Παίρνουν τα πάνω τους τα «Carrefour-Μαρινόπουλος»

Η συναλλακτική πολιτική που ακολουθούσε μέχρι πρότινος η γαλλική θυγατρική αλλάζει. Ο χρόνος αποπληρωμής των επιχειρήσεων, και ιδίως των ελληνικών που την προμηθεύουν με τα προϊόντα τους, θα είναι πολύ μικρότερος, δεδομένου ότι κι εκείνες δίνουν τον δικό τους αγώνα επιβίωσης καθημερινά μέσα σε ένα αντίξοο οικονομικό περιβάλλον. Η Carrefour Μαρινόπουλος, αντιλαμβανόμενη τις δυσκολίες τους και ιδίως εκείνων των εταιριών-προμηθευτών που βρέθηκαν εγκλωβισμένες στη «μέγκενη» των τραπεζών και της «απροθυμίας» τους ή της αδυναμίας τους να ανοίξουν την στρόφιγγα του δανεισμού, καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η εξόφλησή τους να γίνεται σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με το παρελθόν.

Ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Loubere εκτιμά πως λόγω του μεγέθους του ομίλου, αλλά και της πρωτιάς του στην ελληνική αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, την οποία εξακολουθεί να διατηρεί, τα πρώτα αποτελέσματα του οικονομικού εξορθολογισμού θα γίνουν ορατά περίπου μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Άλλωστε, όπως λένε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμα στελέχη της αλυσίδας, τα χρέη τους αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, αφού ισοδυναμούν με τον τζίρο περίπου ενός μήνα (ο κύκλος εργασιών αγγίζει το 1,2 δισ. ευρώ το εξάμηνο του 2011), άρα να βρεθεί λύση είναι θέμα χρόνου. Αυτό που επισημαίνεται ακόμη είναι πως όσο δύσκολες ώρες και να περνά το λιανεμπόριο, «η Carrefour Μαρινόπουλος είναι η τελευταία που θα… πεθάνει» και αυτό γιατί τα μεγέθη της παραμένουν ισχυρά και έχει και τη στήριξη της μητρικής εταιρείας, για την οποία η ελληνική αγορά είναι ιδιαιτέρως σημαντική. Στόχος του Jerome Loubere είναι και η περαιτέρω βελτίωση της θέσης των Carrefour Μαρινόπουλος στην αγορά και σε δεύτερο πλάνο και η κερδοφορία.

Γι’ αυτό και ο κ. Loubere έχει ξεκινήσει να εφαρμόζει μια επιθετική πολιτική εκπτώσεων με το πρώτο δείγμα γραφής να καταγράφεται πριν από μερικές μέρες: Η αλυσίδα δίνει έκπτωση έως και 80% στις κατηγορίες των μη τροφίμων, ενώ από την άλλη εβδομάδα ξεκινάει πρόγραμμα προσφορών με 1+1 προϊόντα. Μια πολιτική που αποσκοπεί στο να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές, να τονώσει τις πωλήσεις και να κερδίσει από τους ανταγωνιστές του μερίδια της αγοράς, όπως και να δώσει οικονομικές λύσεις στα χαμηλά εισοδήματα. Επίσης, πολλά ποντάρει η εταιρεία και στο νέο κατάστημα που εγκαινιάστηκε στον Γέρακα πριν από λίγο καιρό, το Carrefour Planet, που τελικά έφερε νέα πράγματα στην Ελλάδα, τα ταμεία αυτόματης εξυπηρέτησης, το Wi-Fi σε όλο το κατάστημα, την κοινή γραμμή εξυπηρέτησης για τα ταμεία, όπως στις τράπεζες, τον παιδότοπο και πολλά άλλα. Αυτές οι αλλαγές είναι που έφεραν και αλλαγές στον κόσμο που το επισκέπτεται, που έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 15%, αλλά και στις πωλήσεις όπου παρουσιάζεται αύξηση 20%. Για τα επόμενα δύο χρόνια υπάρχει ο σχεδιασμός για τη δημιουργία ακόμη 10 καταστημάτων Carrefour Planet.

Να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις της Carrefour διαμορφώθηκαν για το σύνολο του 2011 στα 2,49 δισ. ευρώ με μια μικρή κάμψη 8,1% σε σχέση με το 2010 και τούτο οφείλεται στη σοβαρή επιδείνωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα και φυσικά στην κάμψη της κατανάλωσης, που σε άλλους κλάδους του λιανεμπορίου ξεπέρασε το 30%.

Αλέξανδρος Ασέληνος


Σχολιάστε εδώ