MUSIC+ MEDIA

// Δυνατό ξεκίνημα φαίνεται να έχει το Spotify στις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέσα σε σχεδόν ένα μήνα η υπηρεσία κατάφερε να εγγράψει περισσότερους από 175.000 συνδρομητές, ενώ αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες χρησιμοποιούν τη δωρεάν υπηρεσία του.

// Αν συνυπολογίσει κανείς και τους εκατομμύρια άλλους συνδρομητές που έχουν οι άλλες υπηρεσίες που λειτουργούν χρόνια (MOG, Rhapsody κ.λπ.), είναι φανερό ότι η μουσική βιομηχανία των Ηνωμένων Πολιτειών μεταλλάσσεται με ραγδαίο ρυθμό.

// Η μετάβαση της αγοράς στις ψηφιακές υπηρεσίες σ’ έναν βαθμό έγινε εξαναγκαστικά, καθώς χρόνια πριν οι παραδοσιακές δισκογραφικές τράβηξαν το χαλί σε μεγάλες αλυσίδες δισκοπωλείων και τις οδήγησαν εκτός αγοράς.

// Οι προσπάθειες άλλων παικτών να αναπληρώσουν το κενό στο φυσικό εμπόριο δεν αποδείχθηκαν επαρκείς, και πολύ σύντομα παίκτες όπως τα Walmart περιόρισαν τη δραστηριότητά τους σ’ αυτό.

// Ενδεικτικό της έλλειψης αφοσίωσής τους στο δισκογραφικό κομμάτι, αλλά και στους καταναλωτές τους, είναι το ότι τα Walmart δήλωσαν ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα σταματήσουν τη λειτουργία πώλησης ψηφιακής μουσικής, που σημαίνει ότι όσοι έκαναν το λάθος να αγοράσουν από την εταιρεία αυτή, δεν θα μπορέσουν να μεταφέρουν τη μουσική τους σε άλλο υπολογιστή αν χρειαστεί να το κάνουν.

// Ολοένα και απομακρύνονται οι εφημερίδες από την προσφορά C D πρωτοκλασάτης κυκλοφορίας, και όσα πλέον συμπεριλαμβάνουν θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φθηνά και με νέους οικονομικούς όρους.

// Τα δύο αυτά δεδομένα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τις πολυεθνικές, και εν μέσω θέρους κάνουν πειράματα κυκλοφορώντας αρκετά compilations στα περίπτερα.

// Ακόμα όμως και αυτή η πολιτική των «kiosks» σύντομα θα τελειώσει για τις δισκογραφικές, καθώς εκμεταλλεύονταν ένα κανάλι διανομής χωρίς να πληρώνουν για το πραγματικό του κόστος.

// Τα πρακτορεία και τα περίπτερα ουσιαστικά επιδοτούνταν μέχρι σήμερα από το κράτος και είχαν ιδιαίτερη αντιμετώπιση λόγω του ότι διένεμαν εφημερίδες και λόγω ιδιαίτερης ευαισθησίας για την ελευθερία του Τύπου μετά το 1973 ο Τύπος είχε προνομιακή αντιμετώπιση.

// Τα νέα οικονομικά δεδομένα της χώρας όμως είναι τέτοια που σύντομα πολλά από αυτά τα προνόμια θα καταργηθούν και αυτό ήταν ένας από τους λόγους που οι εκδότες οδηγήθηκαν σε κόντρα με τους εφημεριδοπώλες.

// Με αυτό το κεφάλαιο πλέον να έχει κλείσει, πριν από το τέλος του χρόνου θα δούμε νέα δεδομένα στη διανομή προϊόντων τα οποία αφενός μεν δεν ανήκουν στον κύκλο συμφερόντων των εκδοτών, αφετέρου δεν μπορούν να χαρακτηριστούν προϊόντα που προωθούν την ελευθερία του Τύπου.

// Ως εκ τούτου θα πρέπει να θεωρούν δεδομένο οι δισκογραφικές ότι δεν θα είναι πλέον εύκολο να διανέμουν ένα προϊόν τους σε όλη την Ελλάδα, πληρώνοντας ποσοστό 33% μόνο σε στα κομμάτια που θα πουλήσουν.

// Μ’ αυτόν τον τρόπο όσα προϊόντα πωλούνται περισσότερο, επιδοτούν εμμέσως όσα δεν πωλούνται, και αυτός είναι ο βασικός λόγος που τα πρακτορεία διανομής δείχνουν ζημίες.

// Αν σ’ αυτά τα δεδομένα, όπως διαμορφώνονται, συνυπολογίσει κανείς ότι μεγάλοι εκδοτικοί όμιλοι οι οποίοι έχουν ανοίγματα στη δισκογραφική αγορά τραντάζονται οικονομικά και διερευνούν σενάρια προστασίας, το ερώτημα είναι πότε οι πολυεθνικές θα αποφασίσουν αν θα αποχωρήσουν από τη χώρα ή θα μείνουν, θα προσαρμοστούν και θα στηρίξουν την αγορά μέχρι να επανακάμψει.


Σχολιάστε εδώ