευρώ τον χρόνο μόνο στη χώρα μας! Τη στιγμή δηλαδή που γίνονται αιματηρές μειώσεις μισθών και συντάξεων, χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο. Παράγοντες του λιμανιού ανέφεραν πως αν γίνονταν πιο εντατικοί και επισταμένοι έλεγχοι, θα ανακαλύπτονταν τα παράνομα φορτία που… μπαίνουν στη χώρα και κατακλύζουν τα… στέκια των λαθρεμπόρων, γιατί έρχονται με κοντέινερ, αποθηκευμένα σε ειδικές κρύπτες. Λένε επίσης ότι οι διακινητές λαθραίων τσιγάρων κυκλοφορούν ως εισαγωγείς στο λιμάνι, και μάλιστα δίνουν παχυλά φιλοδωρήματα και αρέσκονται στις… Μπέντλεϊ… Για να δούμε πόσο ακόμα θα κυκλοφορούν ανενόχλητοι και θα θησαυρίζουν… εις υγείαν των κορόιδων.

****

// Οι περισσότεροι δήμοι διαμαρτύρονται για τις περικοπές στο προσωπικό των παιδικών σταθμών και έτσι δεν θα λειτουργήσουν όλοι, αλλά μόνο όσοι θα διαθέτουν το απαιτούμενο προσωπικό. Από τους δήμους της Αττικής, μόνο ο Δήμος Πειραιά είναι σε θέση να φιλοξενήσει σε παιδικούς σταθμούς όλα τα παιδιά που θα υποβάλουν αίτηση.

// Καλά τα πάνε οι νέοι αντιδήμαρχοι. Όλοι έχουν πέσει με… τα μούτρα στη δουλειά και προσπαθούν για το καλύτερο. Κάποιοι απ’ αυτούς λένε πως θέλουν να ξεπεράσουν τους προκατόχους τους, γι’ αυτό έχουν τοποθετήσει τον πήχη ψηλά. Το αν θα το καταφέρουν θα το δούμε στη συνέχεια. Το ότι έχουν όμως φιλοδοξίες και στόχους που προσπαθούν να τους πετύχουν, λέει σίγουρα πολλά…

// Το πιο γνωστό οχυρωματικό έργο της Αρχαίας Ελλάδας, τα Μακρά Τείχη, μεγάλο μέρος των οποίων βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση στην Πειραϊκή (σ.σ.: τηρουμένων πάντα των αναλογιών και με το δεδομένο ότι πρόκειται για κτίσμα που δημιουργήθηκε πριν από 2.500 χρόνια περίπου και μέχρι σήμερα ήταν εντελώς εγκατελειμμένο), θα αναδειχθεί και θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να αποφευχθεί περαιτέρω φθορά του. Αυτό αποφασίστηκε στη συνάντηση που είχαν την περασμένη Τρίτη, στη Νεραντζιώτισσα, ο πειραιώτης υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος με τον δήμαρχο Βασίλη Μιχαλολιάκο. Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης, όλα τα Μακρά Τείχη θα καθαριστούν, θα φωταγωγηθούν κατάλληλα, ενώ ανάμεσά τους θα τοποθετηθούν ξύλινοι διάδρομοι για να μην τα πατάει ο κόσμος, αλλά να μπορεί να τα βλέπει από κοντά και να τα θαυμάζει. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, το οποίο θα έπρεπε να είχε γίνει πολλά χρόνια πριν, για να αποφευχθεί η φθορά των Τειχών. Να θυμίσουμε πως όταν ήταν δήμαρχος Πειραιά ο αείμνηστος Γιάννης Παπασπύρου, είχε επιχειρήσει να κάνει κάτι παρόμοιο, αλλά δεν τον είχε αφήσει η τότε υπουργός Πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη και αυτό ήταν η αιτία που από τότε είχαν ψυχρανθεί οι σχέσεις τους. Το ίδιο επιχειρείται σήμερα με πιο βελτιωμένη πρόταση και προοπτική! Παράλληλα, ο δήμαρχος εξασφάλισε τη συναίνεση του Κ. Αρβανιτόπουλου για την παραχώρηση στον δήμο της ακτογραμμής από το ΣΕΦ μέχρι το Μικρολίμανο, στον χώρο δηλαδή που βρίσκεται στο κανάλι απέναντι από την Ακτή Δηλαβέρη, για να γίνει το Μουσείο Αθλητισμού αλλά και ένας τεράστιος παιδότοπος.

