ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΙ ΡΑΓΚΟΥΣΗ!

Αφού επί έναν μήνα σχεδόν ο μεν πρωθυπουργός ήταν απών από ένα τεράστιο πρόβλημα (αυτό των ταξιτζήδων) που ταλάνισε, μάλλον διάλυσε κυριολεκτικά, τη χώρα και μάλιστα στην αιχμή της τουριστικής περιόδου, με τεράστια οικονομική ζημιά, αφού επί έναν μήνα σχεδόν ο… αρμόδιος υπουργός Γ. Ραγκούσης έριχνε λάδι στη φωτιά και με την πρωτοφανή αδιαλλαξία του οδήγησε τη χώρα στο χάος, απομονωμένος πολιτικά και απʼ το ίδιο του το κόμμα και την κυβέρνηση στην οποία είναι στέλεχος, τον Γόρδιο Δεσμό ανέλαβαν να τον λύσουν οι περιφερειάρχες, οι οποίοι πέτυχαν εκεί όπου είχαν πριν αποτύχει οικτρά οι υποτιθέμενοι θεματοφύλακες των συμφερόντων της χώρας!

Έκαναν το απλό, αυτό που απαξιούσαν κυριολεκτικά να κάνουν ο Γιώργος και ο πρώην «αντʼ αυτού» Γ. Ραγκούσης:

• Έκαναν διάλογο, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν σχέση εμπιστοσύνης με τη συνδικαλιστική ηγεσία των ταξιτζήδων.

Αυτή τη «μαγική» λέξη, «διάλογος», που φαίνεται να αγνοούν προκλητικότατα τα κυβερνητικά στελέχη, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού, επέλεξαν οι περιφερειάρχες. Και η απεργία που βύθισε τη χώρα στο χάος με ανυπολόγιστες ζημιές στον τουρισμό, ανεστάλη.

Προσωρινά μεν, αλλά ανεστάλη.

Έτσι ο μεν Γ. Παπανδρέου έμεινε μόνος με τον υπουργό του, ο δε Γ. Ραγκούσης έμεινε… με τον Στ. Μάνο και τα ΜΜΕ εκείνα που τον στήριξαν παίζοντας τον ρόλο του κυβερνητικού προπαγανδιστή.

Πράγματι, μέσα στην πρωτοφανή απομόνωσή του ο Ραγκούσης βρήκε σύμμαχο τη «Δράση» του Στ. Μάνου, που τον στήριξε με ανακοίνωσή της!

Οπότε ποια σημασία έχει η απομόνωσή του, ακόμα και απʼ το ίδιο του το κόμμα; Ακόμα και από προσκείμενους στο ΠΑΣΟΚ περιφερειάρχες, οι οποίοι κατά τις συνομιλίες που είχαν με τους ταξιτζήδες καταφέρονταν εναντίον του με τα χειρότερα λόγια, λούζοντάς τον με διόλου κολακευτικά κοσμητικά επίθετα;

Απλώς θα μεταφέρουμε τις… ηπιότερες εκφράσεις που ακούστηκαν από «πράσινους» περιφερειάρχες, όπως «εμείς δεν πάμε να τον συναντήσουμε (τον Ραγκούση)», «ποιος είναι αυτός, που διάλυσε τη χώρα», «είναι αλαζόνας, αυταρχικός», «μας έχει όλους γραμμένους»…

Μέσω του διαλόγου με τους συνδικαλιστικούς ηγέτες των ταξιτζήδων και της σχέσης εμπιστοσύνης που αναπτύχθηκε, οι περιφερειάρχες έδωσαν τις εξής διαβεβαιώσεις:

• Δεν πρόκειται μέχρι να ψηφιστεί ο νέος νόμος που θα ρυθμίζει τα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος να δώσουν ούτε μία άδεια, και πολύ περισσότερα αναδρομικά, παρά τις χιλιάδες αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και οι οποίες δεν ισχύουν.
• Θα εγγυηθούν τον διάλογο, πριν το σχετικό νομοσχέδιο κατατεθεί.
• Θα συμπαρασταθούν στους ταξιτζήδες, σε περίπτωση που αδικηθούν.
• Είναι κατά της δημιουργίας καρτέλ.

Ειδικά αυτό το τελευταίο έχει την ιδιαίτερη σημασία του, αφού πολλά λέγονται και ακούγονται σχετικά με τη σοβαρότατη αυτή πτυχή του όλου θέματος, ακόμα και ότι γνωστός επιχειρηματίας έχει έρθει σε συμφωνία παρασκηνιακή, προκειμένου να αναλάβει τις μεταφορές από και προς αεροδρόμια και λιμάνια!

Τα περισσότερα απʼ τα παραπάνω τα είπε και δημόσια ο Γ. Σγουρός, μετά την τελευταία, καθοριστική συνάντηση που είχαν οι περιφερειάρχες με τους συνδικαλιστές ταξιτζήδες.

