ΑΜΥΝΑ – ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Timeo Danaos…
• … et dona ferentes (Φοβού τους Δαναούς και δώρα φέροντας) ακούστηκε να ψιθυρίζει ο κ. Εχούντ Μπαράκ (ισραηλινός ΥΕΘΑ) στον κ. Μπενιαμίν Νετανιάχου (πρωθυπουργό), όταν ο έλληνας ΥΕΘΑ, Π. Μπεγλίτης (γνήσιος Δαναός, καθότι Κορίνθιος), κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Ισραήλ τούς ανήγγειλε την ανάθεση προμήθειας 400 συστημάτων συλλογών βομβών SPICE 1.000 και 2.000 (συνολικής δαπάνης 110 εκατ. δολ.) για τα F-16. Πέρα από ορειχάλκινα και μαρμάρινα αντίγραφα αρχαίων αγαλματιδίων.
• Το σύστημα βάζει την Αεροπορία σε νέα εποχή σε ό,τι αφορά τις επιχειρησιακές δυνατότητες.
• Η προμήθεια έχει μακρά ιστορία, είχε ταφεί από Μεϊμαράκη – Βασιλάκο – Βενιζέλο, όπως τόσες άλλες, και την ανέσυρε από τον… Άδη ο κ. Μπεγλίτης. Εγκρίθηκε από τη Βουλή. Με εισήγηση, μάλιστα, του Α/ΓΕΑ, πτέραρχου Β. Κλόκοζα, η αγορά γίνεται με διακρατική συμφωνία.
• Σημειώνω, επίσης, την πρωτοβουλία Μπεγλίτη να ζητήσει από τους Ισραηλινούς συνεργασία στα UAV (ιπτάμενα χωρίς πιλότο), όπου υστερούμε σημαντικά. Ισραήλ και ΗΠΑ πρωταγωνιστούν σε αυτόν τον τομέα.
• Επαναλαμβάνουμε ότι στο ΥΕΘΑ άρχισαν να κινούνται τα στάσιμα νερά…
Βαράτε τον, αντέχει…
• Ως στόχος είναι ό,τι το καλύτερο. Ψηλός, εύσωμος, εξωστρεφής, με ανορθόδοξες πρωτοβουλίες (π.χ. την τάφρο στον Έβρο, τη μεγάλη εκπαιδευτική πισίνα στο Χαϊδάρι κ.ά.) και σε υψηλό θώκο… Για τον Α/ΓΕΣ Φραγκούλη Φράγκο μιλάω.
• Έχει τρωτά σημεία; Ασφαλώς και έχει. Έχει κάνει γκάφες; Αρκετές… Υπάρχει κανείς που να μην έχει κάνει; Εδώ κοτζάμ υπερυπουργοί και μας έχουν βουλιάξει. (Παλιά στο Ιππικό έλεγαν: Όποιος καβαλάει άλογο πέφτει. Όποιος το φοβάται λουφάζει…)
• Το να τον φορτώνουν, όμως, με μακροσκελή κείμενα και φωτογραφίες, για το ότι ξοδεύει δημόσιο χρήμα για την πισίνα μιας οικίας (Κάτω Κηφισιά), που προορίζεται για τον Α/ΓΕΣ και στην οποία δεν έχει πατήσει το πόδι του (μένει στο διαμέρισμά του στο Μαρούσι), είναι εξωφρενικό. Εντάξει, αρκετοί δεν τον γουστάρουν για Α/ΓΕΕΘΑ. Αυτό, όμως, θα το αποφασίσει η κυβέρνηση, ΟΧΙ οι δημοσιογράφοι ή τα κομματικά παράσιτα…
Πυρκαγιές και Στρατός
• Με προσωπικό της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών, της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομών κ.ά., με ελικόπτερα CH-47D (Σινούκ) και πάμπολλα βυτιοφόρα, το ΓΕΣ έδωσε «τα ρέστα του» στην αντιμετώπιση των μεγάλων πυρκαγιών στον Έβρο.
