Χορός απευθείας αναθέσεων για τη φύλαξη ισόπεδων διαβάσεων
Ο σιδηρόδρομος και οι εργαζόμενοι σε αυτόν υπήρξαν τα πρώτα θύματα της συντονισμένης επίθεσης της «τρόικας» και της κυβέρνησης στο όνομα της δημοσιονομικής εξυγίανσης. Με βασικό επιχείρημα τη δήθεν καταπολέμηση των ελλειμμάτων και του χρέους, η κυβέρνηση, κατόπιν εντολής της «τρόικας», συρρίκνωσε το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας κλείνοντας γραμμές, αναστέλλοντας δρομολόγια, καταργώντας παραγωγικές θέσεις εργασίας και μειώνοντας τους εργαζόμενους.
Ουσιαστικά τα 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου σήμερα έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας για να μπορεί ο κ. Ζηλιασκόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι πολιτικοί του προϊστάμενοι να ισχυρίζονται ότι κατόρθωσαν να μειώσουν τα ελλείμματα!
Στην πραγματικότητα ούτε αυτό κατόρθωσαν να επιτύχουν, αφού η μείωση των ελλειμμάτων δεν είναι ανάλογη του δραματικού περιορισμού που συντελέσθηκε στο σιδηροδρομικό έργο. Οι διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποδείχθηκαν εν τοις πράγμασι κατώτερες των περιστάσεων και ανίκανες, μαζί με την πολιτική ηγεσία που τις τοποθέτησε, να διαχειριστούν τα προβλήματα του σιδηρόδρομου και των εργαζομένων σε αυτόν.
Τέσσερις μήνες μετά την εφαρμογή του, το σχέδιο που εκπόνησαν κυβέρνηση και «τρόικα» για την εξυγίανση και ανάπτυξη του ΟΣΕ έχει πλήρως αποτύχει. Η διοικητική αποδιοργάνωση είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, γεγονός που δυσχεραίνει την εκτέλεση και αυτού ακόμη του σιδηροδρομικού έργου.
Τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών του ομίλου, που σύμφωνα με τον νόμο ορίστηκαν αρμόδια να προχωρήσουν στις μετατάξεις των εργαζομένων, ενήργησαν χωρίς να λάβουν υπόψη τους τις ανάγκες του ακρωτηριασμένου δικτύου σε προσωπικό, με αποτέλεσμα η λειτουργία ζωτικών τομέων του σιδηροδρόμου να παραδίδεται στους εργολάβους. Χρυσές δουλειές κάνουν οι εταιρείες security στις οποίες αναθέτουν τη φύλαξη διαφόρων εγκαταστάσεων, αλλά και των ισόπεδων διαβάσεων της γραμμής.
Συγκεκριμένα το ΔΣ του ΟΣΕ με την απόφαση 4606 συνέχισε την ανάθεση «παροχής υπηρεσιών φύλαξης χώρων του ΟΣΕ στην εταιρεία ISS ASPIS SECURITY, για χρονικό διάστημα τριών μηνών ήτοι από την 1 Νοεμβρίου 2010 μέχρι 1 Ιανουαρίου 2011 έναντι του ποσού των 94.995,78 ευρώ για κάθε μήνα». Στο ποσόν αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ, που ανέρχεται σε 23%. Ακόμη στο ΔΣ υπάρχει εισήγηση για «την ανάδειξη αναδόχου που θα αναλάβει τη φύλαξη ισόπεδων διαβάσεων του ΟΣΕ με ανθρώπινο δυναμικό» για τρία χρόνια, παρακαλώ, με δυνατότητα παράτασης για έναν ακόμη χρόνο έναντι του ποσού των 8.500.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
Ο χορός των απευθείας αναθέσεων συνεχίζεται, με τη ΓΑΙΑ ΟΣΕ να έχει πάρει τη σκυτάλη. Με απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου ανατέθηκε στην εταιρεία «SECURICON Α.Ε.» η παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του σιδηροδρομικού σταθμού Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά έναντι του ποσού των 39.200 ευρώ. Ακόμη, με απόφαση του ιδίου του κ. Ιωαννίδη, ανατέθηκε στην εταιρεία «ALPHA GREEN ΑΒΕΕ» ο καθαρισμός χώρων του σταθμού του Αγίου Διονυσίου έναντι του ποσού των 4.000 ευρώ.
Ταυτόχρονα συνεχίζεται, παρά τις διακηρύξεις περί αξιοκρατίας, το κτίσιμο ενός στυγνού υπηρεσιακού μηχανισμού που θα διευκολύνει το πέρασμα αυτής της πολιτικής και το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον πλέον ανώδυνο τρόπο για την κυβέρνηση. Στη λογική αυτή εντάσσεται και η επαναφορά στελεχών που είχαν συνταξιοδοτηθεί στην ενεργό δράση με παχυλές αμοιβές.
Σπύρος Κότσιας
Πρώην πρόεδρος Ομοσπονδίας
Σιδηροδρομικών