Κάτω… στον Πειραιά

Στη διοργάνωση μετέχουν 20 σύλλογοι που αντιπροσωπεύουν ισάριθμες περιοχές της χώρας μας, γόνοι των οποίων έχουν… ριζώσει και έχουν κάνει δεύτερη πατρίδα τους τον Πειραιά. Χορηγός των εκδηλώσεων με 13.000 ευρώ είναι ο Δήμος Πειραιά, γιατί όπως είπε ο ίδιος ο δήμαρχος κάποια πράγματα δεν εμπορευματοποιούνται. Στα 20 περίπτερα των περιοχών που θα μετέχουν στις εκδηλώσεις θα υπάρχουν τοπικές ενδυμασίες, ενθύμια, παραδοσιακά προϊόντα που τις χαρακτηρίζουν κ.λπ. Παράλληλα θα γίνουν και πολλές άλλες δραστηριότητες, όπως ομιλίες, χορευτικά, σκετς που θα δίνουν το στίγμα της κάθε περιοχής όσον αφορά την κουλτούρα και τα έθιμά της. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι χρόνο με τον χρόνο ο αριθμός των συμμετεχόντων να αυξάνεται μέχρι να καλυφθούν όλες οι περιοχές που «αντιπροσωπεύονται» στον Πειραιά.

// Ειδήσεις «έβγαλε» ο δήμαρχος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε με την ευκαιρία της «Αμφικτυονίας». Κατ’ αρχάς είπε ότι η πλατεία Κοραή δεν μπορεί να συνεχίσει να είναι ομφάλιος λώρος του Πειραιά, και δεν μπορεί να έχει τη σημερινή της λειτουργία στην αναγεννητική πορεία της πόλης. Η πλατεία Κοραή θα είναι η προέκταση της πλατείας Δημοτικού Θεάτρου και θα αποτελεί πόλο έλξης τουριστών και επισκεπτών, καθώς υπάρχει πρόθεση να λειτουργήσουν στην περιοχή 2 ξενοδοχεία πέντε αστέρων. Το ένα θα είναι το σημερινό δημαρχιακό μέγαρο, το οποίο το έχει ζητήσει ήδη μεγάλη «αλυσίδα» ξενοδοχειακών μονάδων για να το διαμορφώσει και να το εκμεταλλευτεί, και το άλλο μάλλον θα γίνει στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το κτίριο-φάντασμα της Ραλλείου. Όσον αφορά τις υπηρεσίες του δήμου, αυτές θα μεταφερθούν όλες στον «Πύργο» του Πειραιά, ο οποίος βέβαια θα διαμορφωθεί κατάλληλα.

// Ως ημέρα των ευεργετών του Πειραιά θα καθιερωθεί η 30ή Σεπτεμβρίου κάθε χρόνου. Αυτό ανακοίνωσε ο Β. Μιχαλολιάκος μιλώντας στην εκπομπή «Τα παράπονά σας στον δήμαρχο» του δημοτικού ραδιοσταθμού Κανάλι 1 – 90,4 FM. Όπως είπε, του χρόνου τον Σεπτέμβρη η ημέρα αυτή θα εορτασθεί στο ανακαινισμένο Δημοτικό Θέατρο, το οποίο θα παραδοθεί στο τέλος του χρόνου και πάλι στον δήμο.

