MUSIC+MEDIA

// Δεν αποκλείεται πριν από το καλοκαίρι να έχουμε τη δημιουργία νέων ραδιοφωνικών ομίλων, τους οποίους πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν φανταζόταν.

// Οι νέοι αυτοί όμιλοι, χωρίς τις αμαρτίες και τα προβλήματα των άλλων δραστηριοτήτων που έχουν οι σημερινοί μιντιακοί όμιλοι, θα επιδιώξουν να συγκεντρώσουν μεγάλα μερίδια διαφήμισης αλλά και να ελέγξουν τον χώρο της ελληνικής μουσικής, μπαίνοντας ενδεχομένως σε αυτόν με τη δημιουργία labels.

// Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα κινηθούν αυτοί οι νέοι όμιλοι σε δύο πεδία. Κατ’ αρχάς, στο θέμα των δικαιωμάτων, τόσο στην ΑΕΠΙ όσο και στους οργανισμούς που εκπροσωπεί η ΓΕΑ. Ύστερα από χρόνια έντονης διαμάχης και επίμονης άρνησης από την πλευρά των ραδιοφώνων να αναγνωρίσουν ότι υφίσταται ουσιαστικό οικονομικό δικαίωμα για τους συγγενείς, οι δύο πλευρές είχαν φτάσει σε αμοιβαία κατανόηση.

// Οι νέοι ιδιοκτήτες πιθανόν να μην αποδεχθούν αυτά που κατέληξαν να δεχθούν οι παλαιότεροι και το ερώτημα είναι με ποιον τρόπο θα αντιδράσουν.

// Αντίστοιχος είναι ο προβληματισμός που επικρατεί για τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούν απέναντι σε συνδικαλιστικούς οργανισμούς που δημιουργούσαν αγκυλώσεις στον τρόπο λειτουργίας των Μέσων.

// Την ίδια στιγμή, η οργανωμένη πλέον δραστηριοποίηση της ΓΕΑ στον χώρο των συγγενικών δικαιωμάτων φαίνεται να έχει προκαλέσει την παρασκηνιακή κινητοποίηση της ΑΕΠΙ, η οποία δεν βλέπει με καλό μάτι τη δημιουργία ενός φορέα που θα είναι σημαντικά ισχυρότερος από αυτήν.

Ο κυριότερος λόγος είναι ένας και σαφής: Μέχρι σήμερα η απουσία συνεννόησης στον χώρο των συγγενικών δικαιωμάτων σήμαινε ότι η ΑΕΠΙ μπορούσε να αδειοδοτεί και να αφήνει να πλανάται η εντύπωση ότι με αυτήν και μόνο τη συμφωνία κάποιος ήταν «νόμιμος» χρήστης.

// Εφόσον οι συγγενείς ήταν απόντες, επικρατούσε αυτή η εντύπωση. Με τη ΓΕΑ όμως η αντίδραση σύντομα θα είναι ακαριαία και οι χρήστες θα αντιλαμβάνονται ότι χωρίς συμφωνία και με αυτήν θα είναι παράνομοι.

// Η λογική εξέλιξη, στο κακό οικονομικό κλίμα που επικρατεί, είναι μια μερίδα σημερινών χρηστών της ΑΕΠΙ να μην μπορεί να πληρώσει και τη ΓΕΑ, και να σταματήσει τη συνεργασία συνολικά, άρα η ΑΕΠΙ να δει μείωση τζίρου.

// Μια άλλη μερίδα θα μπορεί να πληρώσει και τα απαιτούμενα επιπλέον χρήματα, άρα θα υπάρξει μια υγιής ανάπτυξη και έσοδο για τους συγγενείς.

// Ενδιαφέροντα νέα φέρνει από την άλλη όχθη του Ατλαντικού η Nielsen. Σύμφωνα με τα στοιχεία των περιοδικών ερευνών που τρέχει για τη μουσική βιομηχανία, το 2011 ήταν χρονιά-σταθμός, με αρκετά θετικά στοιχεία.

// Κατ’ αρχάς, οι ψηφιακές πωλήσεις σε επίπεδο τζίρου έχουν ξεπεράσει τις πωλήσεις φυσικών προϊόντων μουσικής. Οι πωλήσεις άλμπουμ, συνολικά, σε οποιαδήποτε μορφή (ακόμα και ψηφιακή), δείχνουν για πρώτη φορά από το 2004 αύξηση.

// Τη χρονιά αυτή πουλήθηκαν επίσης περισσότερα βινίλια απ’ όταν η Nielsen ξεκίνησε την έρευνα, γεγονός με αρκετό ενδιαφέρον.

// Τέλος, σημείο των καιρών είναι και ότι το ένα τρίτο των άλμπουμ πουλήθηκε από ψηφιακές υπηρεσίες, και κυρίως αυτές των iTunes, Amazon και eMusic.


Σχολιάστε εδώ