«Λίφτινγκ» στα πιο γνωστά σημεία της πόλης

Οι άξονες στους οποίους θα κινηθεί η νέα αυτή πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής είναι δύο: καθαριότητα οικοπέδων και παλαιών κτιρίων και πράσινο. Και ήδη έχει κάνει τις εξής ενέργειες:

• Οι υπηρεσίες του δήμου έχουν καταγράψει 200 ακίνητα σε όλον τον Πειραιά, τα οποία λόγω διαφορών των ιδιοκτητών τους έχουν εγκαταλειφθεί και ερημώσει. Έτσι έχουν μετατραπεί σε σκουπιδότοπους και εστίες μόλυνσης. Η δημοτική αρχή έχει πάρει άδεια από την Εισαγγελία προκειμένου να μπουν συνεργεία της στα σπίτια αυτά και να τα καθαρίσουν. Ο δήμαρχος πάντως διευκρίνισε ότι αυτές οι εργασίες δεν θα γίνουν δωρεάν. Θα χρεωθεί στα ακίνητα το κόστος των εργασιών που θα γίνουν και, όποτε τα ακίνητα αυτά πωληθούν ή μεταβιβαστούν, ο δήμος θα εισπράξει τα χρήματα που του αναλογούν. Εκτός βέβαια κι αν εμφανιστούν νωρίτερα οι ιδιοκτήτες τους…

• Έχουν εντοπιστεί ελεύθεροι χώροι (από νησίδες μέχρι τρίγωνα σε διασταυρώσεις), που θα διαμορφωθούν σε κηπάρια. Επίσης προχωράει η ανάπλαση και ανακαίνιση πλατειών, όπως η πλατεία Κανάρη στο Πασαλιμάνι, ενώ αντικαθίστανται όσα δέντρα στους δρόμους είναι άρρωστα ή ξεραμένα. Εντός των ημερών, εξάλλου, θα αρχίσει η ανάπλαση της πλατείας Βενιζέλου, απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο, και η παραδρόμηση της οδού Καραΐσκου.

• Προωθείται η ιδέα της δημιουργίας «πράσινων ποδηλατόδρομων» στην πόλη. Για τον λόγο αυτό ο δήμαρχος συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ΓΑΙΑ – ΟΣΕ, προκειμένου να του ζητήσει να επιτραπεί ώστε οι χώροι των παλαιών γραμμών του ΟΣΕ να γίνουν ποδηλατόδρομοι. Επίσης στον νέο κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης, που θα περιλαμβάνει και τις μονοδρομήσεις ή αντιδρομήσεις βασικών οδικών αρτηριών, θα υπάρχουν λωρίδες για πεζούς και ποδήλατα.

Υπόγεια αρτηρία

Το μεγάλο όραμα πάντως του Β. Μιχαλολιάκου είναι η δημιουργία υπόγειας αρτηρίας που θα συνδέει το ΣΕΦ με το λιμάνι του Πειραιά. Ο δήμαρχος, μιλώντας στην εκπομπή «Τα παράπονά σας στον δήμαρχο», του δημοτικού ραδιοσταθμού του Πειραιά «Κανάλι 1», είπε χαρακτηριστικά:

«Θέλω να κρατήσω πολύ ψηλά τον πήχη του οράματος για υπόγειο δρόμο που θα συνδέει το ΣΕΦ με το λιμάνι. Αυτό θα λυτρώσει τον Πειραιά από την κυκλοφοριακή ασφυξία. Σε συνδυασμό με τη δημιουργία υπόγειων θέσεων στάθμευσης, είναι το όραμά μου. Όσο κι αν είναι σκληρές οι οικονομικές συγκυρίες, δεν θα το προδώσω. Θα το θέτω σε κάθε κουβέντα με κυβερνητικούς παράγοντες και της σημερινής και της αυριανής κυβέρνησης.

Όλες αυτές οι γέφυρες που καταλήγουν στο ΣΕΦ έχουν αποτέλεσμα να έρχονται πολλαπλασίως περισσότερα αυτοκίνητα σε πολύ λιγότερο χρόνο και μετά το υπόλοιπο δίκτυο προκαλεί την απόλυτη κυκλοφοριακή ασφυξία.

Τέτοια προχειρότητα, τέτοιος ερασιτεχνισμός, τέτοια περιφρόνηση στην ποιότητα ζωής του πειραϊκού λαού. Επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη ούτε ένα έργο υποδομής δεν έγινε στον Πειραιά με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες!»

Τέλος, στην αναμόρφωση της πόλης που επιχειρεί ο δήμαρχος εντάσσεται και το «κατέβασμα» όλων των διαφημιστικών επιγραφών από τα κτίρια γύρω από την πλατεία Κοραή:

«Οι πινακίδες που βρίσκονται πάνω στα κτίρια αυτά», υπογράμμισε ο κ. Μιχαλολιάκος, και «θυμίζουν τριτοκοσμική χώρα, στην ομορφότερη -αν θέλετε- πλατεία της πόλης, θα κατέβουν με νόμιμες διαδικασίες. Θα πάψει να είναι “εμποροπανήγυρις”. Θα βελτιώσουμε κατά πολύ την αισθητική του χώρου».


Σχολιάστε εδώ