// Μέχρι το 2016 θα έχει ολοκληρωθεί και ο τελευταίος σταθμός του Μετρό στην πλατεία Κοραή, όπως ενημέρωσε τη δημοτική αρχή η METΡΟ ΑΕ. Κάτι που σημαίνει ότι μέσα στον χρόνο αυτό θα λειτουργήσει η προέκταση του σημαντικού αυτού συγκοινωνιακού μέσου στον Πειραιά. Όσον αφορά το Τραμ, ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι δεν θα επιτρέψει την προέκτασή του προς τον Πειραιά αν δεν υπογειοποιηθούν οι γραμμές του ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι. Επίσης είπε ότι το Τραμ θα πηγαίνει μετά τον Πειραιά και στο Πέραμα, ενώ θα επιδιωχθεί να γίνει γραμμή και προς την Καλλίπολη. Για τους παλιούς Πειραιώτες να «θυμίσουμε» ότι τη «χρυσή εποχή» του Τραμ στον Πειραιά, τη δεκαετία του ’60, εκείνο με το νούμερο «17» πήγαινε Λιμάνι – Φάληρο και εκείνο με το «21» πήγαινε Αγ. Βασίλειο – Αγ. Σοφία! Αν γίνουν οι ίδιες γραμμές, ας θυμηθούν οι αρμόδιοι να τους δώσουν αυτά τα νούμερα. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, κάποια απλά πράγματα είναι αυτά που συνθέτουν την ιστορία της πόλης… Και κάτι ακόμα: Αν είναι δυνατόν η επαναλειτουργία του Τραμ Πειραιά – Περάματος να επιδιωχθεί να γίνει στην παλαιά γραμμή για να… ξυπνάνε οι μνήμες μιας δύσκολης αλλά λατρεμένης εποχής…

// Θα «κατέβουν» οι διαφημιστικές πινακίδες από τα μπαλκόνια του κέντρου της πόλης. Η… κουρελαρία των μπαλκονιών στις πλατείες του κέντρου (Κοραή, Βενιζέλου, Θεάτρου και του πεζόδρομου της Αγ. Κωνσταντίνου) σταματάει οριστικά! Να σημειώσουμε ότι δεν θα «κατέβουν» επιγραφές μαγαζιών που βρίσκονται σε ισόγεια.

// Εξαιρετική ήταν η εισήγηση του γενικού γραμματέα του δήμου Στέλιου Διαμαντίδη στη συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο για τη διαχείριση των σκουπιδιών. Ο κ. Διαμαντίδης απέδειξε με συγκεκριμένα παραδείγματα και τεκμηριωμένες αναλύσεις πως αν ο Πειραιάς διέθετε το σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων που έχει προτείνει η δημοτική αρχή, το οποίο προβλέπει την ενεργειακή αξιοποίηση του συνόλου των σκουπιδιών μέσω αναερόβιας χώνευσης και παραγωγής βιοαερίου, όχι μόνο δεν θα είχε σήμερα την εικόνα που έχει όλη η Αττική με τα σκουπίδια στους δρόμους αλλά θα μπορούσε να παράγει φθηνό καύσιμο για να… απαλλαγεί από το «άγος» του πετρελαίου που φέτος με τις απανωτές αυξήσεις θα είναι πανάκριβο.

// Η συνεργασία των εταιρειών BLUE STAR FERRIES και ΑΝΕΚ στην ακτοπλοΐα έφερε νέο κύμα απολύσεων στον Πειραιά. Τα γραφεία της κρητικής εταιρείας στο λιμάνι «αποψιλώθηκαν» κανονικά -μάλιστα θύμα των απολύσεων έπεσε και γνωστότατος αυτοδιοικητικός παράγων της πόλης που ήταν πολλά χρόνια από τα βασικά της στελέχη- ενώ η BLUE STAR απέλυσε γύρω στα 60 άτομα! Η ΝΕΛ ακόμα δεν έχει κάνει απολύσεις, αλλά έτσι όπως πάνε τα πράγματα δεν θα αργήσει να το κάνει. Ο διευθύνων σύμβουλός της Γιάννης Αβραντίνης παλεύει με νύχια και δόντια να τα καταφέρει, κάνει περιστολές δαπανών, μειώνει δρομολόγια, «κόβει» δαπάνες απ’ όπου μπορεί, αλλά φαίνεται ότι το πράγμα δεν… παλεύεται. Το μέλλον της ακτοπλοΐας είναι εξαιρετικά ζοφερό και οι ναυτικοί ζουν πλέον με την αγωνία…

