Θολό το τοπίο για το αγγελιόσημο
Στην εν λόγω διάταξη δεν γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στο αγγελιόσημο, αλλά γίνεται παραπομπή σε «πόρους» που είχαν δηλωθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών στην «τρόικα» τον Νοέμβριο του 2011.
Την περίοδο εκείνη είχε εκδηλωθεί κινητικότητα από τους διαφημιστές, που επιμένουν στην κατάργηση ή στη μείωση του ποσοστού του αγγελιοσήμου ως «φόρου» που εμποδίζει την ανάπτυξη!
Η άλλη πλευρά, βέβαια, είναι πως ο νόμος για το αγγελιόσημο είναι σαφής και το χαρακτηρίζει «οιονεί εργοδοτική εισφορά», με δεδομένο ότι οι επιχειρηματίες στον χώρο των ΜΜΕ δεν πληρώνουν εισφορές για την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων τους.
Το Μνημόνιο ορίζει πως οι «πόροι υπέρ τρίτων» θα πρέπει να προσδιοριστούν (ποσά και δικαιούχοι) και να εντάσσονται στον κρατικό προϋπολογισμό. Στη συνέχεια το κράτος θα κάνει την κατανομή τους στους δικαιούχους.
Όπως γίνεται κατανοητό, μια τέτοια εξέλιξη για το αγγελιόσημο οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην πλήρη εξάρτηση των εφημερίδων απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό και τα όργανα της εκάστοτε κυβέρνησης.
Τα μυστήρια του αγγελιοσήμου αναμένεται να λύσει η κατάθεση του εφαρμοστικού νόμου.
Κατά πληροφορίες μας, υπάρχει έντονη κινητικότητα γύρω από το θέμα αυτό και ήδη πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη εκπροσώπων των ασφαλιστικών ταμείων ΕΤΑΠ – ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΠ και των συνδικαλιστικών Ενώσεων.
Θέμα η κατάθεση πρότασης διάταξης από την πλευρά των εργαζομένων στο υπουργείο Εργασίας για το αγγελιόσημο στο διαδίκτυο.