Μπαταρίες υποβρυχίων

• Γράψαμε στο προηγούμενο φύλλο ότι ο τέως υπουργός, Φρ. Φράγκος, «ξελάσπωσε» την υπόθεση προμήθειας 3 συσσωρευτών υποβρυχίων, κάτι που δεν τόλμησε να κάνει κανείς προηγουμένως. Εννοώ τους κ. Μεϊμαράκη – Βενιζέλο – Μπεγλίτη και όχι τον κ. Αβραμόπουλο, που, όπως πληροφορούμαι, το είχε σε προτεραιότητα, αλλά δεν «πρόκανε».

• Οι χρησιμοποιούμενες μπαταρίες είχαν ξεπεράσει το όριο ζωής τους από το 2007 και η χρησιμοποίησή τους πιθανόν να απέβαινε μοιραία αν, εν καταδύσει, σημειωνόταν βλάβη. Είναι θαύμα που δεν συνέβη τίποτα μέχρι σήμερα.

• Αν κάνω μια μικρή, αναγκαία, αναδρομή και έρθω στο 2008, θα παρατηρήσω, εντελώς αντικειμενικά, ότι υπήρχε «εν πλω» (για να χρησιμοποιήσω ναυτική ορολογία) διαγωνισμός, όπου συμμετείχαν μια ελληνική και μια ξένη εταιρεία. Ο τότε άρχων της ΓΔΑΕΕ, Γ. Βασιλάκος, είχε θάψει το πρόβλημα, όπως τόσα άλλα, αφού φρόντισε προηγουμένως να αποκλείσει, με διάφορα εφευρήματα, τις δύο ξένες εταιρείες.

• Αν βλέπαμε το θέμα εντελώς αντικειμενικά και «πατριωτικά», θα λέγαμε ότι καλώς έπραξε, αλλά υπάρχουν μερικά ερωτήματα.

– Το κόστος της προσφοράς της εγχώριας βιομηχανίας υπερτερούσε περίπου κατά 40% των άλλων, το οποίο σε νούμερα πλησίαζε τα 6 εκατ. ευρώ!

– Η ίδια εταιρεία είχε πωλήσει τις ίδιες ακριβώς μπαταρίες σε χώρα της Ν. Αμερικής, σε αισθητά φθηνότερες τιμές, για να είναι ανταγωνιστική, από αυτές που τις έδινε στο ΠΝ.

• Η υποστήριξη της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας θεωρείται αυτονόητη και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη όταν αφορά, κυρίως, τη βιωσιμότητά της και την τήρηση των θέσεων εργασίας. Σε καμία περίπτωση, όμως, για παραγωγή υπερκερδών, που οδηγούν σε συμπεράσματα, έστω εσφαλμένα, παροχής μιζών κ.λπ.

• Διερωτώμαι αν η προμήθεια σήμερα μπορεί να στηριχθεί στην εισήγηση του 2008. Ο νόμος περί προμηθειών έχει αλλάξει και απαραίτητο είναι να ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία στο θέμα.

• Επιβάλλεται, λοιπόν, η διενέργεια διαγωνισμού με συνοπτικές διαδικασίες και με συμμετοχή των πάντων, γιατί τα Υ/Β δεν μπορούν να περιμένουν άλλο. Αν η εγχώρια προσφορά είναι ελαφρώς υψηλότερη, ας πάρει την προμήθεια (εξάλλου αυτά τα καθορίζει σαφώς ο νόμος). Αν, όμως, η διαφορά είναι αισθητή, να γίνει η αγορά από εκεί που θα προτείνει η ΓΔΑΕΕ. Δεν είναι δυνατόν σήμερα να προσφέρονται σε προμήθειες, οποιουδήποτε χρώματος, υπερκέρδη από την τσέπη των φορολογουμένων εν ονόματι της πατρίδας. Οι ναυτικοί μας είναι καρτερικοί και γενναίοι. Να μην τους δηλητηριάσουμε εν καταδύσει. Ο ΥΦΕΘΑ, Ναύαρχος Δημ. Ελευσινιώτης, ξέρει το θέμα.


Σχολιάστε εδώ