// Τέλος, ο υπουργός και ο δήμαρχος συμφώνησαν, στο πλαίσιο χρηματοδότησης από το υπουργείο Αθλητισμού, για την ενίσχυση και βελτίωση του μοναδικού γηπέδου στίβου που διαθέτει ο Πειραιάς, του Θεμιστόκλειου, το οποίο θα μπορεί πλέον να εξυπηρετεί περισσότερους νέους. Να σημειώσουμε ότι το θέμα αυτό, της περαιτέρω δηλαδή αξιοποίησης του Θεμιστόκλειου, είχε αποκαλύψει την περασμένη Κυριακή η στήλη, η οποία δύο μόλις μέρες μετά επιβεβαιώθηκε.

// Την… τιμητική τους είχαν οι δύο πλαζ του Πειραιά, τα Βοτσαλάκια και η Φρεαττύδα, αυτήν την περίοδο. Όσοι Πειραιώτες ή κάτοικοι των γύρω δήμων δεν πήγαν διακοπές (σ.σ.: και ήταν πολλοί φέτος, αφού η κρίση δεν αφήνει τέτοια περιθώρια σε κανέναν) τις επισκέφθηκαν πολλές φορές αναζητώντας λίγη δροσιά. Όπως διαπιστώσαμε την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη που περάσαμε από εκεί και μιλήσαμε με τον κόσμο, όλοι ήταν ευχαριστημένοι από το περιβάλλον και τη θάλασσα, αλλά είχαν παράπονα επειδή γίνονταν αρκετές κλοπές. Επίσης, ιδιαίτερη ικανοποίηση εξέφραζαν επειδή είναι ελεύθερη η είσοδος. Να σημειώσουμε εδώ ότι οι δύο πλαζ του Πειραιά είναι οι μόνες ελεύθερες στην παραλία της Αττικής μέχρι την Ανάβυσσο! Σε όλες τις άλλες ακτές, που είναι οργανωμένες, υπάρχει εισιτήριο, και μάλιστα «αλμυρό»! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην πλαζ Αλίμου το εισιτήριο έχει 7 ευρώ, ενώ στα νησιά μόνο η ξαπλώστρα με την ομπρέλα έχει 8 ευρώ και ο καφές άλλα 4! Το φετινό καλοκαίρι, πάντως, τις πιο ακριβές παραλίες τις είχε η Σκιάθος, όπου για να κάνει ένα ζευγάρι ένα μπάνιο, έπρεπε να ξοδέψει πάνω από 16 ευρώ!

// Οι λαϊκές αγορές σ’ όλη τη χώρα λειτουργούν με την ευθύνη των δήμων. Αυτοί θέτουν τους κανόνες που διέπουν τη λειτουργία τους, καθορίζουν τους χώρους που θα καταλαμβάνουν, τις μέρες που θα λειτουργούν και τις συνοικίες καθώς και τα τέλη που θα πληρώνουν όσοι είναι στις κατά τόπους λαϊκές. Στην Αττική, όμως, την ευθύνη λειτουργίας των λαϊκών αγορών έχει ένας οργανισμός, ο οποίος εκμεταλλεύεται τους χώρους των δήμων, τις υπηρεσίες καθαριότητας που διαθέτουν, αφού μετά το τέλος της λειτουργίας κάθε λαϊκής τα συνεργεία των ΟΤΑ καθαρίζουν τους χώρους, αλλά στους δήμους δεν… μένει τίποτα! Ενώ οι λαϊκές λειτουργούν ανεξέλεγκτα, ανοίγουν ό,τι ώρα θέλουν και κλείνουν επίσης όποια ώρα σταματήσει να πηγαίνει ο κόσμος και όχι στις 2 μ.μ. που προβλέπει ο κανονισμός. Ειδικά στον Πειραιά κάποιες λαϊκές κλείνουν μετά τις 4 το απόγευμα… Ο Δήμος Πειραιά θα επιδιώξει να έχει λόγο στις λαϊκές που λειτουργούν εντός των ορίων του. Θα καθορίσει κανόνες και τέλη, ώστε να μην υπάρχουν αυθαιρεσίες και υπερβολές.

// Ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση της μάντρας που έκλεινε το οικόπεδο του ΙΚΑ στη συμβολή των οδών Καραολή – Δημητρίου και Φίλωνος και αναδείχθηκε το εξαιρετικό νεοκλασικό κτίριο του Παλαιού Ταχυδρομείου, στο οποίο στεγάζεται η Δημοτική Πινακοθήκη. Να λοιπόν που η αξιοποίηση ενός οικοπέδου, που μέχρι τώρα ήταν… μίνι χαβούζα, είχε κι ένα επιπλέον… παράπλευρο όφελος για την πόλη… Γιατί το κτίριο του Παλαιού Ταχυδρομείου σε αρχιτεκτονική αξία και σχεδιασμό είναι εφάμιλλο του Δημοτικού Θεάτρου!

