Μετά τον Ρεγκούζα φάγανε και τον Σπινέλλη οι λαθρέμποροι καυσίμων…

Και προστάτης των λαθρέμπορων καυσίμων η κυβέρνηση! Και δεν πρόκειται καθόλου γι’ αστείο.

Είχαν επιβληθεί μεγάλα πρόστιμα σε λαθρέμπορους καυσίμων, που είχαν πιαστεί και η φοροδιαφυγή ήταν τεράστια. Και ενώ είχαν πάρει τον δρόμο της είσπραξής τους έρχεται ξαφνικά στις 26 Αυγούστου μια εγκύκλιος και μάλιστα με την ένδειξη «Εξαιρετικά επείγον», που υπογράφει ο γενικός γραμματέας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων Γιάννης Καπελέρης, όπου με διάφορες γραφειοκρατικές δικαιολογίες δίνεται εντολή για αναστολή των προστίμων για όσους κατέθεσαν εκπρόθεσμα παραστατικά για πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης. Χωρίς βέβαια να αναφέρεται το ύψος του συνολικού ποσού των προστίμων και το όνομα των λαθρεμπόρων…

Φυσικά την εγκύκλιο δεν την έβγαλε από μόνος του ο κ. Καπελέρης. Εντολή πήρε από άνωθεν. Από τον αντιπρόεδρο και υπουργό Οικονομικών κ. Βενιζέλο ή τον αναπληρωτή υπουργό κ. Παντελή Οικονόμου, είναι άγνωστο…

Η εγκύκλιος αυτή προκάλεσε την παραίτηση του γενικού γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Διομήδη Σπινέλλη, που με τη διασταύρωση των στοιχείων είχε εντοπίσει το κύκλωμα που έκανε λαθρεμπόριο καυσίμων… Και σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες, εμπλέκονται μεγάλα ονόματα του χώρου του πετρελαίου…

Και το… ωραίο είναι ότι ο πρωθυπουργός συνεχώς έστελνε email στον Σπινέλλη με τα οποία ζητούσε πληροφορίες αν έχουν προχωρήσει σε διασταυρώσεις για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, που, σύμφωνα με πληροφορίες, απ’ αυτό το κύκλωμα χάνει το Δημόσιο έσοδα ΔΥΟ δισ. ευρώ!

Φαίνεται όμως ότι υπέρτερες δυνάμεις έχουν μεγαλύτερο λόγο παρέμβασης από τον πρωθυπουργό κ. Παπανδρέου… Από τη στιγμή που αγνοούν τις εντολές του και κάποιοι στο υπουργείο Οικονομικών κάνουν τα αντίθετα…

Στην εγκύκλιο για πάγωμα των προστίμων άμεση ήταν η αντίδραση του κ. Σπινέλλη. Υπέβαλε την παραίτησή του που έγινε προχθές δεκτή και με καθυστέρηση (γιατί;) ανακοινώθηκε. Είναι το δεύτερο σημαντικό στέλεχος που «τρώνε» οι λαθρέμποροι καυσίμων.

Ο πρώτος που παραιτήθηκε ήταν ο υφυπουργός Οικονομικών επί κυβέρνησης Καραμανλή, Αδάμ Ρεγκούζας. Είχε καταλήξει, μετά από μελέτη και στοιχεία για τα συστήματα ελέγχου της διακίνησης πετρελαίου σε άλλες χώρες που συγκέντρωσε, στην εγκατάσταση ενός δορυφορικού συστήματος που με πομπό σε κάθε βυτιοφόρο που θα έβγαινε από τα δύο διυλιστήρια (ΕΛΠΕ και Μότορ Όιλ) θα κατέγραφε κάθε στιγμή την πορεία τους. Κι αυτό σημαίνει ότι θα εντοπιζόταν αμέσως πού σταμάτησε να «αδειάσει» κ.λπ.

Το κόστος της εγκατάστασης του συστήματος δεν θα ξεπερνούσε τα 120 εκατ. ευρώ. Όπως ο ίδιος ο κ. Ρεγκούζας μάς είχε πει, τα έσοδα που χάνονταν ήταν παραπάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ…

Τελικά, τα σχέδια, για τα οποία είχε ενημερωθεί ο τότε «τσάρος» Γ. Αλογοσκούφης, πήγαν στις ελληνικές καλένδες και ο Ρεγκούζας στο σπίτι του, με το πρόσχημα ότι είχε δώσει διαφήμιση του Λαϊκού Λαχείου σε κάποιο τσοντοκάναλο της εκλογικής του περιφέρειας, Βʼ Θεσσαλονίκης, και είχε παραβρεθεί σε χοροεσπερίδα του ιδιοκτήτη τού εν λόγω καναλιού…

Πριν τον… παραιτήσουν ο κ. Ρεγκούζας είχε πει ότι «αν βγάλω τον φάκελο από το συρτάρι μου, θα χρειαστώ πολύ βαριά θωρακισμένο αυτοκίνητο», όπως έγραψε η «Καθημερινή».

Για ποιον το ρουσφέτι;

Το ερώτημα που προκύπτει είναι το πάγωμα των προστίμων για τη διακίνηση λαθραίου πετρελαίου για χατίρι ποιου μεγάλου έγινε;


Σχολιάστε εδώ