Διαρκές σκάνδαλο τα διόδια

• Εδώ και πολλούς μήνες χόρτασαν υποσχέσεις οι πολίτες από τον Γ. Μαγκριώτη για μείωση των ληστρικών διοδίων, αλλά με υποσχέσεις οι τσέπες δεν γεμίζουν. Και ο κ. Μαγκριώτης φαίνεται ότι μόνο στις υποσχέσεις θα μείνει: Όπως ενημέρωσε τη Βουλή την Πέμπτη ο υφυπουργός Υποδομών, μείωση στα αντίτιμα των διοδίων δεν μπορεί τελικά να γίνει, επειδή την μπλοκάρουν οι τράπεζες, με τον ισχυρισμό ότι σ’ αυτήν την περίπτωση δεν θα είναι οικονομικώς βιώσιμα τα έργα. Και αυτό παρότι οι τράπεζες και οι εργολάβοι είχαν υπογράψει «μνημόνιο συναντίληψης» με την κυβέρνηση, με τελικό σκοπό να μειωθούν οι ληστρικές χρεώσεις. Το Δημόσιο, από την πλευρά του, δεν μπορεί να καταγγείλει μονομερώς τις συμβάσεις με εργολάβους και τράπεζες, γιατί θα υποστεί τεράστιες οικονομικές επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη.

• Κάπως έτσι, η πτωχή Ελλάς και οι άφραγκοι πολίτες της παραμένουν εγκλωβισμένοι σε… αυτοκρατορικές συμβάσεις για κατασκευή πανάκριβων αυτοκινητόδρομων, στο κόστος των οποίων ενσωματώνονται αστρονομικά κέρδη άλλων εποχών για το κύκλωμα των δημοσίων έργων. Πόσο, αλήθεια, έχουν υπολογίσει σ’ αυτές τις συμβάσεις ότι θα κοστίσει κάθε χιλιόμετρο δρόμου; Μήπως θα βρούμε πολλά παγκόσμια ρεκόρ αν τις σκαλίσουμε λίγο; Πόσο μας χρεώνουν, για παράδειγμα, την άσφαλτο; Πόσο έχουν υπολογίσει το εργατικό κόστος, όταν από την εποχή της υπογραφής των συμβάσεων τα μεροκάματα έχουν πετσοκοπεί αγρίως; Μήπως τελικά χρειάζεται να ψάξει κάποιος σοβαρός Εισαγγελέας αυτές τις συμβάσεις;

• Πάντως, από αυτήν την ιστορία μένει η πολιτική εμπαιγμού και άγριας καταστολής των πολιτών, με «πέτσινες» υποσχέσεις και με ήδη θεσμοθετημένες δρακόντειες διατάξεις για την τιμωρία όσων αρνούνται να πληρώνουν τα ληστρικά διόδια. Αυτά κάνουν οι πολιτικοί μας και μετά διαμαρτύρονται για «επίθεση στη Δημοκρατία» ή για «τζαμπατζήδες που καταλύουν το κράτος», όταν τους γιαουρτώνουμε ή όταν αρνούμαστε να πληρώσουμε διόδια…


Σχολιάστε εδώ