ΕΡΓΑ & ΗΜΕΡΕΣ

• Η μέθοδος καθυστέρησης στο ΤΕΕ είναι απλή. Ο πρόεδρος Σπίρτζης συστήνει μια επιτροπή από έμπειρους μηχανικούς του ΤΕΕ προκειμένου να κάνει εισήγηση για το νομοσχέδιο. Στην επιτροπή πάντα υπάρχουν ένα δυο μέλη της απολύτου εμπιστοσύνης του. Η επιτροπή καθυστερεί να φέρει την πρότασή της. Στη συνέχεια η Διοικούσα του ΤΕΕ συνεδριάζει δυο τρεις φορές μέχρι να βρει τι τελικά θα αποφασίσει. Το υπουργείο μέσα σε αυτό το διάστημα έχει καταλήξει για τον νόμο. Και έχει το άλλοθι ότι κάλεσε σε διαβούλευση, αλλά το ΤΕΕ δεν προσήλθε εγκαίρως. Το ΤΕΕ προσπαθεί καθυστερημένα απλώς να αλλάξει ό,τι μπορεί, δηλαδή συνήθως σχεδόν τίποτα. Και τελικά ο νόμος περνάει όπως είχε αποφασίσει εξαρχής ο υπουργός. Οι συνάδελφοί του λένε ότι ο πρόεδρος του ΤΕΕ είτε κάνει πλάτες στους υπουργούς από κομματικό καθήκον είτε σε κάποιες περιπτώσεις ήταν εξαρχής σε συνεννόηση με την κυβέρνηση για τις ρυθμίσεις. Αντίπαλοι αλλά και φίλοι, ακόμη και μέλη της παράταξής του, λένε ότι «δουλεύει τα μέλη της διοίκησης δημιουργώντας επιτροπές που καθυστερούν».

• Το μάρμαρο των παιχνιδιών εξουσίας στο ΤΕΕ και των καθυστερήσεων το πληρώνουν τελικά οι μηχανικοί-ελεύθεροι επαγγελματίες, που δεν έχουν δουλειά ούτε για δείγμα αυτήν την περίοδο, είτε είναι μελέτη είτε κατασκευή. Το μόνο που «τρέχει» στην αγορά είναι η ρύθμιση των ημιυπαίθριων. Με αυτήν τη διαδικασία οι μηχανικοί έχουν καταντήσει οι πιο υπομονετικοί Έλληνες, ως διεκπεραιωτές φακέλων.

• Σε λίγο διάστημα, βέβαια, που θα περάσει ο νόμος για τα αυθαίρετα οι μηχανικοί θα γίνουν και «ματάκηδες». Θα εφαρμόσουν τη νέα επιστημονική μέθοδο της «οφθαλμοστατικής» που σας γράφαμε τις προάλλες. Θα κοιτούν με το «ειδικό μάτι» τους με τις ακτίνες Χ ένα αυθαίρετο και θα σου γράφουν αν πρόκειται να πέσει ή όχι. Και ο Θεός βοηθός.

• Έχουν σταματήσει να ζητούν οι Πολεοδομίες ασφαλιστική ενημερότητα από τους μηχανικούς που εκδίδουν οικοδομικές άδειες. Μήπως επειδή σχεδόν κανείς δεν είναι συνεπής με τις εισφορές του; Και πώς να είναι, δηλαδή, αφού -όπως είπαμε- δουλειά δεν υπάρχει, αλλά κάθε εξάμηνο καλείται ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός να πληρώνει το ΤΣΜΕΔΕ και δεν έχει τα χρήματα.

• Την επόμενη φορά που θα έρθει στους μηχανικούς το μπουγιουρντί του ΤΣΜΕΔΕ θα δουν τα νέα, προσαυξημένα ποσά. Και μάλιστα σε ποσοστά που θα φτάνουν και το 100% για τους εγγεγραμμένους μετά το 1993, όπως σας γράφαμε. Θα πάνε τότε μια βόλτα μέχρι το Σύνταγμα, στο ΤΕΕ, και πιθανόν να ξυπνήσουν τους κοιμισμένους διοικούντες της Νίκης, που θα είναι και μαυρισμένοι από τα μπάνια, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, και κρύβουν όσο μπορούν το συγκεκριμένο θέμα. Δεν υπάρχει άλλος τόσο απαθής κλάδος απέναντι σε αυτά που αλλάζουν στον χώρο του.

