Αλλάζει «αφεντικό» το ΤΑΙΠΕΔ;
• «Θα επιταχύνω την εφαρμογή του προγράμματος με έμφαση στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς στην επιστολή του προς τους ευρωπαίους ηγέτες, που κόμισε στη Σύνοδο των Βρυξελλών ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας.
• Λίγες ημέρες νωρίτερα, πάντως, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) είχε μείνει και επισήμως «ακέφαλο», μετά την παραίτηση του καθηγητή και φίλου του Ευάγγ. Βενιζέλου, Ι. Κουκιάδη, από τη θέση του προέδρου. Στη διοίκηση του Ταμείου σίγουρα θα γίνουν αλλαγές, όχι μόνο για την τοποθέτηση νέου προέδρου, αλλά πιθανόν και για άλλα μέλη του διοικητικού συμβουλίου. Σημειωτέον ότι οι νέες τοποθετήσεις στο ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να εγκριθούν με πλειοψηφία δύο τρίτων από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
• Το μεγάλο ερώτημα είναι αν οι αλλαγές στο ΤΑΙΠΕΔ θα «αγγίξουν» το… μεγάλο αφεντικό του Ταμείου, τον κ. Κώστα Μητρόπουλο, που προς το παρόν δεν έχει ακολουθήσει τον δρόμο Κουκιάδη, υποβάλλοντας παραίτηση, αν και φημολογείται ότι θα το κάνει. Ορισμένες πληροφορίες λένε ότι το περιβάλλον τού πρωθυπουργού δεν… ξεχειλίζει από εκτίμηση για το πρόσωπο του κ. Μητρόπουλου. Και η «τρόικα», όμως, που έχει ρόλο «επιτηρητή» στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, λέγεται ότι δεν είναι ενθουσιασμένη με τον κ. Μητρόπουλο. Τις επόμενες ημέρες θα πρέπει, πάντως, να ξεκαθαρίσει το διοικητικό τοπίο στο ΤΑΙΠΕΔ, γιατί «έμφαση στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων» και νεφελώδες τοπίο στον φορέα που καλείται να τις διεκπεραιώσει δεν συμβαδίζουν…
«Στραβά μάτια»
στους επιτήδειους
• Κατήγγειλε και ο επικεφαλής των ΕΛΠΕ, ο κ. Ι. Κωστόπουλος, τους επιτήδειους βενζινάδες που κλέβουν τους καταναλωτές με καταδολιευμένες αντλίες. Συχνά-πυκνά, ανάλογες καταγγελίες κάνει και ο σύνδεσμος των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, δύο μέλη του οποίου (ΕΚΟ και BP) ανήκουν στον όμιλο των ΕΛΠΕ. Με άλλα λόγια, όλη η αγορά βοά για τους επιτήδειους που κλέβουν τους καταναλωτές, αλλά αυτοί, με κάποιον «μαγικό» τρόπο, καταφέρνουν να συνεχίζουν το έργο τους, παρότι έχουν -θεωρητικά, τουλάχιστον- απέναντί τους όχι μόνο τις ελεγκτικές υπηρεσίες του κράτους, αλλά και τις ίδιες εταιρείες εμπορίας, οι οποίες έχουν κάθε λόγο να τους απομακρύνουν από τα δίκτυά τους, αφού σε ένα βαθμό είναι συνυπεύθυνες κατά τον νόμο για την ποιότητα και ποσότητα των καυσίμων που πωλούν τα πρατήρια με τα σήματά τους.
• Περιέργως, όμως, παρότι και οι ίδιες οι εταιρείες σίγουρα αντιλαμβάνονται ότι κάποια πρατήρια πωλούν σε εξωφρενικά χαμηλές τιμές, που δεν καλύπτουν ούτε το κόστος λειτουργίας τους, εξακολουθούν να τους επιτρέπουν να λειτουργούν με τα σήματά τους. Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς καυσίμων, αυτό δεν είναι και τόσο περίεργο, ιδιαίτερα στις ημέρες μας, που η κρίση δοκιμάζει την αντοχή των πρατηρίων και αυτά, με τη σειρά τους, αφήνουν μεγάλα «φέσια» στις εταιρείες εμπορίας.
• Όπως λένε, οι κλέφτες των καταναλωτών έχουν μεγάλα κέρδη από αυτήν την πρακτική και είναι καλοπληρωτές στις υποχρεώσεις τους έναντι των εταιρειών, οι οποίες βλέπουν ότι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αδυνατούν ως τώρα να αντιμετωπίσουν σοβαρά το φαινόμενο της καταδολίευσης των αντλιών και προτιμούν να κάνουν «στραβά μάτια» όσο πληρώνονται καλά και έγκαιρα από τους κλέφτες πρατηριούχους. Έτσι, όσο και αν καταγγέλλει τους κλέφτες -ειλικρινώς, πιστεύουμε- το «αφεντικό» των ΕΛΠΕ, αυτοί καταφέρνουν να κάνουν ανενόχλητοι τη δουλειά τους και να χρησιμοποιούν τα σήματα ακόμη και εταιρειών με πολύ καλό όνομα στην αγορά.