MUSIC+MEDIA

// Την ώρα που το Spotify και όλες οι αντίστοιχες υπηρεσίες επεκτείνονται σε όλο τον πλανήτη, πληθαίνουν οι φωνές που εναντιώνονται σε αυτές, οι οποίες προέρχονται από όλα τα μέτωπα.

// Ανεξάρτητες δισκογραφικές, τραγουδιστές, μουσικοί, όλο και περισσότεροι θεωρούν μη ρεαλιστικό το μοντέλο λειτουργίας.

// Ενδεικτικά λένε ότι, προκειμένου να πάρουν ένα απειροελάχιστο ποσοστό των χρημάτων που θα κέρδιζαν αν κάποιος αγόραζε ένα download, χρειάζεται ένας χρήστης να ακούσει το ίδιο κομμάτι πάνω από 60 φορές.

// Πιστεύουν, λοιπόν, ότι το μοντέλο streaming θα μπορούσε να είναι το μέλλον για τη μουσική βιομηχανία μόνο αν θα μπορούσε να συγκεντρώσει πολύ μεγάλο αριθμό συνδρομητών.

// Η άποψη που διαμορφώνεται είναι ότι ο αριθμός αυτός των συνδρομητών δεν θα συγκεντρωθεί, αλλά αντίθετα θα γίνει μια απλή μεταπήδηση καταναλωτών σε αυτήν από άλλες, πιο επικερδείς υπηρεσίες.

// Στο στρατόπεδο των διαφωνούντων προστίθενται όλο και περισσότερες ανεξάρτητες δισκογραφικές, οι οποίες θεωρούν ότι οι λίγες πολυεθνικές που είναι και μέτοχοι του Spotify έχουν από προνομιακή έως περίεργη αντιμετώπιση στις διανομές δικαιωμάτων.

// Παρά τις ανησυχίες αυτές, τα στοιχεία που είναι διαθέσιμα από όλο τον πλανήτη δείχνουν μια διαρκή συρρίκνωση των υπηρεσιών download. Με δεδομένο, λοιπόν, ότι το μοντέλο αυτό δεν φαίνεται να το υποστηρίζει ο καταναλωτής, η μουσική βιομηχανία οφείλει να αναζητήσει ποιο θα είναι το επόμενο.

// Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει αναλυτικότατο reporting, σε ποσοστά που πλησιάζουν το απόλυτο, αρκεί κανείς να αποφασίσει να την υιοθετήσει και να είναι απόλυτα διαφανής.

// Ο προβληματισμός αυτός φαίνεται να επικρατεί στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και να αφορά όχι μόνο υπηρεσίες όπως το streaming αλλά και τις διανομές που κάνουν οργανισμοί όπως η ΑΕΠΙ ή η Grammo.

// Ascap και BMI, σε συνεργασία με εταιρείες όπως το Shazam, έχουν προχωρήσει σε εκτενή προγράμματα καταγραφής λεπτό προς λεπτό των μουσικών που προβάλλονται σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ώστε να μπορούν να κάνουν απόδοση στους δημιουργούς όχι κατά προσέγγιση, αλλά με απόλυτη ακρίβεια.

// Για κάτι τέτοιο φαίνεται να προσπαθεί εδώ και αρκετό καιρό να πείσει τόσο η Shazam όσο και η ελληνική Woop Media, με το Media Inspector, την ΑΕΠΙ, αλλά φαίνεται να συναντά αρκετή αντίσταση.

// Δημιουργεί εύλογες απορίες ο λόγος για τον οποίο δεν προχωράει με γοργό ρυθμό η υιοθέτηση μιας τέτοιας τεχνολογίας από τη μεγαλύτερη ιδιωτική εισπρακτική εταιρεία, όταν μάλιστα την ίδια στιγμή η ΓΕΑ φαίνεται να εξετάζει κάτι τέτοιο.

// Το σίγουρο είναι ότι με τον περιορισμό των εσόδων των δημιουργών θα γίνεται όλο και πιο πιεστική η απαίτηση για αναλυτική διάθεση στοιχείων και απόδοση όχι βάσει στατιστικών προσεγγίσεων, αλλά βάσει απόλυτων αριθμών.


Σχολιάστε εδώ