// Η κ. Μαρία Μαυρίδου – Παπουτσόγλου, από τη Δραπετσώνα, με εξώδικη δήλωσή της μας γνωστοποιεί ότι είναι η ταμίας του Νεκροταφείου Σχιστού για την οποία γράψαμε ότι παραδέχθηκε πως υπεξαίρεσε 180.000 ευρώ και γι’ αυτό έχει τεθεί σε αργία. Δηλώνει δε ότι ουδέποτε ομολόγησε τέτοια πράξη και πως ουδέποτε έκανε προσφυγή για να επανέλθει στη θέση της, αφού όντως έχει τεθεί σε αργία, όχι επειδή έχει αμφιβολίες για το αν θα δικαιωθεί, αλλά επειδή δεν επιθυμεί η ίδια να βλέπει τον πρώην εργασιακό της χώρο, τους συκοφάντες της και τους «εκτελεστές» της. Επιπλέον η κ. Μαυρίδου τονίζει ότι πάνε να της «φορτώσουν» τα κακώς κείμενα στο Σχιστό εκείνοι τους οποίους έχει καταγγείλει, προκειμένου να καλύψουν τα δικά τους εγκλήματα. Εμείς εκείνο που έχουμε να πούμε είναι ότι κατ’ αρχάς και πριν απ’ όλα ευχόμαστε από καρδιάς στην κ. Μαυρίδου να τελειώσει αίσια η περίπτωση που έχει με την υγεία της και πως σε ό,τι αφορά το δημοσίευμα δεν είχαμε καμία πρόθεση να τη συκοφαντήσουμε, γι’ αυτό και δεν αναφέραμε ούτε το όνομά της. Εξυπακούεται ότι δεν υιοθετούμε τα όσα της καταλογίζονται. Ωστόσο, επειδή μάθαμε ότι τα στοιχεία που έχει καταθέσει στη Δικαιοσύνη για το θέμα είναι… καταπέλτης για πολλούς, θα την παρακαλούσαμε να επικοινωνήσει μαζί μας μια και στη δήλωση που μας έστειλε δεν υπάρχει τηλέφωνο επικοινωνίας.

// Συνεχίζει το κοινωνικό του έργο ο Όμιλος UNESCO Πειραιά και Νήσων, ιδιαίτερα στις υποβαθμισμένες γειτονιές όπως η Κοκκινιά, όπου έχει εκλεγεί δημοτικός σύμβουλος ο πρόεδρός της Γιάννης Μαρωνίτης. Έτσι τις τελευταίες μέρες ο Γ. Μαρωνίτης μαζί με συνεργεία του ομίλου μοίρασαν σακούλες με τρόφιμα σε περίπου 300 άπορες οικογένειες ή οικογένειες ανέργων και αρρώστων. Ο Όμιλος UNESCO Πειραιά και Νήσων διανέμει κάθε μήνα δωρεάν διάφορα είδη πρώτης ανάγκης σε οικογένειες αναξιοπαθούντων, τα οποία συγκεντρώνονται από τα μέλη του ή αγοράζονται με χρήματα που διαθέτει ο ίδιος. Να σημειώσουμε επίσης ότι την Τετάρτη 2 Νοέμβρη θα γίνουν τα εγκαίνια των νέων γραφείων του ομίλου που βρίσκεται στην Πέτρου Ράλλη 210 και Θησέως 1 στη Νίκαια.

