αμυντικά θέματα
Συνεχίζονται οι «πράσινες» δικαιώσεις…
• Συνεχίζεται η παραγωγή πράσινων «ρουσφετιών» στις Ένοπλες Δυνάμεις, που σημαίνει ότι ο κομματικός μηχανισμός του ΠΑΣΟΚ «ελέγχει» ακόμη κάποια από τα συμβούλια των κλάδων. Έτσι, σε πρόσφατο συμβούλιο της ΠΑ δικαιώθηκαν οι διοικητικές προσφυγές και προήχθησαν οι πρώην διοικητής και υποδιοικητής του πολεμικού αεροδρομίου του Αράξου (116 ΠΜ), οι οποίοι είχαν απαλλαγεί από τα καθήκοντά τους το 2003, επειδή είχαν αποκρύψει «σαμποτάζ» που είχε γίνει στα αεροσκάφη Α-7 της μονάδας τους και είχε αποκαλυφθεί με ερώτηση στη Βουλή. Σημειωτέον ότι, μετά την αντικατάστασή τους, νέος διοικητής είχε αναλάβει ο σημερινός αρχηγός της ΠΑ, ο οποίος, όλως τυχαίως, ηγείται και του Αεροπορικού Συμβουλίου που τους δικαίωσε. Προκειμένου, δε, να εξασφαλίσουν καλύτερα την υλοποίηση των «πράσινων» αιτημάτων κατά την προεκλογική περίοδο, αναβάθμισαν τον διευθυντή προσωπικού, τοποθετώντας αξιωματικό που επαναπατρίστηκε πρόσφατα από το εξωτερικό, βαθμού ταξιάρχου αντί του σμηνάρχου που κάλυπτε μέχρι σήμερα τη θέση. Ο κ. υπουργός άραγε ρωτήθηκε;
Η κατανομή των κοινωνικών πόρων…
• Η πολιτική Μπεγλίτη δυστυχώς συνεχίζεται, με αυθαίρετες, άκαιρες και σπασμωδικές πρωτοβουλίες, με πρόσχημα τη διάσωση των ταμείων. Έτσι, λοιπόν, έγγραφο που εκδόθηκε από το Στρατιωτικό Γραφείο του ΥΕΘΑ και το οποίο διαβιβάστηκε από τη ΓΔΟΣΥ στα Επιτελεία αναφέρεται στην «κατανομή των κοινωνικών πόρων» από το ΥΠΕΘΑ. Μαθαίνουμε ότι οι «πράσινες» διοικήσεις των ταμείων το έλαβαν ως «μάννα εξ ουρανού», και δεν είχαν άδικο…
Ο καβγάς και τα βάγια (λόγω ημέρας)
• «Κάναμε έντιμες συμφωνίες», κραύγαζαν οι δύο όμιλοι των «αρμοδίων», αιτούσα εκάστη το «έντιμο» 3%. Είδαμε τι έγινε με το α’ κλιμάκιο, την IBOS, κάτι παρόμοιο έγινε και με το β’. Η μίζα μοιράστηκε δίκαια. Το τελικό της ποσοστό έφτασε το 4%, δηλαδή 1,8 δισ. x 4% = 70 εκατ. ευρώ. Δεν κρατάω τα λογιστικά βιβλία, αλλά γύρω από αυτό το νούμερο κινείται. Μικροποσά…
• Οίκοθεν νοείται ότι οι ενταύθα αντιπρόσωποι της KMW, αφελείς και ανύποπτοι, ουδέν αντελήφθησαν των τεκταινομένων, γι’ αυτό σήμερα εξακολουθούν να μπαινοβγαίνουν, στο άνετο, στις υπηρεσίες του ΥΕΘΑ, που τους δέχονται μετά βαΐων και κλάδων, διαπραγματευόμενοι υποθέσεις – ουρές προμηθειών (ΑΩ κ.λπ.). Το επιβάλλει η ευγένεια και η ευπρέπεια των ελληνικών κρατικών υπηρεσιών…
Λεπτομέρειες του δυσώδους σκανδάλου
• …προμήθειας των αρμάτων LEO II, που ξαναβγήκε στην επιφάνεια.
• Χθες βρώμισε, σήμερα μύρισε.
• Σε προηγούμενο σχόλιο είχα υπενθυμίσει ότι η εταιρεία IBOS (που είχε διαχειρίστρια την TRANSAT MARITIME του Μονακό) προσέφυγε σε δικαστήριο της Ελβετίας απαιτώντας από την KRAUSS – MAFFEI (αυτή που μας πούλησε τα άρματα) το 3% του ποσού αγοράς (1,8 δισ. ευρώ) για τις «συμβουλευτικές» υπηρεσίες που είχε προσφέρει. Το «χοντρό» αυτό χρήμα (γύρω στα 45 εκατ. ευρώ) η IBOS υποχρεούτο να το παραδώσει, τελικά, στην EVASTON GROUP LTD, με έδρα τις Παρθένους Νήσους (ένθα γίνεται το ΕΛΑ ΝΑ ΔΕΙΣ με τις offshore των μιζοληπτών). Μήπως η EVASTON σάς θυμίζει κάτι για την άλλη απάτη των υποβρυχίων; Κάποια πρόσωπα;
• Η μίζα αυτή τελικά, μέσω Κύπρου, θα όδευε σε άλλη στα νησιά Κέιμαν… Μονακό, Παρθένοι Νήσοι, Κύπρος, Νήσοι Κέιμαν… Η ταξιδιάρικη μίζα…
• Περί τίνος πρόκειται; Η μίζα της IBOS, το 3%, είχε συμφωνηθεί μεταξύ KMW και ελλήνων «αρμοδίων», όταν άρχισε να προγραμματίζεται η αγορά, το 1998! Ήταν αυτό που λέγεται κινητήριος δύναμη για την υλοποίησή της. Το περί «επιτακτικών αναγκών των ΕΔ για αντιμετώπιση της απειλής» ήταν ένα παραμυθάκι για αφελείς. Το μαρτυρά το γεγονός ότι άφησαν τα άρματα χωρίς πυρομαχικά επί έξι χρόνια! Άλλα υλικά είχε ανάγκη η άμυνα, που της λείπουν σήμερα. Πολύ σωστά σχολίασε το θέμα ο κ. Στέφανος Γκίκας στο προηγούμενο «Π». Μόνο που υπολόγισε λάθος το ποσοστό της μίζας. Δεν είναι 3%, αλλά αρκετά μεγαλύτερο, όπως θα δούμε πιο κάτω. Η δίκη τελικά ματαιώθηκε, η IBOS έλαβε ένα ποσό μικρότερο του 3% κατόπιν συμβιβασμού και τα πράγματα ηρέμησαν, προσωρινώς.
