Μόνη λύση η ενοποίηση των Ναυπηγείων

Η πρόταση προβλέπει την ενοποίηση των τριών μεγαλύτερων Ναυπηγείων της χώρας, δηλαδή του Σκαραμαγκά, της Ελευσίνας και του Νεωρίου Σύρου, που απασχολούν συνολικά 2.500 εργαζομένους, ενώ ανοικτό παραμένει το αν θα ενσωματωθεί και η πολύπαθη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Η ενοποίηση εκτιμάται ότι κατʼ αρχάς θα λύσει το μεγάλο πρόβλημα με τις παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή των τριών υποβρυχίων τ. 214, που αν και είναι σχεδόν έτοιμα, «σαπίζουν» στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και του προγράμματος των πυραυλακάτων τ. Vosper στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η παρατεταμένη ακινησία και η αχρηστία των υποβρυχίων έχουν ήδη δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα των σκαφών και, όπως έλεγε αξιόπιστη πηγή, «αυτά θα φανερωθούν κατά τη διάρκεια των θαλασσίων δοκιμών, με αποτέλεσμα να έχουμε νέες καθυστερήσεις μέχρι την επίτευξη πλήρους επιχειρησιακής ικανότητας των υποβρυχίων». Και να φανταστεί κανείς ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει ήδη πληρώσει πάνω από 2,2 δισ. ευρώ… Για όσους λησμονούν εύκολα, να θυμίσουμε ότι δεν έχει περάσει πολύς καιρός –λιγότερο από δύο χρόνια– από τη στιγμή που ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευ. Βενιζέλος, με διθυράμβους, υποχρέωνε τη Βουλή των Ελλήνων να κυρώσει με νόμο το περιβόητο «πακέτο λύσης», την πώληση δηλαδή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην Abu Dhabi Mar και την «απεμπλοκή» του προγράμματος των υποβρυχίων, που αποδείχτηκε μια παταγώδης αποτυχία και «καυτή πατάτα» στα χέρια του νέου υπουργού, Πάνου Παναγιωτόπουλου. Πάντως, ένας εκ των πρωταγωνιστών της συμφωνίας εκείνης, ο τότε Αρχηγός του Ναυτικού, Ναύαρχος Δημήτρης Ελευσινιώτης, ο οποίος είχε «βάλει πλάτη» και ικανοποίησε στο έπακρο τις επιθυμίες του τότε ΥΕΘΑ Ευ. Βενιζέλου, είναι νυν υφυπουργός και σίγουρα θα «προσέξει» την από δω και πέρα διαχείριση του θέματος και την τυχόν απόδοση ευθυνών για την αποτυχία. Σε κάθε περίπτωση, η δημιουργία ενιαίου ναυπηγικού φορέα τον καιρό της κρίσης μόνο θετική μπορεί να είναι, αρκεί ο ενιαίος φορέας να έχει τη δυνατότητα ναυπήγησης – επισκευής και στρατιωτικών και πολιτικών σκαφών και πλοίων. Η εμπειρία και η τεχνογνωσία του προσωπικού υπάρχουν, σύγχρονα μέσα και υποδομές υπάρχουν, άρα με την κατάλληλη πολιτική και μάνατζμεντ το ενιαίο Ναυπηγείο μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό και να φέρει στην Ελλάδα όλους εκείνους τους έλληνες εφοπλιστές που έχουν χρυσώσει τα ναυπηγεία της Κίνας, της Κορέας κ.λπ.


Σχολιάστε εδώ