MUSIC+ MEDIA

// Ξεκίνησε τις προηγούμενες εβδομάδες τη δημοσίευσή του το νέο IFPI Chart, το οποίο, εφόσον χορηγείται πλέον από τη Cyta, ονομάζεται Cyta IFPI Chart.

// Ο πίνακας με τις επίσημες πλέον πωλήσεις της δισκογραφίας δημοσιεύεται στο σάιτ της κυπριακής εταιρείας τηλεπικοινωνιών και προκαλεί εντύπωση το ότι δεν εμπεριέχει (όπως παλαιότερα) πληροφορίες για το ποιες εταιρείες έχουν τις κυκλοφορίες αυτές.

// Μεγαλύτερη όμως εντύπωση (κάτι που εξηγεί ίσως και το προηγούμενο γεγονός) προκαλεί το ότι και πάλι το chart κατακλύζουν τα Ζουζούνια (!), τα οποία να θυμίσουμε ότι είχαν προκαλέσει τον αιφνίδιο θάνατο του IFPI Chart, με την παλαιά του μορφή.

// Τι εννοούμε: Για πολλά χρόνια το IFPI Chart αποτελούσε την επίσημη μορφή ενημέρωσης του ελληνικού κοινού για τις τάσεις στις πωλήσεις. Οι δισκογραφικές πάλευαν για να αναρριχηθούν σε αυτό, και η εβδομαδιαία δημοσίευσή του από την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», η οποία γνώριζε ένδοξες εποχές, το έκανε ακόμα πιο σημαντικό.

// Όπως όλα τα πράγματα στην Ελλάδα, έτσι και το IFPI Chart είχε αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη σημασία από την πραγματική του, κι έτσι πολύ σύντομα κάποιοι (και στη συνέχεια αναγκαστικά όλοι) διευθυντές πολυεθνικών δισκογραφικών ασχολούνταν περισσότερο με το πώς θα φανούν πιο ψηλά στο chart αυτό παρά με το ουσιαστικό αντικείμενό τους.

// Σιγά σιγά κάποιοι βρήκαν τρόπο να το αλλοιώσουν, και σε ορισμένες περιπτώσεις και για μεγάλες κυκλοφορίες, προσφέροντας ανταλλάγματα σε δισκοπωλεία, τα έπειθαν για μεγάλες προπαραγγελίες, στις οποίες άτυπα είχαν δικαιώματα επιστροφών 100%.

// Αυτό όμως αρκούσε ώστε να αναρριχηθεί ένα καινούργιο άλμπουμ στο chart και να δοθεί η εντύπωση ότι ο κόσμος το αγόραζε. Ήταν οι εποχές που έβγαιναν δελτία Τύπου ότι σε μια μέρα ένα άλμπουμ πούλησε 100.000 κομμάτια.

// Αυτό που επιλεκτικά έκαναν οι δισκογραφικές, λόγω περιορισμών από το εξωτερικό, ήρθε ένας τοπικός παράγοντας και το έφτασε στα άκρα λόγω της ευελιξίας που είχε δρώντας ανεξάρτητα.

// Η εντονότατη δραστηριοποίηση του Κώστα Γιαννίκου με πολλές δικές του παραγωγές, αρχικά παιδικές και στη συνέχεια ευρύτατου φάσματος, η εξαγορά σημαντικού καταλόγου, η δυνατότητα παραγωγής μεγάλου τιράζ και παρακαταθηκών, μαζί με την πολύ δυνατή επικοινωνιακή υποστήριξη από ομάδα Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, είχαν ένα αποτέλεσμα:

// Μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σκέπασε το chart. Η δυσαρέσκεια των πολυεθνικών, που φαίνονταν να χάνουν στο παιχνίδι που οι ίδιες είχαν δημιουργήσει, ήταν μεγάλη.

// Ως αποτέλεσμα, ύστερα από λίγο καιρό αποφάσισαν να σταματήσουν τη λειτουργία του, θεωρώντας ότι ήταν ανώφελο να μοιράζονται όλες οι εταιρείες το κόστος ενός μηχανισμού έμμεσης προώθησης των κυκλοφοριών του Ομίλου Γιαννίκου.

// Η απουσία chart στέρησε ένα ακόμα εργαλείο για την υπόσταση της ίδιας της αγοράς, και γι’ αυτό τους τελευταίους μήνες ξεκίνησε η προσπάθεια να βγει πάλι το chart, με τη διαφορά όμως ότι πλέον θα απεικόνιζε πραγματικές πωλήσεις.

// Βλέπουμε λοιπόν ότι φτάσαμε και πάλι εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε: Ο Όμιλος Γιαννίκου κατακλύζει το chart, και αυτό δεν είναι τυχαίο, καθώς ακόμα και μέσα στην κρίση είναι πιο ευέλικτος.

// Οι διευθύνσεις των πολυεθνικών, όσο καλές προθέσεις κι αν έχουν να δραστηριοποιηθούν στην αγορά, αντιμετωπίζουν από τα κεντρικά μια τεράστια δυσπιστία για όλη τη χώρα, γεγονός το οποίο αποτυπώνεται σε κάθε οικονομική δραστηριότητα, όχι μόνο στη δισκογραφία.


Σχολιάστε εδώ