// Για άλλη μια φορά η δημοτική αρχή του Πειραιά και η Δημοτική Αστυνομία έδειξαν την ευαισθησία τους. Συγκεκριμένα αποδέχθηκαν αίτημα του υπουργείου Παιδείας και γέμισαν ένα φορτηγό με κατασχεθέντα αντικείμενα (ρούχα, παπούτσια, κάλτσες κ.λπ.) από τους λαθρέμπορους τα οποία και έστειλαν στους ανήλικους κρατούμενους των φυλακών Αυλώνα. Την επιχείρηση φόρτωσης και μεταφοράς των αντικειμένων παρακολούθησε ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Γιώργος Δαβάκης με το επιτελείο του και άλλοι αρμόδιοι διευθυντές του δήμου. Να σημειώσουμε ότι τα αντικείμενα που διετέθησαν στους ανήλικους κρατούμενους δεν είναι απομιμήσεις (μαϊμούδες κατά τα κοινώς λεγόμενα), μια και αυτές καταστρέφονται, αλλά εισαγόμενα χωρίς παραστατικά.

// Αυτές τις μέρες το ΝΑΤ συμπληρώνει 150 χρόνια ζωής! Είναι το πρώτο Ταμείο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα και το δεύτερο στον κόσμο! Τις μέρες λοιπόν αυτές… επέλεξε η κυβέρνηση για να το… καταργήσει και να το εντάξει στο ΙΚΑ! Δικαιολογημένα ο ναυτιλιακός κόσμος της χώρας είναι ανάστατος. Δεν φτάνει που καταργήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας. Δεν φτάνει που η ανεργία των ναυτικών «χτύπησε»… κόκκινο. Τώρα κλείνουν και το ΝΑΤ! Κάτι που, όπως λένε οι παράγοντες του λιμανιού, θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα, γιατί το Ταμείο των ναυτικών ήταν εξοικειωμένο με θέματα του χώρου της θάλασσας για τα οποία το ΙΚΑ (δικαιολογημένα) έχει… μεσάνυχτα! Γιατί το ΝΑΤ επικοινωνούσε με λιμενικά ταμεία, προξενικά λιμεναρχεία, ξένες λιμενικές αρχές και έδινε λύσεις. Το ΙΚΑ δεν μπορεί να τα κάνει όλα αυτά. Θα υπάρξουν διαρροές εσόδων και οι ναυτικοί θα… δεινοπαθούν μέχρι να πάρουν σύνταξη! Τόσο οι ενώσεις των εφοπλιστών όσο και των ναυτικών έχουν ζητήσει να μην καταργηθεί το Ταμείο. Η κυβέρνηση όμως κωφεύει. Και κάτι ακόμα, για να αποκατασταθεί μια ανακρίβεια που είχαν «κολλήσει» σαν… ρετσινιά στον αείμνηστο Ανδρέα Παπανδρέου: Το ΝΑΤ, έλεγαν τότε, γύρω στο 1982-’83 «βούλιαξε» γιατί του «φόρτωσαν» να πληρώνει συντάξεις σε επαναπατρισθέντες πολιτικούς πρόσφυγες από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Ο σημερινός πρόεδρος του ΝΑΤ Χρήστος Φωτίου, από τους υπουργούς της πρώτης κυβέρνησης του Ανδρέα, έψαξε τα στοιχεία και βρήκε πως οι αντιστασιακοί που πήραν τότε σύνταξη από το ΝΑΤ ήταν μόλις 22 άτομα! Άρα το ΝΑΤ δεν «βούλιαξε» από αυτούς. «Βούλιαξε» επειδή έχει σήμερα 71.000 συνταξιούχους τη στιγμή που οι εν ενεργεία ναυτικοί που πληρώνουν εισφορές είναι 17.000. Είναι δυνατόν ένα Ταμείο με 17.000 ενεργά μέλη να συντηρεί 71.000 συνταξιούχους; Εκεί βρίσκεται η αλήθεια για το ΝΑΤ. Καθώς και οι ευθύνες εκείνων που τόσα χρόνια «λαϊκίζουν» με την ελληνική σημαία και άγονται και φέρονται από άναυτους δήθεν συνδικαλιστές που κλείνουν τα μάτια τους στην πραγματικότητα και δεν καταλαβαίνουν πως χωρίς εισφορές τα Ταμεία «πεθαίνουν»…


Σχολιάστε εδώ