Σημειώνεται ότι σε όλη τη διάρκεια των διαβουλεύσεων με τους ταξιτζήδες, ο περιφερειάρχης Αττικής ήταν σε επικοινωνία με τον Ραγκούση. Τον ενημέρωνε, αλλά δεν έπαιρνε γραμμή απʼ αυτόν, ούτε έπαιξε τον ρόλο του «λαγού» του Γιώργου, όπως κακόβουλα έσπευσαν κάποιοι να υποστηρίξουν… Ενώ αξίζει να τονιστεί ότι πριν από τους περιφερειάρχες είχαν αποτύχει οι προσπάθειες διαμεσολάβησης του γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Μιχ. Καρχιμάκη, επίσης λόγω της αδιάλλακτης στάσης που πεισματικά κρατούσε ο αρμόδιος υπουργός.

Ήταν σαφές ότι απέναντι στους ταξιτζήδες τόσο ο Γ. Παπανδρέου όσο κι ο Ραγκούσης έπαιζαν τη στρατηγική τους, που συνίσταται στο εξής:

• Να τους συντρίψουμε, ώστε να μην τολμήσει κανείς άλλος να σηκώσει κεφάλι, αφού μάλιστα από Σεπτέμβρη αναμένονται κοινωνικές εκρήξεις.

Ήθελαν μια τρίτη νίκη, μετά τους αγρότες και τους φορτηγατζήδες…

Μάλιστα δεν λείπουν οι εκτιμήσεις εντός του κυβερνητικού στρατοπέδου, σύμφωνα με τις οποίες αυτήν τη στρατηγική υπηρέτησε και η αντικατάσταση Ρέππα απʼ το συγκεκριμένο υπουργείο, στον πρόσφατο ανασχηματισμό, δεδομένου ότι ο Δημ. Ρέππας τα είχε βρει ύστερα από διάλογο με τους ταξιτζήδες…

Πώς ανεστάλη η απεργία

Στο –εύλογο– ερώτημα «και γιατί οι ταξιτζήδες πείστηκαν απʼ τους περιφερειάρχες, αφού θα ξαναβρούν μπροστά τους τον Ραγκούση;» η απάντηση είναι:

• Πλέον, με τον «Καλλικράτη» η αρμοδιότητα για την έκδοση νέων αδειών έχει περάσει στους περιφερειάρχες, οι οποίοι, ως εκ τούτου, αποκτούν βαρύνοντα ρόλο. Και η δέσμευσή τους, ότι δεν θα δώσουν ούτε μία άδεια πριν ψηφιστεί ο νέος νόμος, έχει αξία.

• Το νέο νομικό πλαίσιο θα πρέπει να περάσει απʼ τη Βουλή, αφού θα πρέπει να έχει τη μορφή νόμου και όχι Προεδρικού Διατάγματος. Και με δεδομένη και τη στάση πολλών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, δεν θα είναι εύκολο στον Ραγκούση να περάσει ό,τι θέλει.

Όλα αυτά –και αρκετά άλλα– ήταν αντικείμενο μυστικών συζητήσεων που είχαν ο Γ. Σγουρός και ο πρόεδρος των ταξιτζήδων Θ. Λυμπερόπουλος, πριν οι συνομιλίες αποκτήσουν «επίσημη» μορφή…

Μέτρησαν, βέβαια, ακόμα και ορισμένα άλλα ζητήματα, που είχαν να κάνουν με την εξέλιξη της απεργίας και την πόλωση που είχε στο μεταξύ επικρατήσει, όπως:

• Η κόπωση που είχε –λογικά– επέλθει.
• Ο φόβος της συνδικαλιστικής ηγεσίας των ταξιτζήδων, μήπως τα πράγματα καταστούν ανεξέλεγκτα και γίνουν επεισόδια ακόμα μεγαλύτερα, που θα τους οδηγούσαν σε απομόνωση.
• Τα πρώτα ειδοποιητήρια ενάντια σε ταξιτζήδες για παρακώλυση συγκοινωνιών, αφαίρεση αδειών για 20 μέρες και τα άλλα μέτρα που είχε ανακοινώσει ο Γ. Ραγκούσης, για τις καταλήψεις δημοσίων κτιρίων, άνοιγμα των διοδίων κ.λπ. Τέτοια ειδοποιητήρια είχαν λάβει πάνω από 5.600 ταξιτζήδες της Αθήνας στα σπίτια τους από τον αρμόδιο γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών.

Θα πρέπει πάντως να υπογραμμιστεί ότι ακόμα και έτσι υπήρξαν πολλές και έντονες αντιδράσεις στην πρόταση για αναστολή της απεργίας. Οι πιο «σκληροί» ήταν οι ταξιτζήδες της Αχαΐας, της Θεσσαλονίκης και της Κρήτης.

Και αυτό δείχνει ότι πραγματικά μιλάμε για «ανακωχή».

Αν ο Ραγκούσης επανέλθει με προτάσεις μη αποδεκτές, ακραίες, υποκρύπτουσες απόφαση για δημιουργία καρτέλ, τότε θα τους βρει πάλι μπροστά του, πιο αποφασισμένους, από Σεπτέμβρη…

Τώρα το πρώτο πράγμα που θα κάνει η ομοσπονδία των ταξί θα είναι να ενημερώσει με φυλλάδια τον κόσμο και να εξηγήσει ποιο είναι το πραγματικό πρόβλημά τους.


Σχολιάστε εδώ