Την ακύρωση του «κεφαλικού φόρου» ζητούν οι δικηγορικοί σύλλογοι

Άσκησαν αίτηση ακύρωσης για τον λεγόμενο «κεφαλικό φόρο», το τέλος επιτηδεύματος. Στα 300 ευρώ ορίστηκε το τέλος επιτηδεύματος που κλήθηκαν να πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες για το οικονομικό έτος 2011 (δηλαδή για τη χρήση του 2010), σύμφωνα με προσθήκη του υπουργού Οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου στον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου. Η δίκη αυτή, που αφορά όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες, θα γίνει στην Ολομέλεια του ΣΤΕ στις 4/11.

Παράλληλα κατατέθηκε η προσφυγή των Δικηγορικών Συλλόγων Αθηνών (ΔΣΑ) και Καλαμάτας στο Συμβούλιο της Επικρατείας από τους προέδρους του ΔΣΑ και του ΔΣΚ Ι. Αδαμόπουλο και Κ. Μαργέλη και τους δικηγόρους των συλλόγων, Αντώνη Αργυρό, δικηγόρο του Πανεπιστημίου Αθηνών, και Κ. Μπακάλη, για το ειδικό τέλος ακινήτων που εισπράττεται με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Με την αίτησή τους οι δικηγορικοί σύλλογοι ζητούν από το ΣτΕ την ακύρωση της επιβολής του τέλους ως παράνομου και αντισυνταγματικού και επιφυλάσσονται για περαιτέρω ενέργειες. Η υπόθεση έπειτα από αυτοτελή προσφυγή στο Διοικητικό Πρωτοδικείο και αίτηση στο ΣτΕ, που υπογράφεται από τους δικηγόρους Αντώνη Αργυρό, Κ. Μπακάλη, θα δικασθεί με το σύστημα της πρότυπης δίκης στο ΣτΕ.

Είναι φόρος και όχι τέλος

Κατ’ αρχάς καθίσταται σαφές ότι «ο προορισμός των εσόδων που θα εισπραχθούν από την επιβολή του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. (ειδικό τέλος μέσω… ΔΕΗ) εντοπίζεται στην εξυπηρέτηση δημοσιονομικών στόχων μη άμεσα συναρτωμένων με την παροχή κάποιας ειδικής ωφελείας στους ιδιοκτήτες των ακινήτων, με συνέπεια να αποκαλύπτεται ευχερώς ο αληθής χαρακτήρας της εν λόγω δημοσιονομικής επιβαρύνσεως, η οποία συνιστά αναντίρρητα φόρο επί της περιουσίας και όχι “τέλος”. Ως εκ τούτου, νομίμως και βασίμως τίθεται υπό τη βάσανο των συνταγματικών αρχών και κανόνων».

Επίσης στην προσφυγή επισημαίνεται ότι «σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53§§8-11 του Ν. 4021/2011, τόσο η βεβαίωση όσο και η είσπραξη του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. ανατίθεται στη ΔΕΗ και στους λοιπούς εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος. Μάλιστα, ρητώς χορηγείται στα ανωτέρω πρόσωπα το δικαίωμα, σε περίπτωση μη καταβολής του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε., να προβούν σε διακοπή της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος. Κατά τον τρόπο όμως αυτό μια κατεξοχήν έκφανση της δημοσίας εξουσίας και της κρατικής κυριαρχίας, όπως είναι η βεβαίωση και είσπραξη ενός φόρου επί του κεφαλαίου, ανατίθεται σε ιδιωτικές ανώνυμες εταιρείες, που ουδόλως συνιστούν, ασφαλώς, όργανα της εκτελεστικής εξουσίας, κατά πρόδηλη παραβίαση των διατάξεων των άρθρων 26§2 και 1§3 του Συντάγματος, συνδυαστικώς ερμηνευομένων».

Ακόμα υπογραμμίζεται ότι «το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. αποτελεί τη δεύτερη φορολογική επιβάρυνση της κατοχής της ακίνητης περιουσίας μέσα στο ίδιο οικονομικό έτος (2011), καθώς όσοι έχουν ακίνητη περιουσία άνω των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ επιβαρύνονται και με τον Φ.Α.Π. (άρθρα 27 επ. Ν. 3842/2010), με συνέπεια να σημειώνεται παραβίαση και της αρχής της απαγορεύσεως της διπλής φορολογίας, ήτοι της απαγορεύσεως εκ νέου φορολογήσεως της ιδίας φορολογητέας ύλης για την ιδία αιτία».


Σχολιάστε εδώ