MUSIC+ MEDIA
// Η καθημερινότητα σε όλη τη χώρα είναι δύσκολη, ακόμα περισσότερο στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, ο οποίος μπήκε σε περιπέτειες πολλά χρόνια πριν, κυρίως λόγω της πειρατείας.
// Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα υπάρχουν και κάποιες κινήσεις οι οποίες οφείλουν να δημιουργούν αισιοδοξία.
// Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις αφορά στους μεγαλύτερους συγγενικούς οργανισμούς διαχείρισης δικαιωμάτων στον χώρο της μουσικής: τους Grammo για τους παραγωγούς (κυρίως δισκογραφικές εταιρείες), Απόλλων για τους μουσικούς και Ερατώ για τραγουδιστές.
// Οι τρεις αυτοί οργανισμοί όλα αυτά τα χρόνια εμφανίζονταν λιγότερο ισχυροί και οργανωμένοι απέναντι στον κολοσσιαίο και ασφυκτικό οργανισμό της ΑΕΠΙ, οποίος τόσο απέναντι στην αγορά, αλλά κυρίως σε σχέση με την Πολιτεία, μπορούσε πάντα να διαμορφώνει ένα κλίμα υπέρ του.
// Έπειτα από πολλά χρόνια φαίνεται λοιπόν να λαμβάνει σάρκα και οστά το σχέδιο κοινής δράσης των τριών οργανισμών, κάτω από έναν, ονόματι ΓΕΑ, στον οποίο μάλιστα επιτελικό ρόλο θα παίζει και ο Δημήτρης Γιαρμενίτης.
// Με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μελών, ισχυρότατα δικαιώματα, και πιο τακτική επαφή με την αγορά, η ΓΕΑ έχει όλες τις προϋποθέσεις μέσα στα επόμενα χρόνια να εξελιχθεί σε έναν από τους ισχυρότερους οργανισμούς στον χώρο αυτό στην Ελλάδα και την Κύπρο.
// Με δεδομένο ότι τα έσοδα από χρήση δικαιωμάτων έχουν όλο και μεγαλύτερη αξία για τα μέλη της ΓΕΑ, η κίνηση αυτή φαίνεται να πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της την πιο σημαντική στιγμή.
// Είναι κρίσιμο όμως να καμφθούν όλες οι εσωτερικές αντιρρήσεις, οι οποίες εκφράζονται κυρίως από διοικητικά μέλη κάποιων από τους οργανισμούς, σε θέματα εξουσίας («εγωισμούς», όπως τους χαρακτηρίζουν κάποιοι).
// Όσο πιο σύντομα γίνει αυτό, τόσο πιο δομημένα θα μπορέσει να παρουσιαστεί η ΓΕΑ και απέναντι στα σχέδια που προωθούνται, ώστε να περιοριστεί θεσμικά το ποσοστό το οποίο τα μέλη που εκπροσωπούνται θα μπορούν να διεκδικούν από τα ΜΜΕ.
// Μια ακόμη σημαντική εξέλιξη αφορά την αναμενόμενη δραστηριοποίηση του Simfy στη χώρα μας. Θυμίζουμε ότι το Simfy είναι μια υπηρεσία αντίστοιχη με αυτή του Spotify, γερμανικής όμως καταγωγής.
// Είναι μια απο τις δημοφιλέστερες μουσικές υπηρεσίες (όχι όμως περισσότερο από το iTunes!), σε Γερμανία, Βρυξέλλες, Ελβετία και Αυστρία, με περισσότερα από 13 εκατομμύρια τραγούδια.
// Έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις κατέληξαν σε συμφωνία με τις περισσότερες δισκογραφικές οι οποίες διαχειρίζονται ελληνικό ρεπερτόριο, και οι γερμανοί μάνατζερ δηλώνουν έτοιμοι (και αυτοί) για απόβαση στη χώρα μας!
// Φιλοδοξούν να χρησιμοποιήσουν μια ακόμα γερμανική επένδυση για να εξασφαλίσουν την εγκατάστασή τους στη χώρα μας, και αυτή δεν είναι άλλη από την Deutsche Telekom η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω του ΟΤΕ.
// Προσωρινό εμπόδιο στα σχέδιά τους είναι το γεγονός ότι η κρίση έχει ακουμπήσει για τα καλά όλους τους τηλεπικονωνιακούς παρόχους στη χώρα, οι οποίοι βλέπουν να παγιώνονται πλέον πολύμηνες καθυστερήσεις στην πληρωμή λογαριασμών από μεγάλο ποσοστό της βάσης τους.
// Ένα επίσης μεγάλο ποσοστό φαίνεται να κόβει ακόμα και συνδέσεις internet, γεγονός το οποίο, όσο και αν προκαλεί εντύπωση, έχει ως αποτέλεσμα παγκοσμίως η Ελλάδα να είναι η μόνη όπου έχει περιοριστεί η χρήση της μηχανής αναζήτησης της Google!