Είμαστε αστοί και όχι αστείοι…

Παρομοίαζα, λοιπόν, την «αποχή» του ΚΚΕ και της Αριστεράς από τις εκλογές του 1946, που εκ των υστέρων αναγνωρίστηκε ως «λάθος», με την «αποχή» του ΚΚΕ από τη δυνατότητα να υπάρξει αριστερή κυβέρνηση. Μολονότι ο σχολιογράφος του «Ριζοσπάστη» δεν υπογράφει το κείμενό του, δείχνει να είναι νέος στην ηλικία και αρκετά απληροφόρητος. Αυτό δεν έχει τόση σημασία. Θα του απαντήσω στα συγκεκριμένα σημεία που θίγει «εν βρασμώ ψυχής»:

1) Κατʼ αρχάς, να μας συγχωρεί που είμαστε… «αστοί» και όχι… «αστείοι» σαν κι εκείνον. «Αστοί» είναι οι Έλληνες στην πλειονότητά τους, ενώ την αποκλειστικότητα «προλεταρίων» και «επαναστατών» την έχει το ΚΚΕ και δεν θέλαμε να του στερήσουμε αυτό το «προνόμιο».

2) Κάνει λόγο για «τους σκοπούς που υπηρετεί» η εφημερίδα μας. Αλλά η εφημερίδα του Μάκη Κουρή, «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», είναι η πιο ελεύθερη δημοσιογραφική έπαλξη, η οποία φιλοξενεί άνευ λογοκρισίας τις απόψεις ΟΛΩΝ των κομμάτων, φυσικά και του ΚΚΕ. Μπορεί να ισχυριστεί το ίδιο για τον εαυτό του, ο «Ριζοσπάστης»; Να προσθέσω ότι και στην τηλεοπτική εκπομπή του, στο «Κόντρα», ο Μάκης Κουρής φιλοξένησε προεκλογικά τους εκπροσώπους ΟΛΩΝ των φορέων που εξέθεσαν ελεύθερα τις γνώμες τους. Αυτούς τους «σκοπούς» υποστηρίζει το «ΠΑΡΟΝ».

3) Με κατηγορεί ο σχολιογράφος του «Ρίζου» ότι «διαστρεβλώνω κατάφορα την Ιστορία» σαν… αστός! Αλήθεια; Για να δούμε, λοιπόν, ποιος «διαστρεβλώνει» και ποιος αγνοεί τα γεγονότα. Πολύ περισσότερο, ποιος «γράφει ψέματα». Λέει για την αποχή του 1964 ότι δεν την αποφάσισε μόνος ο Ζαχαριάδης, αλλά και άλλα κόμματα της μη κομμουνιστικής Αριστεράς. Δεν είπα το αντίθετο, αλλά η απόφαση εκείνη είχε ως κορμό το ΚΚΕ και αυτό έδωσε τον «τόνο» της συγκεκριμένης πολιτικής πράξεως. Αποσιωπά όμως ο ανώνυμος σχολιογράφος ποια ήταν η υπόδειξη της Μόσχας και των «αδελφών» κομμουνιστικών κομμάτων. Αγνοεί ο λαύρος κατήγορός μου ότι οι Αριστεροί Φιλελεύθεροι διαφωνούσαν με τη γραμμή της αποχής. Όταν έλειπε στην Τσεχοσλοβακία ο Ζαχαριάδης, ο Γιώργης Σιάντος, που κι αυτός κατά βάθος έβλεπε τη λαθεμένη τακτική, κάλεσε τον Σταμάτη Χατζήμπεη και τον στρατηγό Νεόκοσμο Γρηγοριάδη –τους ηγέτες των Αριστερών Φιλελευθέρων– να κατέβουν στις εκλογές μόνοι τους και να τους στηρίξει όλη η Αριστερά. Οι Άγγλοι όμως, που κατάλαβαν το τέχνασμα, δεν έδωσαν παράταση στις χρονικές προθεσμίες για να υποβληθούν οι υποψηφιότητες. Από εκεί και πέρα, βέβαια, η στάση όλων των ΕΑΜικών κομμάτων ήταν ενιαία για τις διώξεις που ακολούθησαν. Άλλη θα ήταν όμως η τύχη της Αριστεράς, εάν δεν έκανε την αποχή.

