Εχέγγυα για να μη γίνονται αδικίες στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

«Και οι κρίνοντες, κρίνονται». Με βάση το γνωμικό αυτό θα κινηθεί το υπουργείο Παιδείας προς την κατεύθυνση της αξιολόγησης των καθηγητών και των δασκάλων, προκειμένου να ανέβει το επίπεδο της εκπαίδευσης και τα παιδιά να παίρνουν ουσιαστικές γνώσεις από το σχολείο και εφόδια για τη ζωή τους.

Οι ανακοινώσεις του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου για το θέμα της αξιολόγησης μπορεί να ξεσήκωσαν θύελλα διαμαρτυριών στις τάξεις των εκπαιδευτικών, ωστόσο είναι γενικά παραδεκτό πως τα σημερινά σχολεία δεν… στέκονται στο ύψος τους και οι μαθητές -αν και έχουν περισσότερα μέσα- δεν μαθαίνουν όσα μάθαιναν παλιά. Την απλή αυτή διαπίστωση την έχει κάνει ο ίδιος ο υπουργός που θυμάται πολύ καλά τι μαθητές «έβγαλε» στο τέλος της δεκαετίας του ’70 η Ιωνίδειος ή το Γ’ Γυμνάσιο Πειραιά, ή το Λύκειο Πετραλώνων, το Γυμνάσιο της Πλάκας κ.λπ. και τι μαθητές «βγαίνουν» τώρα. Γι’ αυτό πρώτο του μέλημα ήταν να βρει τρόπους βελτίωσης του επιπέδου των εκπαιδευτικών, καθώς αυτοί είναι οι βασικοί «μοχλοί» της μετάδοσης γνώσεων στους μαθητές.

Η αξιολόγηση δεν θα γίνει στο… πόδι. Θα δημιουργηθεί καταρχάς Επιτροπή η οποία θα μελετήσει τι γίνεται στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και θα υποβάλει προτάσεις, οι οποίες θα εξεταστούν από τον ίδιο τον υπουργό και τους επιτελείς του.

Επιπλέον θα υπάρξει εξαντλητικός διάλογος με όλους τους φορείς της Παιδείας, δασκάλους, καθηγητές, γονείς, μαθητές κ.λπ., ώστε να βρεθεί μια γενικά αποδεκτή φόρμουλα. Τέλος θα γίνει μηχανογραφικός έλεγχος και των 150.000 μονίμων εκπαιδευτικών που εργάζονται σήμερα στα σχολεία όλης της χώρας για να έχει το υπουργείο τις απόψεις, το βιογραφικό και τις δεξιότητες κάθε εκπαιδευτικού χωριστά.

Όλες αυτές οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν μέχρι τον Οκτώβριο, ώστε να υπάρχει το χρονικό περιθώριο να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες θα αρχίσουν να υλοποιούνται από τον νέο χρόνο.

Οι εκπαιδευτικοί που θα αξιολογούνται ως καλοί θα παίρνουν κανονικά βαθμούς με τις ανάλογες φυσικά οικονομικά απολαβές, ενώ οι άλλοι θα παραμένουν στάσιμοι. Εκείνο που διευκρινίζεται είναι ότι δεν θα απολύεται κανένας. Απλώς όσοι δεν παίρνουν… καλό βαθμό, θα μένουν στάσιμοι όπως οι μαθητές, που οι καλοί προάγονται και οι υπόλοιπο μένουν στην ίδια τάξη. Το ζητούμενο για τον υπουργό Παιδείας -κι εκεί ακριβώς επικεντρώνει την προσοχή του- είναι να βρεθεί ένας αξιόπιστος μηχανισμός αξιολόγησης για να μη γίνουν αδικίες και για να προχωρούν εκείνοι που πραγματικά αξίζουν.


Σχολιάστε εδώ