MUSIC+ MEDIA
// Γράφαμε πριν από μερικές εβδομάδες για την επέλαση των υπηρεσιών streaming μουσικής που θα πρέπει να περιμένουμε στη χώρα μας τους ερχόμενους μήνες.
// Το γερμανικό Simfy βρίσκεται πιο κοντά, έχοντας κατ’ αρχάς συμφωνήσει να ξεκινήσει υπηρεσίες στην Ελλάδα τόσο με την Hellas On Line όσο και με τον Όμιλο ANT1, ο οποίος επιθυμεί να επεκτείνει την παρουσία του στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής, την οποία ξεκίνησε με το 1-2-3.
// Όσον αφορά την κίνηση της Hellas On Line, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν η υπηρεσία αυτή θα προσφερθεί και στην πελατειακή βάση της Vodafone ή αν αυτή θα επιλέξει να περιμένει για μια πιο global υπηρεσία από την πλευρά του Vodafone Group.
// Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι θα ισχύσει στην περίπτωση του Ομίλου ΟΤΕ, ο οποίος δεν πρόκειται να μείνει πίσω στις εξελίξεις, αλλά αντίθετα θα παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη υπηρεσία streaming για όλο το φάσμα των τηλεπικοινωνιακών του υπηρεσιών.
// Δύο εταιρείες φαίνεται να μένουν πίσω αυτήν τη στιγμή: η Wind και ο Όμιλος Forthnet.
// Η μεν Wind φαίνεται να περιμένει να δει τις εξελίξεις σε σχέση με τη συγχώνευσή της με τη Vodafone. Η υπόθεση όμως, για όσους γνωρίζουν, δεν φαίνεται να προχωράει, κάτι που δεν έχει ακόμα επικοινωνηθεί στους τοπικούς μηχανισμούς, οι οποίοι έχουν παγώσει πολλά πράγματα.
// Περισσότερο πιθανό φαίνεται ένα μελλοντικό σχήμα Wind – Cyta παρά οτιδήποτε άλλο…
// Από την άλλη πλευρά, η Forthnet έχει στοιχηματίσει τα πάντα στη Nova. Η τεράστια επένδυση (κατά άλλους «σπατάλη») στα τηλεοπτικά δικαιώματα του ποδοσφαίρου την έχει στριμώξει οικονομικά και η απώλεια της δυνατότητας να επενδύσει σε άλλες υπηρεσίες παρουσιάζεται ως στρατηγική επιλογή να απέχει από αυτές.
// Η Forthnet ελπίζει ότι η αύξηση κεφαλαίου θα της επιτρέψει να δει με περισσότερη ηρεμία τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά φαίνεται να υπάρχει μεγάλο ρήγμα και δεν αποκλείεται να υπάρξουν σημαντικές απώλειες.
// Άρα, από την πλευρά του Forthnet Group, δεν θα πρέπει να περιμένουμε δραστηριοποίηση στον χώρο της μουσικής, μέχρι τουλάχιστον να αντιληφθούν ότι θα προκαλέσει μεγαλύτερη φθορά στη συνδρομητική τους βάση απ’ όση υπολόγιζαν.
// Η ειρωνεία είναι ότι τώρα που αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε πως υπάρχουν streaming υπηρεσίες αρχίζει να σηκώνεται και ένα μεγάλο κύμα αντιδράσεων στο εξωτερικό από καλλιτέχνες και ανεξάρτητες εταιρείες εναντίον αυτών των υπηρεσιών.
// Όλο και περισσότεροι διαπιστώνουν ότι το μοντέλο είναι τέτοιο, που θα αφανίσει το μικρό έσοδο που είχαν από το φυσικό εμπόριο.
// Αυτό δεν απέχει πολύ από την αλήθεια. Αν οι λίγοι πελάτες τους εγκατέλειπαν αυτόματα το cd και κατανάλωναν το ρεπερτόριό τους μέσω streaming, το έσοδό τους θα ήταν ελάχιστο.
// Στην περίπτωση, όμως, που απλώς θα απέχουν από τέτοια μοντέλα, το έσοδό τους θα εξαφανιστεί τελείως, καθώς η πώληση του φυσικού μέσου, ιδιαίτερα σε ειδικά ρεπερτόρια, γίνεται όλο και μικρότερη.
// Η πρόκληση είναι οι υπηρεσίες αυτές όχι μόνο να απορροφήσουν τους σημερινούς πελάτες αλλά και να γίνουν τόσο εύκολες και δεδομένες, που να αυξήσουν κατακόρυφα τον αριθμό των πελατών.
Τότε μόνο θα έχουν λόγο ύπαρξης, και αυτό ίσως είναι μονόδρομος για την επιβίωση της μουσικής βιομηχανίας.