• Αμφιβάλλω αν οι επί δεκαήμερο κινητοποιηθέντες πήραν έστω 1 ευρώ ως έξτρα αμοιβή. Φτώχειες, τι να κάνουμε;
Κάτω Χώρα (Ολλανδία)
• Τι έγινε στην Ολλανδία; Λόγω περικοπών και αναδιοργάνωσης καταργείται, ουσιαστικά, το Όπλο των Τεθωρακισμένων και τα στελέχη του μετακινούνται στα Τάγματα Μηχανοκίνητων Πεζικού!
• Και τα 60 άρματα LEO Z46, που έχουν, τι θα γίνουν; Μη στεναχωριέστε, το πρόβλημα λύθηκε. Τα πουλάνε στη Σαουδική Αραβία. Έχουν, όμως, απούλητα, σε καλές τιμές, 4.500 πυρομαχικά 120 mm DM48APFSDS. Κάποιος θα βρεθεί και γιʼ αυτά.
• Μην ξεχνάμε, όμως, ότι η Ολλανδία έχει ως «απειλές» το Βέλγιο και τη Γερμανία. Τίποτα δηλαδή. Αχ, και να ʼμαστε Κάτω Χώρα. Είμαστε, όμως, ΑΝΩ (στα χρέη και στην αναξιοπιστία).
Άνω Χώρα (Ελλάς)
• Τα έμαθε τα παραπάνω ο στρατηγός Φράγκος (Α/ΓΕΣ), ενημερώνει τον υπουργό και ομού και μαζί «καπαρώνουν» τα πυρομαχικά σε πολύ φτηνή τιμή.
• Υπάρχουν και μικρές ποσότητες από Ισραήλ και ΗΠΑ (δωρεάν), η καταλληλότητα των οποίων εξετάζεται.
• Ακολουθεί η προμήθεια ακόμη 9.000 βλημάτων DM 63 από τη RHEINMETALL (Γερμανία) για την ολοκλήρωση ικανοποίησης των αναγκών σε α΄ φάση. Ίσως η υπόθεση να κλείσει μέχρι τέλος Δεκεμβρίου. Αν βέβαια οι Γερμανοί δεν δείξουν ενδιαφέρον, θα τα χάσουν κι αυτά…
Η θητεία και η… όπισθεν
• Κύριε υπουργέ, τολμήσατε, επιτέλους, να διακηρύξετε ορθά κοφτά ότι η πολιτική των προκατόχων σας, ως προς τη θητεία, υπήρξε άφρων, προϊόν μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων και πλειοδοσία λαϊκισμού σε συνέντευξή σας και ανακοινώσατε αύξηση.
• Όλοι οι πολίτες γνωρίζουν, από ακριτομυθίες στελεχών και αφηγήσεις απολυθέντων οπλιτών, την οικτρή κατάσταση του Στρατεύματος, λόγω της διάλυσης που υπέστη από τους προκατόχους σας. Κατανοούν τις ανάγκες θητείας…
• Ακούστηκε τελευταία ότι τα «μασάτε». Να δούμε… Αξιολογούμε… Το συζητάμε… Δηλαδή κάνετε όπισθεν, πάτε για ελληνικές καλένδες.
• Πείτε την αλήθεια σε όλους τους τομείς: τους εξοπλισμούς, το φρόνημα, τη θητεία. Θα προσφέρετε πολλά στη χώρα. Κλείστε τʼ αυτιά σας στις κομματικές Σειρήνες, που είναι τυφλές κι επικίνδυνες.
Συγχαρητήρια!
• Από το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ στην Τουρκία, για την απόφασή της να εγκαταστήσει στο έδαφός της δορυφορικό ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης στο πλαίσιο του αναπτυξιακού προγράμματος της Συμμαχίας και για ιδίαν χρήση.
• Δεν ξέρω τι γίνεται στην ΠΑ (θα πληροφορηθώ όμως) για ραντάρ αυτού του είδους, αλλά θα παρακαλούσα τον κ. υπουργό να ρωτήσει τον Α/ΓΕΣ τι γίνεται με τα ραντάρ μάχης, τα απλά. Θα τρομάξει…
• Εν τω μεταξύ, η σεμνή γείτων αποκτά 6 CH-47 (CHINOOK), κόστους άνω των 400 εκατ. δολ., για ενίσχυση της μεταφορικής ικανότητας των στρατευμάτων της. Παρόμοιου τύπου ελικόπτερα προμηθεύεται η Αγγλία (14 έναντι 1,7 δισ. δολ.).
