MUSIC+MEDIA

// Πέραν των δεκάδων ανώνυμων αναρτήσεων σε blog, διακεκριμένα site το ένα μετά το άλλο αναφερόντουσαν με διθυραμβικά κείμενα στην υπηρεσία, ενώ εκατοντάδες επώνυμοι έκαναν δηλώσεις για την αλλαγή που η υπηρεσία αυτή αναμένεται να φέρει.

// Χαρακτηριστικότερη είναι ίσως η δήλωση του Sean Parker, συνιδρυτή του αρχικού Napster, σύμφωνα με την οποία «το Spotify είναι η πραγματοποίηση του όνειρου που είχα όταν ξεκίνησα το Napster».

// Η υπηρεσία είναι ριζοσπαστική, καθώς προσφέρει με αξιοσημείωτη ευκολία και φυσικότητα πρόσβαση σε περισσότερα από 15 εκατομμύρια τραγούδια στους χρήστες της.

// Οι δυνατότητες και η ελευθερία που προσφέρει είναι τέτοιες που κάνουν τις χρεώσεις των τεσσάρων δολαρίων τον μήνα να μοιάζουν αδιάφορες.

// Αυτός είναι και ο λόγος που τα διευθυντικά στελέχη του Spotify εκτιμούν ότι μέσα σε έναν μόλις χρόνο θα μπορέσουν να φτάσουν τα 50 εκατομμύρια χρήστες στις Ηνωμένες Πολιτείες.

// Το νούμερο είναι εκπληκτικά μεγάλο, ενώ αν λάβει κανείς υπ’ όψιν του ότι και το Pandora, το άλλο επίσης μεγάλο streaming service της Αμερικής πλησιάζει το ίδια νούμερα, μιλάμε για ένα νέο τοπίο στον χώρο της μουσικής.

// Τη στιγμή που αυτό συμβαίνει στις περισσότερες από τις ανεπτυγμένες δυτικές οικονομίες, στην Ελλάδα, παρόλο που αντιμετωπίζουμε τεράστιες αντιξοότητες, εξακολουθούν οι βασικοί παράγοντες της δισκογραφίας να παραμένουν εγκλωβισμένοι σε άλλες λογικές.

// Ενώ λοιπόν εκδηλώνεται πρόθεση από ισχυρούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να κάνουν ένα βήμα προς τη νομιμοποίηση της αγοράς, το οποίο μπορεί να ανοίξει μια νέα οδό, ώστε σε λίγα χρόνια να εξαλειφθεί η πειρατεία, η δισκογραφία επιμένει να βλέπει τα πράγματα διαφορετικά.

// Αρνείται να δει τι είναι εφικτό σήμερα και πού ενδεχομένως μπορεί θετικά να οδηγήσει. Μένει αγκυλωμένη στο τι θα ήθελε να γίνει για να συνεχίσει να λειτουργεί όπως σήμερα. Το αξιοσημείωτο είναι ότι δεν υπάρχει η παραμικρή ένδειξη ότι αυτό μπορεί να το κάνει.

// Αν λοιπόν σε μια ανεπτυγμένη κοινωνία, η οποία δεν βρίσκεται υπό οικονομική κατάρρευση, και στην οποία οι θεσμοί λειτουργούν και η πειρατεία είναι περιορισμένη, η δισκογραφία λανσάρει μια τέτοια υπηρεσία στην τιμή των τεσσάρων ευρώ, πόσο χαμηλότερα πρέπει να τη λανσάρει κανείς στην Ελλάδα;

// Πόσο χαμηλά θα μπορούσε μια τέτοια τιμή να πέσει, μια και παρ’ όλα τα προβλήματα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι δείχνουν την πρόθεση να αρχίσουν να πιέζουν τους εξασθενημένους οικονομικά πολίτες σε μια νόμιμη λύση;

// Προτιμά κανείς 20.000 νόμιμους χρήστες με τέσσερα ευρώ (και τα υπόλοιπα εκατομμύρια παράνομους) ή 300.000 νόμιμους με ένα ευρώ και την προοπτική να μπουν ακόμα περισσότεροι;

// Ευτυχώς τουλάχιστον μια πολυεθνική φαίνεται έτοιμη να στηρίξει τη λογική αυτή, καθώς είναι πλέον ξεκάθαρο ότι το 2012 δεν θα υπάρχει κανένα άλλο ισχυρό έσοδο, ούτε και προοπτική για τη δισκογραφία στην Ελλάδα.

// Με έντονους ρυθμούς προχωρά την αναδιοργάνωση της Sony Music η Ελένη Φωσκόλου. Πέραν του συνεχούς οικονομικού συμμαζέματος και της περικοπής εξόδων, η εταιρεία ανακοίνωσε πως ο Πέτρος Ζωντήρος αναλαμβάνει τη διεύθυνση του ελληνικού ρεπερτορίου.

// Μερικές ακόμα αλλαγές αναμένονται τις ερχόμενες ημέρες, ενώ σύντομα θα γίνουν και σημαντικές ανακοινώσεις για το καλλιτεχνικό roster.


Σχολιάστε εδώ