MUSIC+MEDIA
// Με το βλέμμα στραμμένο στις εκλογές, έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε πώς το εκλογικό αποτέλεσμα θα επηρεάσει τις εξελίξεις στον χώρο των Μέσων και της μουσικής.
// Δεν έχει λογική να εξετάσουμε ένα αποτέλεσμα με ανώμαλες εξελίξεις, καθώς οι αλλαγές θα είναι τόσο απρόβλεπτες και τόσο ασυγκράτητες σε κοινωνικό επίπεδο, ώστε το τελευταίο που θα μας απασχολεί θα είναι η μουσική βιομηχανία.
// Ας εξετάσουμε, όμως, τι είναι πιθανό να συμβεί σε περίπτωση που υπάρξει ομαλή μετάβαση σε σταθερό κυβερνητικό σχήμα, στο οποίο θα υπάρξει και μια σχετική επενδυτική εμπιστοσύνη.
// Στον χώρο της δισκογραφίας, με σχεδόν δεδομένη τη συγχώνευση Universal – EMI, θα δούμε προσπάθειες δημιουργίας νέων πόλων. Με σταθερή οικονομική κατάσταση, το Star θα προχωρήσει πιθανόν στην επένδυση μέσω Spicy στον κατάλογο της Sony Music.
// Επίσης πιθανόν οι ξένοι της Warner, με μια σταθερότητα στην περιοχή, να κατεβάσουν τις απαιτήσεις τους και να καταλήξουν σε συμφωνία με τον ANT1 και τη Heaven.
// Επόμενη εξέλιξη είναι η πιθανή δημιουργία ενός ευρύτερου πόλου ελληνικού ρεπερτορίου γύρω από την Εταιρεία Γενικών Εκδόσεων του Κώστα Γιαννίκου, καθώς κατέχει τον σημαντικότερο ανεξάρτητο δισκογραφικό κατάλογο.
// Στον χώρο του ραδιοφώνου, όσοι είχαν παγώσει αποφάσεις για επενδύσεις θα τις προχωρήσουν με πιο γρήγορο ρυθμό.
// Με πολύ πιθανή την περαιτέρω αποδυνάμωση ομίλων, τουλάχιστον τέσσερα ραδιόφωνα αναζητούν υιοθέτηση: Nitro, Derti, VFM, Best. Ενδιαφερόμενοι η οικογένεια Δασκαλοπούλου, ο Γιώργος Πολίτης, ο ANT1 – όλοι γνωρίζουν ότι χρειάζονται τουλάχιστον τρία ώστε να μπορούν να έχουν οικονομίες κλίμακος.
// Ο χώρος αυτός θα αντιμετωπίσει τις μεγαλύτερες αλλαγές, καθώς πλέον δημιουργούνται σχήματα με υψηλή συγκέντρωση, η οποία πλησιάζει ακόμα και τα όρια που έχει θέσει ο νομοθέτης.
// Η αντιμετώπιση των διαφημιστικών εταιρειών είναι κλειδί για τις εξελίξεις, καθώς αυτές φαίνεται να εμπιστεύονται σε μεγαλύτερο βαθμό παίκτες με οικονομική επιφάνεια, εφόσον έχουν πλέον καεί απ’ όσα συνέβησαν τους τελευταίους μήνες.
// Η πιο σημαντική εξέλιξη σε επίπεδο καταναλωτή, όμως, δεν αποκλείεται να είναι η υπόθεση των υπηρεσιών streaming, στις οποίες σε ένα σταθερό περιβάλλον όλοι οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα θελήσουν να παίξουν.
// Το κλειδί είναι ποιος θα μπορέσει να έχει την καλύτερη υπηρεσία, αλλά εξίσου σημαντικό είναι το πόσο γρήγορα θα βγει.
// Με δεδομένο ότι η υπόθεση Simfy του ANT1 φαίνεται να μη βρίσκει αποδοχή από την τηλεπικοινωνιακή αγορά, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ο όμιλος θα επιχειρήσει να το λανσάρει μόνος του.