Αύξηση 26,6% είχε στη διακίνηση εμπορευμάτων το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Η διακίνηση χύδην ξηρού φορτίου ξεπέρασε κάθε προσδοκία, ενώ και τα εμπορευματοκιβώτια κινούνται με σταθερά ανοδική τάση. Στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2012 η συνολική διακίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαμορφώθηκε στους 7.363.730 τόνους, αυξημένη κατά 26,6% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2011.
Στο τμήμα του συμβατικού λιμένα (χύδην ξηρά και γενικά φορτία) η αύξηση της διακίνησης ήταν της τάξης του 43,15%, φτάνοντας τους 2.590.223 τόνους. Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντικό μέρος της οφείλεται στην αύξηση του transit φορτίου από και προς τις χώρες της Νότιας Βαλκανικής, το οποίο διπλασιάστηκε. Με αυτόν τον τρόπο δικαιώνονται οι προσπάθειες της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ, η οποία από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της καταβάλλει προσπάθειας για την προώθηση του λιμένα σε αυτές τις χώρες. Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων διακινήθηκαν συνολικά κοντέινερ 146.993 TEUs, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,21% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Επίσης, αυξήθηκε κατά 12,95% και η επιβατική κίνηση.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης, οι επιδόσεις του λιμένα της Θεσσαλονίκης σε αυτήν την πολύ δύσκολη περίοδο της οικονομικής κρίσης οφείλονται στις προσπάθειες που καταβάλλουν από κοινού η διοίκηση και οι εργαζόμενοι της εταιρείας, αλλά και στην εξαιρετική συνεργασία που υπάρχει με τους χρήστες και γενικότερα τους πελάτες του λιμανιού. «Η στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης στην ευρύτερη περιοχή συνιστά συγκριτικό πλεονέκτημα και για το λιμάνι, αρκεί να αξιοποιηθεί με τον κατάλληλο τρόπο» σημειώνει ο Στ. Αγγελούδης.
Και μαρίνα
Στο μεταξύ, προκηρύχθηκε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στον χώρο της α’ προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας καλούνται τα δύο επιχειρηματικά σχήματα που προκρίθηκαν -συνολικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τρία σχήματα- να καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, ώστε η σχετική απόφαση να έχει ληφθεί εντός του 2012. Πρόκειται συγκεκριμένα για την εταιρεία Lamda Development S.A. και την κοινοπραξία Άκτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH.
Ο σχεδιασμός της ΟΛΘ ΑΕ προβλέπει την παραχώρηση για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στην α’ προβλήτα (7,195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας -εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών. Επίσης προβλέπει την παραχώρηση υπαίθριου χώρου στη β’ προβλήτα (9,370 στρέμματα) για τη διαχείμαση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.
Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της υπολογίζεται στα τρία χρόνια, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. ευρώ.