Χρυσάφι για τον ΟΛΠ η συμφωνία με την MSC

Νέα εποχή στις σχέσεις του ΟΛΠ με τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου σηματοδοτεί η υπογραφή, την περασμένη Τετάρτη, σύμβασης για τη μεταφόρτωση κοντέινερ στις εγκαταστάσεις του προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ. Η σύμβαση προβλέπει μίνιμουμ υποχρέωση της Mediterranean Shipping Company να κάνει 150.000 κινήσεις transhipment τον χρόνο για πέντε χρόνια και αυτόματη ανανέωση για άλλα πέντε χρόνια. Προβλέπει ακόμη ειδικά εκπτωτικά τιμολόγια για το transhipment και προδιαγραφές φορτοεκφόρτωσης. Έτσι ανοίγει τον δρόμο για να καταστεί ξανά ο Πειραιάς κόμβος των δρομολογίων της MSC, με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται για το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας, τη ναυπηγοεπισκευή και την τροφοδοσία των πλοίων στον Πειραιά.

Τη νέα σύμβαση υπέγραψαν από πλευράς ΟΛΠ ΑΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης και από πλευράς MSC ο operation manager της εταιρείας Raffaele Porzio. Στην τελετή της υπογραφής παραβρέθηκε εκ μέρους της MSC Greece η πρόεδρός της Χριστίνα Θεοδωρίκα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιοι που προφανώς εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα (σ.σ.: κινεζικά ίσως;) προσπαθούσαν μέχρι και μία ώρα πριν από την υπογραφή να τορπιλίσουν τη σύμβαση, αλλά δεν τα κατάφεραν. Έτσι η σύμβαση, που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στο λιμάνι, είναι γεγονός.

Η νέα αυτή σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και MSC αποδεικνύει επίσης έμπρακτα για μία ακόμη φορά το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του προέδρου της Mediterranean Shipping Company SA Gianluigi Aponte για το λιμάνι του Πειραιά, δίνοντας νέα πνοή στην αναπτυξιακή δυναμική του λιμανιού σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία. Η σύμβαση αποτελεί συνέχεια του έργου του ιδρυτή της MSC Greece Δημήτρη Θεοδωρίκα, ο οποίος με την πρώτη σύμβαση που υπέγραψε με τον ΟΛΠ πριν από 14 χρόνια κατάφερε να εντάξει τον Πειραιά σε ένα από τα 50 μεγαλύτερα διαμετακομιστικά κέντρα.

Η δοκιμασμένη επί σειρά ετών συνεργασία μεταξύ MSC και ΟΛΠ αποτελεί εγγύηση ότι και η νέα αυτή συμφωνία, η οποία υπεγράφη σε μια κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία, θα δημιουργήσει νέες προοπτικές συνεργασίας των δύο πλευρών και αισιοδοξία για μελλοντικούς στόχους. Η MSC είχε συνεργασία με τον ΟΛΠ από το 1997 μέχρι το 2009, οπότε κατήγγειλε την τότε σύμβαση δεκαετούς διάρκειας, μόλις τέθηκε σε ισχύ η παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ στην κινεζική COSCO. Στα χρόνια αυτά η MSC διακίνησε πάνω από 4.000.000 κοντέινερ, φέρνοντας τον ΟΛΠ ανάμεσα στα 50 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Κατά τους μετριότερους υπολογισμούς, η κίνηση αυτή έφερε κύκλο εργασιών στον ΟΛΠ και στις επιχειρήσεις παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων του Πειραιά περίπου 500 εκατ. ευρώ.

Η επάνοδος, τέλος, της MSC στον Πειραιά δεν μπορεί να είναι άσχετη με την πρόσφατη ολική ακύρωση από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών της καταδικαστικής απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στη γνωστή υπόθεση της καταγγελίας Σαρλή, που είχε βάλει σε περιπέτεια τόσο τον ΟΛΠ όσο και την MSC. Γνώστες του λιμανιού σημειώνουν ότι εδώ και μερικούς μήνες η MSC έχει επαναφέρει ήδη μέρος της κίνησής της στον Πειραιά, χρησιμοποιώντας επιλεκτικά τόσο τον Προβλήτα Ι του ΟΛΠ όσο και τον Προβλήτα ΙΙ της COSCO/ΣΕΠ.


Σχολιάστε εδώ