// Άρχισε να… κλείνει με τους χαρακτηριστικούς μεταλλικούς «φράκτες» το κέντρο του Πειραιά, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα για την έλευση του μετρό, το οποίο θα φτάσει στο κέντρο του Πειραιά (στην Πλατεία Βενιζέλου, μπροστά από τον ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης). Επειδή η πλατεία αυτή θα περάσει από πολλά στάδια μέχρι να… ξαναγίνει πλατεία, το άγαλμα του εθνάρχη Ελευθέριου Βενιζέλου θα μεταφερθεί προσωρινά απέναντι, στην Πλατεία Κοραή, μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα και να επιστρέψει στη θέση του.

// Αναφέραμε στο προηγούμενο φύλλο μας ότι ο πόλεμος στη Συρία δημιουργεί μεταφορικές ανάγκες στην Ανατολική Μεσόγειο και οι ελληνικές εταιρείες σπεύδουν να επωφεληθούν. Ήδη η ΝΕΛ έκλεισε ναύλα για το ένα πλοίο της και αυτήν την εβδομάδα θα κλείσει και για το δεύτερο. Να σημειώσουμε ότι η ΝΕΛ, για να βοηθήσει την τουριστική ανάπτυξη της Χίου, η οποία χειμάζεται οικονομικά μετά τις πυρκαγιές, θα μεταφέρει δωρεάν όσους αποφασίσουν να κάνουν διακοπές στο νησί τον Σεπτέμβριο. Έτσι, όσοι έχουν αποφασίσει ή θα αποφασίσουν να περάσουν τις διακοπές τους στη Χίο κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου μπορούν να ταξιδέψουν με τα πλοία της ΝΕL LINES σε οποιαδήποτε γραμμή προσεγγίζει το νησί. Μόνη προϋπόθεση για τη ΔΩΡΕΑΝ έκδοση των εισιτηρίων των επιβατών είναι η προσκόμιση παραστατικού που να αποδεικνύει την κράτηση σε ξενοδοχείο ή σε ενοικιαζόμενο δωμάτιο στο νησί της Χίου.

// Ενώ σε γενικές γραμμές η ακτοπλοΐα λειτούργησε ικανοποιητικά το καλοκαίρι, παρά την κάθετη πτώση στο μεταφορικό έργο λόγω της κρίσης, κάποιες εταιρείες, για να ελαχιστοποιήσουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων τους, το… παράκαναν, καταδικάζοντας χιλιάδες επιβάτες σε απίστευτη ταλαιπωρία, που μας παραπέμπει στη… δεκαετία του ’50. Τότε το πλοίο για να πάει από τον Άγ. Κωνσταντίνο στη Σκιάθο έκανε πάνω από τρεις ώρες! Ακόμα και πλοία των δεκαετιών του ’70 και του ’80 έκαναν τη διαδρομή σε μιάμιση, δύο το πολύ ώρες! Τώρα το «Πήγασος» θέλει πάνω από τρεις ώρες για να κάνει τη διαδρομή, αφού πηγαίνει με τη… μισή ταχύτητα, για να μην «κάψει» πολύ πετρέλαιο! Και ο κόσμος χάνει μισή μέρα και πλέον από τη… ζωή του για να πάει στη Σκιάθο! Και πληρώνει και 30,5 ευρώ το άτομο εισιτήριο… Κι όχι μόνο, γιατί στις τρεισήμισι ώρες που θα μείνει στο πλοίο -πεντέμισι αν πάει Αλόννησο- θα πιει έναν καφέ, θα φάει ένα σάντουιτς. Επειδή όμως το μπαρ το έχει νοικιάσει και το εκμεταλλεύεται γνωστή εταιρεία fast food, χρεώνει τον καφέ όπως στο κατάστημά της στο… Σύνταγμα! Δηλαδή 4 ευρώ το freddo και 4,5 το απλό σάντουιτς! Οπότε το ταξίδι, εκτός από κοπιαστικό, γίνεται και απίστευτα ακριβό…

****

• Τι γίνεται εκεί στο συσσίτιο του δήμου στη Σαλαμίνα; Πολλά τα παράπονα που ακούγονται, ότι κάποια υπεύθυνη του δήμου έχει προτιμήσεις και όπου θέλει δίνει μερίδες φαγητού. Σαν να είναι δηλαδή από την τσέπη της.


Σχολιάστε εδώ