Ξαναβάζουν τους ισολογισμούς στο τραπέζι, «καίει» ο ειδικός φόρος της TV

Στα ανοικτά ζητήματα, όπως είχαν διαμορφωθεί και από το σχέδιο νόμου που ετοίμαζε ο Τ. Χυτήρης και στα οποία θέλει να παρέμβει η κυβέρνηση, είναι αρχικά η διαφήμιση. Η κυβέρνηση, μετά και τη συζήτηση με τους ιδιώτες, εξετάζει ένα σύστημα «κάθετης διαφάνειας» στις «επιστροφές», που θα περιορίσει το χρηματοπιστωτικό παιχνίδι, ίσως και με απευθείας διαπραγματεύσεις και συμφωνίες των διαφημιζόμενων με τα ΜΜΕ.

Η δεύτερη παρέμβαση είναι στους ισολογισμούς. Παράλληλα, αναφορικά με το αγγελιόσημο, η λύση που εξετάζεται είναι η τιμολόγηση να γίνεται στο τελικό ποσό της διαφήμισης, μετά τις εκπτώσεις, και όχι στην ονομαστική της αξία.

Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών ζήτησαν και από τον υπουργό Οικονομικών Ευάγγελο Βενιζέλο να καταργηθεί η διάταξη του ειδικού φόρου τηλεόρασης (20% σε κάθε διαφήμιση), χωρίς όμως να υπάρχει ως τώρα κάποια δέσμευση.

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Επικρατείας, παρά το γεγονός πως το θέμα των ισολογισμών πάγωσε στην Ευρώπη, συζητά εκ νέου για την Ελλάδα την απαλλαγή των επιχειρήσεων από την υποχρέωση δημοσίευσης των ισολογισμών στον Τύπο.

Επί του ζητήματος πιέζουν συγκεκριμένα εκδοτικά συγκροτήματα, με στόχο την εξαφάνιση των πιο μικρών ανταγωνιστών τους.

Το κύριο αίτημα από την πλευρά των ιδιοκτητών είναι οι συγχωνεύσεις. Η κυβέρνηση θέλει να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις των τηλεοπτικών σταθμών ή σε ένα είδος «ενθάρρυνσης των συνεργασιών». Κρίσιμο ζήτημα είναι αν οι τηλεοπτικοί σταθμοί που θα απορροφηθούν και θα χάσουν την εταιρική τους υπόσταση θα διατηρήσουν το δικαίωμα χρήσης συχνότητας. Στόχος είναι η δημιουργία ομίλων, για τους οποίους θα υπάρχουν κυρώσεις εφόσον ξεπεράσουν το 35% της συγκέντρωσης. Ζητείται επίσης ένας σταθμός να είναι σε θέση να αλλάζει τη δήλωση του χαρακτήρα του (ενημερωτικός, μη ενημερωτικός). Οι ιδιοκτήτες, μεταξύ άλλων, έχουν ζητήσει να καθιερωθεί μια σύμβαση για τους εργαζόμενους στους ομίλους, ώστε να δουλεύουν ταυτόχρονα σε όλα τα Μέσα και μάλιστα αυτή να είναι αποκλειστική.

Ο Τ. Χυτήρης, σε συνεργασία με τον Γ. Κουτρουμάνη, είχαν επεξεργαστεί ένα σχέδιο επιδότησης των θέσεων εργασίας στα Μέσα για να ανακοπεί ο ρυθμός των απολύσεων. Ακόμη, οι επιχειρηματίες της TV ζητούν όσο διαρκεί η μετάβαση (2015) να μην καταβάλλουν τέλη χρήσης τηλεοπτικών (αναλογικών) συχνοτήτων, αλλά και να απαλλαγούν από την υποχρέωση πληρωμής ποσοστού 0,3% σε συνδέσμους τυφλών.

Τι γίνεται με τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ; Η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα είχε δεσμευτεί ότι θα υποστηρίξει τα Μέσα που θα προχωρούσαν σε ηλεκτρονικές δραστηριότητες. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως εξετάζεται το ενδεχόμενο επιδότησης των επιχειρήσεων ΜΜΕ από το ΕΣΠΑ. Αναφορικά με τη μετάβαση στο internet, ο Τ. Χυτήρης είχε δηλώσει πως τα ΜΜΕ που λειτουργούσαν στο internet θα αποκτούσαν ταυτότητα, σε σχέση με την προηγούμενή τους κατάσταση. Δηλαδή θα θεωρούνταν πλέον ΜΜΕ είτε ως προέκταση της λειτουργίας ενός τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμού είτε ως αυτοτελής οργανισμός. Με βάση τον χαρακτηρισμό θα γινόταν και η επιδότηση προς τα ηλεκτρονικά media.

Παρέμβαση ετοιμάζεται και για τον επαρχιακό Τύπο, ενώ ανοικτό είναι και το ζήτημα της συγκρότησης και λειτουργίας του ΕΣΡ. Η ΕΙΤΗΣΕΕ ζητάει επίσης να μπορούν οι σταθμοί να προσφεύγουν επί των αποφάσεων στα διοικητικά δικαστήρια και όχι να περιμένουν την απόφαση του ΣτΕ.


Σχολιάστε εδώ