• Το 2003 υπεγράφη η περιβόητη σύμβαση από άλλους «αρμοδίους», που απαιτούσαν κι αυτοί 3% (το ποσοστό αυτό ήταν το κατώτερο αξιοπρεπές ποσοστό μίζας σε μεγάλες προμήθειες), οπότε ποιον να πρωτοπληρώσει η KMW; Προσποιήθηκε τον «Γερμανό» και κατατρόμαξε τους μεσάζοντες.
Ο ενταφιασμός και η ανάσταση
• …του Λαζάρου, λόγω χθεσινής ημέρας.
• Γιατί ενταφιάστηκε η υπόθεση το 2005, όταν ο Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, που επιχειρούν τώρα να του φορτώσουν ευθύνες, την έστειλε στον Εισαγγελέα; Γιατί τότε δόθηκε εντολή «άνωθεν». Γιατί να το κρύψωμεν, άλλωστε; «Το ΠΑΣΟΚ είναι ένα θνησιγενές πτώμα», είπαν. «Δεν χρειάζεται να το εξαφανίσουμε, είναι χρήσιμο. Χρειάζεται ένα δεύτερο αστικό κόμμα. Εμείς θα κυβερνήσουμε άνετα, τουλάχιστον 20 χρόνια…». Τι έγιναν οι φάκελοι τόσων κραυγαλέων σκανδάλων που ο Σπηλιωτόπουλος είχε στείλει στον Εισαγγελέα; ZUBR, εκσυγχρονισμός γηραιών φρεγατών, ελικόπτερα ΝΗ-90, πυροβόλα SUZANA, αγορά – εκσυγχρονισμός MIRAGE κ.ά. Η μια υπόθεση βρωμερότερη της άλλης.
• Τώρα γιατί ανέστησαν, ως Λάζαρο, τη θλιβερή υπόθεση των αρμάτων που όλοι (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – Αριστερά) συγκάλυπταν ευλαβώς; Τα πάντα, για τους «αρμόδιους αξιωματούχους», έχουν παραγραφεί με το άρθρο 86 του Συντάγματος περί παραγραφής. Καλό είναι… Ίσως μάθουμε ονόματα δευτεροκλασάτων. Ίσως… Γιατί υπήρξε και συνέχεια… Η σιωπή, το 2008, περί των αποκαλύψεων για ρωγμές στους πύργους των περιβόητων αρμάτων… Ζήτω το Έθνος…
Το ΠΝ (πρόσω ολοταχώς)
• Το θρυλικό υποβρύχιο «Παπανικολής» υπέστη τις δέουσες επιθεωρήσεις και ελέγχους στα Ναυπηγεία και βούτηξε ξανά στον Σαρωνικό. Αυτές τις ημέρες, επικεφαλής αριθμού υποβρυχίων της ομότιτλης διοίκησης λαμβάνει μέρος στην άσκηση «ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΗΡ», υπό συνθήκες ναυμαχίας. Καλοτάξιδο…
• Για άλλη μια φορά, τα στελέχη του ΠΝ, οι μη παραγωγικοί του Πάγκαλου, δοκιμάζονται υποβρυχίως στην παραδοσιακή καρτερικότητα και αντοχή.
• Τον «Παπανικολή» επισκέφθηκε ο κυβερνήτης του αεροπλανοφόρου «Εντερπράιζ» που ναυλοχούσε στον Πειραιά, ναύαρχος Πάντοφλ, ο οποίος εκφράστηκε επαινετικά για τον εξοπλισμό του.
• Όταν κάποιος δημοσιογράφος, χαριτολογών, του ψιθύρισε: «Ναι, αλλά γέρνει…», ο ναύαρχος μουρμούρισε: «Μάλλον γέρνει από τις μίζες…».
• Αν αληθεύει η ατάκα του Αμερικανού, δημιουργείται θέμα μεταξύ Ομπάμα – Μέρκελ και… Σημίτη. «Είναι δυνατόν να ισχυρίζεται αμερικανός επίσημος ότι γερμανοί επίσημοι λάδωσαν χοντρά έλληνες επίσημους στις αγορές αμυντικού υλικού;».
• Λάθος, κύριε ναύαρχε. Τίποτα από αυτά δεν συνέβαινε στην έντιμη και αξιοπρεπή Ελλάδα του Σημιτισμού… Ο Κώστας Σημίτης ο βραχύς ή ολίγος έλεγχε τα πάντα… Ιδιαίτερα τους υπουργούς του Άμυνας και τη ΓΔΕ…