• Στο ΥΠΕΚΑ δίνουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στον νόμο για τα αυθαίρετα και ημιυπαίθριοι που δεν μπορούσαν να τακτοποιηθούν με τον νόμο της Μπιρμπίλη, δηλαδή αυτοί από τον Ιούλιο του 2009 μέχρι τον Απρίλιο του 2010.
Απλώς τα ποσά θα καθορίζονται με τον νέο νόμο των αυθαιρέτων και θα είναι μεγαλύτερα. Αυτό συμβαίνει για να διορθωθεί το τεράστιο λάθος να ισχύει ένας νόμος όπως αυτός της Μπιρμπίλη αναδρομικά για εννέα μήνες.

• Το ΙΚΑ θα διεκδικήσει καταβολή ενσήμων για τα αυθαίρετα που θα τακτοποιηθούν, λέει η διοίκηση του Οργανισμού. Επειδή αυτή η αξίωση μπορεί να αποθαρρύνει πολλούς ιδιοκτήτες από το να ρυθμίσουν τα αυθαίρετά τους, το ΥΠΕΚΑ σκέφτεται να αυξήσει το κόστος της ρύθμισης και να δώσει το Δημόσιο τα χρήματα στο ΙΚΑ, ώστε ο πολίτης να έχει μόνο μία συναλλαγή με το Δημόσιο για κάθε ακίνητο. Μόλις το έμαθε αυτό ο πρόεδρος του ΤΕΕ (από δημοσιογράφους…), αναθάρρησε. «Θα αντιδράσουμε και θα διεκδικήσουμε», είπε ο Σπίρτζης και ανέφερε τα έσοδα που χάνουν από εισφορές υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ, υπέρ του ΤΕΕ (φυσικά…), του ΕΜΠ κ.λπ. Λέτε ο κ. Παπακωνσταντίνου να του κάνει τη χάρη και να λέει μετά ο πρόεδρος: «Είδατε τι έσοδα έφερα;»… Πάντως όσο αυξάνουν τα χαράτσια υπέρ τρίτων τόσο μειώνεται το ποσοστό των χρημάτων της τακτοποίησης που θα μείνει στο δημόσιο ταμείο, οπότε μη στοιχηματίζετε ακόμη για το τι τελικά θα αποφασίσουν Παπακωνσταντίνου και Βενιζέλος…

• Σε πλήρη αποδόμηση των σχεδίων της κυβέρνησης, και συγκεκριμένα του υπουργείου Υποδομών (ΥΠΟΜΕΔΙ), για τα συγκοινωνιακά έργα της Θεσσαλονίκης προχώρησε το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, που παρουσίασε τα αποτελέσματα της δεκάμηνης διαβούλευσης που έκανε για το επονομαζόμενο Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών – Μεταφορών Θεσσαλονίκης (ΕΣΣΥΜ-Θ). Το σχέδιο είχε παρουσιαστεί πανηγυρικά πέρυσι τον Σεπτέμβρη από το υπουργείο, με την ευκαιρία της τότε ΔΕΘ. Σήμερα το ΤΕΕ – ΤΚΜ εκφράζει σημαντικές επιφυλάξεις, τεχνικές και οικονομικές, για το σύνολο σχεδόν των έργων. Αμφισβητεί την κατασκευή υπερυψωμένου κλάδου στην εσωτερική περιφερειακή, την υποθαλάσσια αρτηρία, τη ζεύξη του Θερμαϊκού, το τραμ της Θεσσαλονίκης, τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία και τους χώρους στάθμευσης που προτείνονται! Επιπλέον τονίζει ότι το ΕΣΣΥΜ-Θ δεν είναι συμβατό με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, αρμοδιότητας του υπουργείου Περιβάλλοντος! Και καλεί τα δύο αρμόδια υπουργεία «να τα βρούνε», προσφέροντας τη βοήθεια του ΤΕΕ στη συνεργασία τους, για τον απαραίτητο συντονισμό, τις διαδικασίες και τις προτεινόμενες λύσεις…


Σχολιάστε εδώ