Καταλήστευση με απατηλά παιχνίδια

Γερμανική εταιρεία, η οποία εδώ και χρόνια έχει ρίξει άγκυρα στη χώρα μας, συνεχίζοντας την τακτική του γνωστού και από τη βόρεια Ελλάδα έγκλειστου στις φυλακές Επταπυργίου μιντιάρχη για παρόμοια εγκλήματα κατά του κοινού, εξακολουθεί να προβάλλει παρόμοια τυχερά παιχνίδια, παρά την επέμβαση του ΕΣΡ.

Φαίνεται πως τα κέρδη που αποκομίζουν τόσο η εταιρεία όσο και οι τηλεοπτικοί σταθμοί που αποτελούν το όχημά της υπερτερούν των προστίμων που επιβάλλει το ΕΣΡ, γι’ αυτό και δεν πτοούνται. Ήδη το ΕΣΡ προέβη σε έναν νέο κύκλο ελέγχου και την εβδομάδα αυτή άρχισε να καλεί έναν έναν τους τηλεοπτικούς σταθμούς από την Πελοπόννησο, με την κατηγορία της παραπλάνησης του κοινού. Τίποτε δεν αποκλείει να συνεχίσει τον έλεγχο και σε κανάλια άλλων περιοχών.

Το φαινόμενο είναι όντως σοβαρό, και λίγα χρόνια πριν, το 2004, είχε προκαλέσει την ανησυχία και του αρμόδιου Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ο οποίος, με έγγραφό του καλούσε τους Εισαγγελείς Εφετών της χώρας για διερεύνηση της νομιμότητας των εν λόγω εκπομπών και τη λήψη άμεσων μέτρων.

Πώς είχε στηθεί η απάτη
Αποκαλυπτικό για το πώς λειτουργούσε το κύκλωμα της εξαπάτησης αφελών τηλεθεατών είναι το έγγραφο του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Λινού, που είχε αποστείλει στις 29 Ιουνίου 2004 προς όλους τους προϊσταμένους των Εισαγγελιών Εφετών. Και τα όσα επισημαίνει ο τότε Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου είναι προς το συμφέρον των καναλιών που εξακολουθούν να προβάλλουν παρόμοιες εκπομπές να τα λάβουν υπόψη τους, γνωρίζοντας τις ευθύνες που έχουν…

Η επιστολή του κ. Λινού έχει ως εξής:

«Περιήλθε σε γνώση μας ότι ικανός αριθμός τηλεοπτικών σταθμών ανά τη χώρα μεταδίδει πολλές ώρες το 24ωρο τηλεπαιχνίδια με τη χρήση τηλεφωνικών γραμμών (90…). Οι εκπομπές αυτές αποτελούν μια οργανωμένη και εκτεταμένη επιχείρηση που αποφέρει στους παραγωγούς τεράστια κέρδη. Με το δέλεαρ της εύκολης απόκτησης μεγάλων χρηματικών ποσών ή άλλων δώρων, συνήθως ευτελούς αξίας, εφόσον ο παίκτης απαντήσει σε αφελή ερωτήματα, παρασύρουν τηλεθεατές (κυρίως νεαρούς ή μεγάλης ηλικίας) στην κλήση γραμμών υψηλής χρέωσης. Ο τηλεπαίκτης αναμένει στην ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή με ανώτατο όριο χρέωσης τα 15 λεπτά, μετά από τα οποία κλείνει αυτόματα η γραμμή. Επειδή σχεδόν ποτέ δεν κατορθώνει να συνδεθεί ώστε να συμμετάσχει στο παιχνίδι, αφού οι τηλεφωνικές γραμμές είναι σκόπιμα κατειλημμένες, αναγκάζεται να ξανατηλεφωνήσει. Κάθε φορά, όμως, που επαναλαμβάνεται η κλήση υπάρχει νέα δεκαπεντάλεπτη αναμονή και νέα χρέωση. Ακόμη και όταν επιτευχθεί η επικοινωνία με τον τηλεπαρουσιαστή, αυτός σκόπιμα παρατείνει τη συζήτηση ώστε να αυξάνεται ο χρόνος και συνεπώς και το κόστος της επικοινωνίας.

Τα κερδιζόμενα δώρα είναι συνήθως ευτελούς αξίας, τα δε χρήματα σχεδόν ποτέ δεν δίδονται με διάφορα τεχνάσματα στον τηλεπαίκτη που επιτυχώς συμμετείχε. Όταν δε τα δώρα αποστέλλονται στον τηλεπαίκτη ο τελευταίος επιβαρύνεται με υπέρογκα έξοδα αποστολής.

Για τη διερεύνηση της νομιμότητας των τηλεοπτικών αυτών εκπομπών παρακαλούμε να παραγγέλλετε τους Εισαγγελείς Πρωτοδικών της περιφέρειάς σας όπως με τη συνδρομή ειδικευμένων Αστυνομικών Υπαλλήλων επί μονίμου βάσεως ελέγχουν τις εκπομπές αυτές. Σε περίπτωση δε βεβαίωσης ποινικού αδικήματος να προβαίνουν στην εφαρμογή της υπό του άρθρ. 417 επ. Κ.Π.Δ. προβλεπόμενης αυτόφωρης διαδικασίας».


Σχολιάστε εδώ