Πολεμική Αεροπορία
• Κι εκεί ταράσσονται τα νερά.
• Με υπόλοιπα πιστώσεων (που έμειναν στις ΗΠΑ άτοκα και τα είχαν παγώσει οι προκάτοχοι) από την αγορά των F-16 του 2006, προχωρεί σε προμήθεια ανταλλακτικών κινητήρων, προς αξιοποίηση μαχητικών F-16 (Block 52 Plus), που έμειναν μήνες καθηλωμένα και φθειρόμενα.
• Το ΓΕΑ προχωρεί σε περαιτέρω εκμετάλλευση υπολοίπων για μικροπρομήθειες υλικών αναγκαίων για την ασφάλεια πτήσεων.
Στη Βουλή οι συμπτύξεις – μετακινήσεις μονάδων
• Το θέμα που αναδείξαμε στο προηγούμενο φύλλο μας για τη νέα αναδιοργάνωση στις Ένοπλες Δυνάμεις, έγινε ερώτηση στη Βουλή από τη ΝΔ. Οι βουλευτές Μαργαρίτης Τζίμας και Αλέξανδρος Δερμετζόπουλος ερωτούν γιατί το ΥΠΕΘΑ προχωρά, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και μάλιστα υπό τους ίδιους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, σε αλλαγές που επηρεάζουν τη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων; Θυμίζουμε ότι η νέα δομή των ΕΔ εγκρίθηκε από το ΚΥΣΕΑ μόλις τον περασμένο Ιούνιο…
Απίστευτη απάντηση
σε ερώτηση βουλευτή…
Με βάση παλαιότερο δημοσίευμα της στήλης, για το έργο επισκευής του διαδρόμου του Αεροδρομίου της Τανάγρας, που έχει καταντήσει «γεφύρι της Άρτας», ο τοπικός βουλευτής της ΝΔ M. Γιαννάκης υπέβαλε σχετική ερώτηση στη Βουλή. Η «στρογγυλεμένη» απάντηση του υπουργού Πάνου Μπεγλίτη δημιούργησε πολλά ερωτήματα για την αποδοτική λειτουργία συγκεκριμένων υπηρεσιών του ΥΠΕΘΑ.
Αναφερόμαστε στο τμήμα της απάντησης όπου μιλάει για τις παρατάσεις που ζητά η κατασκευάστρια εταιρεία. Λέει ο υπουργός: «Στα πλαίσια του έργου έχουν εγκριθεί παρατάσεις προθεσμίας περάτωσής του, με αναθεώρηση μέχρι την 5-1-2011 και χωρίς αναθεώρηση μέχρι την 31-1-2011.
Η ανάδοχος αιτήθηκε εκ νέου παράταση μέχρι την 30-11-2011 λόγω αδυναμίας υλοποίησης ασφαλτικών εργασιών (δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη χειμερινή περίοδο) και εκκρεμεί η εξέτασή της από την Προϊσταμένη Αρχή.»
Μα καλά, από τον Ιανουάριο που έληξε η τελευταία παράταση, η περιβόητη «Προϊσταμένη Αρχή» δεν κατάφερε να «εξετάσει» το θέμα; Οκτώ μήνες πέρασαν και ακόμη το υπουργείο εξετάζει αν θα δοθεί έγκριση; Έλεος! Εμείς πάντως ξαναρωτάμε: Υφίστανται περιορισμοί στη χρήση του αεροδρομίου για επιχειρήσεις ημέρα και νύκτα; Επηρεάζεται η ΕΑΒ και ειδικά η χρήση του αεροδρομίου από μεγάλα και βαρέα αεροσκάφη;
Ποια είναι τα αποτελέσματα των ποιοτικών αξιολογήσεων που έχουν γίνει μέχρι τώρα στο έργο; Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το έργο; Ποια θα είναι η υπέρβαση του έργου; Και, βέβαια, πότε θα φιλοτιμηθούν οι αρμόδιοι να εγκρίνουν ή να απορρίψουν τις μάλλον αδικαιολόγητες παρατάσεις που ζητά η εταιρεία;