Ο Σαρωνικός άνοιξε την… Κερκόπορτα της ακτοπλοΐας

Μόλις έγινε η φασαρία για τις περικοπές δρομολογίων η Hellenic Seaways (HS), βασικός μέτοχος της οποίας είναι ο ιταλός Γκριμάλντι (ιδιοκτήτης των Μινωικών Γραμμών) με 33,35% αλλά ελέγχεται από την ΑΝΕΚ και την Τράπεζα Πειραιώς που κατέχουν περίπου το 51% των μετοχών της, ανακοίνωσε ότι πούλησε όλη τη γραμμή, δηλαδή πλοία και δρομολογήσεις, στην εταιρεία του Ηλιόπουλου αντί 11,1 εκατ. ευρώ. Εκεί τότε άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, μια και πολλοί μέτοχοι θεώρησαν πολύ μικρό το τίμημα, ενώ τόνιζαν πως η αγοράστρια εταιρεία δεν έδειχνε να έχει την οικονομική δυνατότητα να… προχωρήσει σε ένα τέτοιο ντιλ. Στη γενική συνέλευση των μετόχων ακούστηκαν φοβερά πράγματα: Όπως ότι η αγοράστρια εταιρεία πούλησε τα δύο πλοία, που αποδρομολογήθηκαν και «ορφάνεψαν» συγκοινωνιακά Ύδρα και Σπέτσες, σε Κορεάτες σε τιμές σχεδόν διπλάσιες από εκείνες που τα αγόρασε λίγες μέρες πριν από την HS! Γι’ αυτό και η γενική συνέλευση ενέκρινε μόλις με 51,7% τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας και απήλλαξε οριακά, με 50,23%, το ΔΣ από τις ευθύνες. Ο εκπρόσωπος του Γκριμάλντι κατήγγειλε την ΑΝΕΚ ότι χρωστάει 13 εκατ. ευρώ στην εταιρεία, ενώ εντύπωση προκάλεσε η επανεμφάνιση στα ναυτιλιακά δρώμενα της χώρας του «Μέντορα» της ακτοπλοΐας Μάκη Στρίντζη, ο οποίος συμμετείχε στη συνέλευση εκπροσωπώντας 200.000 μετοχές. Ο κ. Στρίντζης κατήγγειλε ότι κάποιοι κάνουν εκ των έσω ζημιά στην εταιρεία και η τοποθέτησή του σχολιάστηκε ιδιαίτερα θερμά από τους εκπροσώπους των ιταλών μετόχων.

Το γεγονός αυτό πυροδότησε πολλά σχόλια και κυρίως έδωσε την ευκαιρία να ξανακυκλοφορήσουν σενάρια περί συνεργασίας Γκριμάλντι – Στρίντζη με στόχο την ανάληψη της διοίκησης της HS με τον κεφαλονίτη εφοπλιστή να αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος. Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, ο Γκριμάλντι περίπου έναν μήνα πριν είχε ζητήσει από διευθυντικό στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας εισηγμένης στο χρηματιστήριο να αναλάβει διευθύνων σύμβουλος στην HS, αλλά η απάντηση ήταν αρνητική. Δεν αποκλείεται ο Γκριμάλντι να έκανε την ίδια πρόταση και στον Στρίντζη, οπότε το σενάριο που προαναφέραμε να έχει βάση…

Όσον αφορά τώρα την εταιρεία που εξαγόρασε τα πλοία και τις γραμμές της HS στον Σαρωνικό: Ποιοι είναι οι βασικοί της μέτοχοι; Μήπως ανάμεσά τους συγκαταλέγεται και ο Βαγγέλης Μαρινάκης; Ή κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της HS;

• Και κάτι ακόμα. Η ΝΕΛ φέρεται αποφασισμένη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να βρει το δίκιο της (όπως ισχυρίζεται) στο θέμα των έκτακτων δρομολογήσεων, έπειτα από όσα είδαν τελευταία το φως της δημοσιότητας, αλλά και τις αποκαλύψεις της στήλης την περασμένη Κυριακή. Ο υπουργός Ναυτιλίας τι θα κάνει; Θα περιμένει την απόφαση της Δικαιοσύνης ή θα πάρει πίσω τις έκτακτες δρομολογήσεις; Για να δούμε…


Σχολιάστε εδώ