4) Ο σχολιογράφος με χαρακτηρίζει ως… «αρθρογράφο της διαστρέβλωσης», επειδή ανέφερα ότι μετά τη λαθεμένη τακτική του ΚΚΕ σε αυτές τις εκλογές, εάν υπήρχε η Μέκκα του Κομμουνισμού στο Κρεμλίνο, θα έπεφταν κεφάλια. Αμφισβητεί ο καλός κομμουνιστής σχολιογράφος ότι, από τότε που ιδρύθηκε το ΚΚΕ μέχρι την πτώση του «υπαρκτού σοσιαλισμού», διόριζε η Μόσχα ΟΛΟΥΣ τους γενικούς γραμματείς του Κόμματος και τις ηγεσίες; Υπήρξε, έστω και ΕΝΑΣ, που ανεδείχθη από τη βάση;

Εάν η αλήθεια είναι πικρή για τους σημερινούς νεοφώτιστους κομμουνιστές, λυπάμαι. Εάν τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ αποτελούν… «αντικομμουνιστική προπαγάνδα», δυστυχώς δεν μπορούμε εκ των υστέρων να αλλάξουμε την Ιστορία. Άλλωστε, διαφόρους ηγέτες του ΚΚΕ δεν τους χαρακτήρισε «προδότες» και δεν τους εξόντωσε ο «ταξικός εχθρός», αλλά το ίδιο το κόμμα τους (Σιάντος, Πλουμπίδης, Καραγιώργης, Ζαχαριάδης κ.λπ.). Όταν έπειτα από χρόνια το ΚΚΕ αναγκαζόταν να κάνει «αυτοκριτική» και να αναγνωρίσει τα απανωτά «λάθη» του, ήταν αργά.

5) Όσο για τις επικρίσεις μου σχετικά με τη στάση του ΚΚΕ κατά τις πρόσφατες εκλογές, μην τα βάζει μαζί μου ο σχολιογράφος. Ας αναζητήσει τους χιλιάδες ψηφοφόρους κομμουνιστές που μετακινήθηκαν σε άλλους χώρους κι ας τους ζητήσει τον λόγο.

6) Καλό είναι ο φανατικός «σύντροφος» να ανοίγει και κανένα άλλο βιβλίο εκτός από το «Κοράνι» του Κόμματος. Θα πρέπει δε να αντιληφθεί ότι δεν είναι απαραίτητο, για να δείξει την κομματική του πίστη, να καθυβρίζει και να χυδαιολογεί εναντίον όποιου συμβαίνει να έχει διαφορετικές απόψεις από εκείνες του ΚΚΕ. Όσο για την καραμέλα τού «αντικομμουνισμού», ποιος του είπε ότι υποχρεούνται άπαντες να είναι «φιλοκομμουνιστές»; Νομίζει ότι το «κόμμα» του έχει το αλάθητο του Πάπα; Λίγη σεμνότητα από ένα κόμμα φορτωμένο με πολιτικά αμαρτήματα, που κάθε τόσο έβγαζε τους δικούς του ανθρώπους «προδότες» και μετά ανακαλούσε, δεν θα έβλαπτε. Να διευκρινίσω ότι δεν έχω τίποτε προσωπικά με την Αλέκα Παπαρήγα, την οποία γνωρίζω πολλά χρόνια και εκτιμώ για την αφοσίωσή της στις αρχές που πιστεύει. Να μου επιτρέψεις, όμως, να έχω κι εγώ τις δικές μου απόψεις για την πολιτική του ΚΚΕ.

7) Φοβούμαι ότι κάπου μέσα στο φλύαρο κείμενό του, ο σχολιογράφος με ταυτίζει με τον ΣΥΡΙΖΑ. Οφείλω να διευκρινίσω ότι δεν ανήκω σε κανένα από τα σημερινά κόμματα. Επιμένω να διατηρώ την ελεύθερη σκέψη μου. Όσον αφορά την άποψη για αποδέσμευση από την Ευρωζώνη και την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεν έχω καμία επιφύλαξη να την προσυπογράψω!

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΟΝΤΑΡΙΤΗΣ


Σχολιάστε εδώ