Ναύλος «υψηλών» προδιαγραφών από την ΠΑ
Σε μια εποχή που προσπαθούν (όπως λένε τουλάχιστον) όλοι οι κρατικοί φορείς να περιορίσουν τις δαπάνες τους, μια προκήρυξη διαγωνισμού για τη μεταφορά καυσίμων από τα ΕΛΠΕ σε μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας όλης της χώρας, που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Πέμπτη από το Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος (αρ. Πρωτ. Φ6321-1/03/11) προσφέρει εξαιρετικά υψηλό ναύλο κι αυτό είναι που εντυπωσίασε τους ναυτιλιακούς κύκλους.
Συγκεκριμένα ο ναύλος καθορίζεται στα 9 εκατ. ευρώ για διάστημα τριών ετών ενώ υπάρχει και η δυνατότητα για option ενός ακόμα χρόνου. Κάτι που σημαίνει πως ο ετήσιος ναύλος ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ. Το μεταφορικό έργο αφορά καύσιμα περίπου 140.000 τόνων με ένα πλοίο 2.500 τόνων και ένα εφεδρικό (αν χρειαστεί) 1.500 τόνων. Δηλαδή μιλάμε για 60 ταξίδια κατʼ έτος. Με βάση την προκήρυξη, που προβλέπει ετήσιο ναύλο 3 ετατ. ευρώ, ο ναύλος για κάθε ταξίδι θα είναι γύρω στις 50.000 ευρώ! Όσο κι αν κατέβει ο ναύλος από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, είναι πολύ υψηλός με τα σημερινά δεδομένα της ναυλαγοράς. Αν βέβαια οι συμμετέχοντες είναι πολλοί, μπορεί να έχουμε και θεαματική μείωση. Αν όμως βρεθούν ένας ή δύο συμμετέχοντες –δηλαδή να υπάρξει προσυνεννόηση– τότε όποιος πάρει τον διαγωνισμό θα κάνει τη… «χρυσή δουλειά».
Η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι μικρή (μόλις 12 μέρες, μια και στις 2 Αυγούστου ανοίγουν οι προσφορές) κι αυτό δημιουργεί κάποιες σκέψεις…
Το ζητούμενο είναι πού θα φθάσει ο ναύλος. Αν παραμείνει γύρω στα 3 εκατ. ευρώ τον χρόνο, που τον καθορίζει η… γαλαντόμα προκήρυξη, τότε σίγουρα θα μιλάμε για… πάρτι. Και θα αυξάνονται τα ερωτήματα… Και οι υποψίες για στημένη υπόθεση… Μήπως πρέπει να ρίξει μια ματιά ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Παπουτσής;