Βιομηχανία αγωγών από κληρικούς, με αξιώσεις εκατομμυρίων ευρώ!

Αγνοούν κληρικοί και μοναχοί τις ευαγγελικές εντολές της αγάπης, της συγχώρησης και της καταλλαγής, τις συμβουλές των Επισκόπων τους και τις Εγκυκλίους της Συνόδου.

Ηγούμενος, λοιπόν με αγωγές ζητάει 2,5 εκατ. ευρώ. Απαιτεί 1.000.000 ευρώ από δήμαρχο και καθηγητή Πανεπιστημίου και από ιδιώτες. Ο καθηγητής, έπειτα από αίτημα του δήμου, υπέβαλε Επιστημονική Γνώμη για το καθεστώς διοικητικής αναφοράς μονής. Σε αυτήν, πέρα από τα ιστορικοκανονικά θέματα, αξιολογείται και η μοναχική νοοτροπία για κτήματα και χρήματα, με διεκδικήσεις γης ως μοναστηριακής από δήμους, δημότες, χωρικούς, άλλες μονές και μετόχια και από τον Στρατό. Ο δήμος, με πρωτοβουλία του, τύπωσε τη Γνώμη σε βιβλίο στη σειρά των εκδόσεών του. Αυτό προκάλεσε την αγωγή ηγουμένου, με αξιώσεις εκατομμυρίων ευρώ, για καταδίκη της Γνώμης και απόσυρση του βιβλίου ως θίγοντος την ιδιότητά του ως μοναχού, πνευματικού και εξομολόγου και τα δίκαια, τάχα, του Πατριαρχείου στη μονή. Αντίθετα, ο Μητροπολίτης του, ο Αρχιεπίσκοπος και η Σύνοδος αξιώνουν «καταλλαγή και ειρήνευσιν των διεστώτων διά την Ι. Μονήν» προς αποφυγή σκανδαλισμού στη βαριά σημερινή συγκυρία. Ο ηγούμενος προτίμησε, εντούτοις, τα πολιτικά δικαστήρια, όπως και ο ηγούμενος Βατοπεδίου Εφραίμ. Τα δικαστήρια Θεσσαλονίκης απέρριψαν την αγωγή εις εφαρμογή του κοσμικού και κανονικού δικαίου (28 Φεβρουαρίου 2012).

Άλλη αγωγή του ιδίου, με αξιώσεις 500.00 ευρώ κατά χωρικού για δυσφήμησή του, ενώ διεκδικεί και το χωράφι του ως μοναστηριακό, βρίσκεται σε εξέλιξη. Ο ίδιος, στο μεταξύ, είναι κατηγορούμενος για συκοφαντική δυσφήμηση από άλλον πολίτη, γιατί δημόσια τον κατήγγειλε ως καταπατητή μοναστηριακής γης, ενώ δεν είναι. Εκκρεμεί, επίσης, νέα δίκη-αναίρεση δήμου – δημοτών εναντίον του και της μονής για 4.250 στρ. Η Ιερά Σύνοδος για την υπόθεση, με θετική εισήγηση του Μητροπολίτη (Ιούλιος 2005), δέχθηκε πρόταση του τότε δημάρχου για επιστροφή στο προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Η μονή αρνήθηκε τούτο, γιατί κέρδισε δικαστικά την έκταση, κάτι που αμφισβητείται ως αποτέλεσμα της δίνης του παραδικαστικού. Για δημιουργία τετελεσμένων ο ηγούμενος, βράδυ Κυριακής Βαΐων 2004, όργωσε τα χωράφια στην επίδικη περιοχή. Η πράξη προκάλεσε λαϊκή οργή. Ο Μητροπολίτης χαρακτήρισε τη μοναχική αυτή τακτική «οικονομικό απόστημα». Ακολούθησαν αναρτήσεις πανό κατά του ηγουμένου, συλλαλητήρια κ.λπ.

Τέλος, άλλη αγωγή του ίδιου ηγουμένου εκκρεμεί εναντίον του ίδιου καθηγητή, με αξιώσεις 1.000.000 ευρώ. Αιτία, η παράκληση του επιχώριου Μητροπολίτη στον καθηγητή να έχει τη Γνώμη του ως ειδικός για την «κανονικήν αταξίαν» και «απείθειαν» του ηγουμένου στον Μητροπολίτη του και για προσφυγές «συχνά πυκνά» στα δικαστήρια για διεκδικήσεις γης από τη «φτωχολογιά». Ο Μητροπολίτης κρίνει τη νοοτροπία αυτή ως «χαίνουσα πληγή της διαίρεσης» και γιʼ αυτό επί έξι χρόνια τον είχε σε «πνευματικό εμπάργκο» και υπό την «επισκοπική οργή».

Η Ιερά Σύνοδος και η Πολιτεία πότε θα ασχοληθούν με το θρησκευτικό και κοινωνικό αυτό ζήτημα; Είναι το μόνιμο ερώτημα των τοπικών κοινωνιών στις σημερινές δύσκολες συνθήκες που περνάει ο λαός. Η Δικαιοσύνη άνοιξε τον δρόμο…


Σχολιάστε εδώ