MUSIC+MEDIA

// Η έντονη κινητικότητα που επικρατούσε στον χώρο του μουσικού ραδιοφώνου φαίνεται να έχει προς το παρόν παγώσει.

// Το αρχικό ενδιαφέρον του Γιώργου Πολίτη να διευρύνει την παρουσία του, προσθέτοντας και τον Derti δίπλα στον Sfera, φαίνεται να μην προχωράει προς το παρόν καθώς, από τη μια, οι απαιτήσεις της Τράπεζας Πειραιώς είναι υψηλές και, από την άλλη, πιστωτές της ΙΜΑΚΟ προσπαθούν να παγώσουν τις διαδικασίες.

// Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και στην περίπτωση του Nitro, ο οποίος φαίνεται να ξεπαγώνει, και η Eurobank ήδη ενημερώνει τους ενδιαφερομένους ότι θα δημοπρατηθεί με αρχική τιμή τα 2.250.000 ευρώ.

// Τις εξελίξεις δεν τις βοηθάει το ότι η πτώση του διαφημιστικού εσόδου και στον χώρο του ραδιοφώνου το πρώτο τρίμηνο του 2012 ξεπερνάει το 30%.

// Με αυτές τις εξελίξεις, κανείς δεν φαίνεται να είναι ικανοποιημένος από τις επενδύσεις του στον χώρο του ραδιοφώνου, ούτε ο Γιώργος Πολίτης, που για τίμημα πέντε εκατομμυρίων ευρώ αγόρασε τον Sfera, ούτε όμως και οι Αττικές Εκδόσεις, που για το ίδιο σχεδόν ποσόν αγόρασαν τον Λάμψη, ο οποίος προς το παρόν δεν φαίνεται να έχει μπορέσει να βρει την ταυτότητα που θα τον φέρει και πάλι στις πρώτες θέσεις της ακροαματικότητας.

// Για τους ιδιοκτήτες των ραδιοφωνικών σταθμών η μόνη «ευχάριστη» εξέλιξη μπορεί να προέλθει από μεθοδεύσεις που προωθεί ένας όμιλος media, με στόχο σε πολυνομοσχέδιο που θα συζητηθεί αυτόν τον καιρό να συμπεριληφθούν διατάξεις οι οποίες θα τους απαλλάξουν από ένα βάρος των δικαιωμάτων που καλούνται να πληρώνουν για τη μουσική που μεταδίδουν.

// Το γεγονός αυτό το έχουν εντοπίσει όλοι οι οργανισμοί πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων και διαμηνύουν ότι δεν θα μείνουν με σταυρωμένα χέρια όσο, για πολλοστή φορά, επιχειρείται να δημιουργηθούν συνθήκες με τις οποίες οι σταθμοί θα εκμεταλλεύονται ρεπερτόριο χωρίς να αποδίδουν για αυτό.

// Γεγονός είναι ότι ακόμα και σήμερα δεν είναι λίγοι οι οργανισμοί Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που όχι μόνο δεν πληρώνουν για δικαιώματα, αλλά αρνούνται να αναγνωρίσουν ότι οφείλουν να το κάνουν!

// Στον χώρο του λιανεμπορίου η αποδυνάμωση της παρουσίας των παραδοσιακών αλυσίδων δισκοπωλείων έχει προκαλέσει αλλαγή της στάσης των πολυκαταστημάτων, όπως τα «Public», που επιχειρούν να ανατρέψουν τους όρους με τους οποίους δούλευε μέχρι σήμερα η αγορά.

// Αποτέλεσμα, όλο και λιγότερες δισκογραφικές να συνεργάζονται με τα δίκτυα αυτά, με εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις για αυτές, καθώς τα έσοδα από άλλες δραστηριότητες δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν τον λόγο ύπαρξής τους.

// Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, το ότι πολυεθνικές έχουν αποφασίσει να μη συνεχίσουν την αυτόνομη παρουσία τους στην Ελλάδα, γεγονός που θα δημιουργήσει αναπόφευκτα ευκαιρίες για έλληνες επιχειρηματίες, οι οποίοι δεν θα διστάσουν να επενδύσουν.


Σχολιάστε εδώ