MUSIC+MEDIA
// Γράφαμε τις προηγούμενες εβδομάδες για την προγραμματισμένη έναρξη του YouTube Greece από την Google. Αν αναρωτιέστε τι παραπάνω θα φέρει κάτι τέτοιο στον έλληνα χρήστη, η απάντηση είναι σχεδόν τίποτα, σε πρώτη τουλάχιστον φάση.
// Πρόκειται όμως να φέρει μια πολύ μεγάλη αλλαγή στον έλληνα δημιουργό περιεχομένου, καθώς η επίσημη εμπορική λειτουργία του YouTube στην Ελλάδα σημαίνει ότι θα μπορεί πλέον να τοποθετεί διαφημίσεις σε περιεχόμενο ελλήνων δημιουργών και να τους αποδίδει το μερίδιο που δικαιούνται από τα έσοδα.
// Με δεδομένο ότι οι έλληνες χρήστες της υπηρεσίας είναι εκατομμύρια και παρακολουθούν δισεκατομμύρια video μηνιαίως, ανεξάρτητοι δημιουργοί περιεχομένου θα βρουν μια νέα πηγή εσόδου, περισσότερο απαραίτητη από ποτέ στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.
// Ο λόγος της καθυστέρησης φαίνεται να είναι οι απαιτήσεις που προβάλλει η ΑΕΠΙ, η οποία ζητάει από την Google ιδιαίτερα υψηλά minimum guarantees για όλη τη βάση των video που σερβίρει στην ελληνική επικράτεια.
// Η νομοθεσία που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την ΑΕΠΙ και πιέζει για κάτι το οποίο είναι πιθανό να μην μπορεί να προσφερθεί.
// Ενδιαφέρον θα έχει πώς θα κινηθεί και η Grammo (ή ΓΕΑ, με τη νέα, ευρύτερη μορφή της), καθώς οι μεγάλες πολυεθνικές έχουν έρθει σε δικές τους, απευθείας συμφωνίες στο εξωτερικό με την Google.
// Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, επειδή οι πολυεθνικές θα έχουν άμεσο έσοδο, προτιμούν να μην καθυστερήσει η ΓΕΑ την έναρξη της υπηρεσίας στην Ελλάδα, παρόλο που οι τραγουδιστές και οι μουσικοί θα βγουν ζημιωμένοι, καθώς με πιο αδύναμη τοποθέτηση δεν θα καταφέρουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της Google.
// Με δεδομένο ότι η ΓΕΑ δημιουργήθηκε προκειμένου τρεις οργανισμοί συγγενικών δικαιωμάτων με πιο ισχυρή τοποθέτηση να μπορέσουν να εξυγιάνουν την αγορά, η συγκεκριμένη περίπτωση είναι η σημαντική στην οποία θα μπορούσαν να δείξουν ότι το εννοούν.
// Αυτό θα στείλει μήνυμα και σε άλλες περιπτώσεις πολυεθνικών εταιρειών (π.χ. Viacom), οι οποίες δεν πληρώνουν τα δικαιώματα που θα έπρεπε σε όλους τους ελληνικούς οργανισμούς, ισχυριζόμενες ότι τα καταβάλλουν κάπου αλλού, παρόλο που σύμφωνα με τη διεθνή νομοθεσία τα δικαιώματα είναι καταβλητέα στο σημείο εκπομπής.
// Θα ήταν ενδιαφέρον εκ μέρους των οργανισμών να χρησιμοποιήσουν τη δύναμή τους ώστε να πιέσουν παίκτες όπως η Google να δεσμευθούν να επενδύσουν στη χώρα μας, όπως φαίνεται ότι κάνουν και σε άλλες περιοχές του πλανήτη.
// Μόλις την εβδομάδα που πέρασε η Google ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει μέσω του YouTube δέκα εκατ. λίρες σε ανεξάρτητους παραγωγούς περιεχομένου.