Σε αδιέξοδο η σύμβαση για τα αεροσκάφη C-27 της ΠΑ;
Διαφωνίες με την εταιρεία υπάρχουν και για τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει στα ήδη παραληφθέντα οκτώ αεροσκάφη, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος διαθεσιμότητάς τους να μην υπερβαίνει –κατά πληροφορίες– το 40%! Έτσι, λοιπόν, μας λένε ότι ούτε έχουν πιστοποιηθεί τα αεροσκάφη που φέρουν το σύστημα ανεφοδιασμού, ούτε οι επιδόσεις τους είναι αυτές που προβλέπει η σύμβαση.
Πάντως πηγές του Πενταγώνου επεσήμαιναν ότι το αδιέξοδο οφείλεται στη στάση της εταιρείας, η οποία μεθοδικά «ροκανίζει» τον χρόνο, σε μια προσπάθεια να «καταπέσουν» οι εγγυητικές επιστολές, κάτι που, αν συμβεί, θα έχουμε φαινόμενα αντίστοιχα της σύμβασης των υποβρυχίων!
Μήπως θα πρέπει οι αρμόδιοι πολιτικοί προϊστάμενοι να δείξουν μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, τονίζοντας σε κάθε ευκαιρία τον πακτωλό των χρημάτων που έχουμε εκταμιεύσει για την προβληματική αυτή σύμβαση;
Να θυμίσουμε εδώ ότι η σοβαρή αποκάλυψη της στήλης, στο φύλλο μας της 5ης Ιουνίου 2011, για ατύχημα σε αεροσκάφος C-27 οδήγησε τη ΝΔ σε ερώτηση στη Βουλή, όπου επιβεβαιωθήκαμε πλήρως, αφού, όπως απάντησε ο ΥΕΘΑ Πάνος Μπεγλίτης, σε ένα εκ των δύο εν ενεργεία αεροσκάφη C-27 υποχώρησε το βάκτρο του αριστερού σκέλους κατά τη δοκιμή κινητήρων πριν από την απογείωση, με αποτέλεσμα να προκληθούν, κατά πρώτη εκτίμηση της ΠΑ, ζημίες ύψους 500.000 ευρώ!
Φαντασθείτε τι θα γινόταν αν η βλάβη συνέβαινε στην προσγείωση, με το αεροσκάφος φορτωμένο και με επιβάτες…
****
Αληθεύει;
Ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής διαπραγματεύσεων της ΓΔΑΕΕ για τα αεροσκάφη C-27 της Πολεμικής Αεροπορίας (Σμήναρχος Ιπτάμενος που υπηρετεί στο ΓΕΕΘΑ) υπέβαλε την παραίτησή του από την ΠΑ;