Κάθετη πτώση στις κρατήσεις

Γιατί τα μηνύματα από το «μέτωπο» του τουρισμού μόνο αισιόδοξα δεν είναι. Η χώρα μας, και ειδικά η Αθήνα, δεν θεωρείται ασφαλής προορισμός, ενώ οι συνεχείς απεργίες απομακρύνουν τους tour operators, καθώς υποστηρίζουν ότι και να φέρουν κόσμο στην Ελλάδα, δεν θα μπορούν να τον μετακινήσουν στα διάφορα μέρη, οπότε θα εκτεθούν στους πελάτες τους. Η τελευταία απεργία της ΠΝΟ τη Μ. Εβδομάδα ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Και οι πιο υπομονετικοί ξένοι διακινητές τουριστών αγανάκτησαν και είπαν ότι δεν αξίζει να ασχολείται κανένας με την Ελλάδα… Όπως έλεγαν μάλιστα χαρακτηριστικά, «χαλίκι χαλίκι» αποδομείται η τουριστική εικόνα της χώρας μας και αλλάζει δραματικά το κλίμα προς το χειρότερο…

Οι περισσότεροι τουρίστες από τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ολλανδία και τις σκανδιναβικές χώρες μάς γύρισαν την πλάτη, κι αυτό δεν οφείλεται στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, όπως ισχυρίζονται πολλοί, αλλά στο ότι η Ελλάδα έπαψε πλέον να είναι ελκυστικός προορισμός! Άλλωστε, η Ισπανία, που έχει το ίδιο κλίμα με εμάς και τα ίδια, περίπου, μορφολογικά χαρακτηριστικά, δεν έχει πτώση στον τουρισμό της. Οπότε η αιτία της μείωσης του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας δεν είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες…

Πτώση κατά 40% εμφανίζεται και στον τομέα της κρουαζιέρας. Πολλοί ξένοι, όταν πληροφορούνται ότι στην κρουαζιέρα τους προβλέπεται και ολιγοήμερη παραμονή στην Αθήνα, ακυρώνουν αμέσως τη συμμετοχή τους, γιατί η πρωτεύουσα έχει γίνει –δυστυχώς– φόβητρο, αντί πόλος έλξης για τους τουρίστες.

Εκείνοι που κρατούν ακόμα σε κάποιο επίπεδο τον τουρισμό στη χώρα μας είναι οι Ρώσοι, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο. Αν και ο κύριος προορισμός τους είναι η Τουρκία, την οποία έχουν κατακλύσει, έρχονται πάρα πολλοί και στη χώρα μας.

Οι ρώσοι τουρίστες επιζητούν νησιά και αμμουδερές παραλίες, ενώ εξετάζεται η περίπτωση να τους προσφέρονται «πακέτα» θρησκευτικού τουρισμού με κρουαζιέρες σε Τήνο – Πάτμο – Λέσβο (για τον Άγιο Ραφαήλ) κ.λπ. Δυσμενή εξέλιξη για τον ελληνικό τουρισμό αποτελεί και η ανάκαμψη της Αιγύπτου, η οποία πάντα ήταν το «δυνατό χαρτί» των τουριστικών πρακτόρων στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ένας ακόμα παράγοντας, που κρατάει σε χαμηλά επίπεδα τις κρατήσεις σε ελληνικά θέρετρα από το εξωτερικό για το καλοκαίρι είναι τα «παιχνίδια» που κάνουν οι ξένοι πράκτορες. Έτσι λοιπόν, δεν «κλείνουν» τα τουριστικά «πακέτα» από τον χειμώνα, αλλά περιμένουν τις αρχές του καλοκαιριού.

Οι έλληνες ξενοδόχοι βλέποντας ότι μπαίνει Ιούνιος και δεν έχουν κρατήσεις, αρχίζουν να πουλάνε όσο όσο.

Έτσι σπεύδουν οι ξένοι και αγοράζουν σε τιμές κάτω του κόστους. Γιʼ αυτό και παρατηρείται το φαινόμενο να υπάρχουν περιοχές που να μην έχουν άδεια δωμάτια στα ξενοδοχεία τους όλο το καλοκαίρι, αλλά οι εισπράξεις να είναι πενιχρές και σίγουρα δυσανάλογες με τον κόσμο που έχουν.


Σχολιάστε εδώ